Paluu arkeen - jee vai yök?

Kultakutri&2karhua

Oman äänensä löytänyt
Alkaako teilläkin huomenna arki?

Meillä alkaa, kun lapset palaa hoitoon ja itse töihin. Ollaan oltu tässä yli 2 viikkoa lomalla. Mies oli osan ajasta töissä, mut viime viikon keskiviikosta asti sairaslomalla. Huomenna hänkin menee töihin.

Musta on toisaalta kiva et arki alkaa taas rullata mut toisaalta en haluais luopua lomasta. :D Vaikea uskoa että paljon odotettu joulu meni jo...

Meilläkin alkaa arki huomenna. Bonuslapsi menee tänään äidilleen, koska hänellä jatkuu koulu huomenna (asumme eri paikkakunnilla), eskarilainen palaa eskariin, mies töihin jne. Ensi viikolla alkaa myös päiväkotiin totuttelu 3-vuotiaan kanssa.

Vähän on ristiriitaiset fiilikset. On aina kurjaa, kun yksi lapsista lähtee toisaalle - on ollut niin kiva kun koko lauma on ollut kasassa viimeiset 2,5 viikkoa. Ja Kultakutrin tapaan minustakin tuntuu oudolta että se paljon odotettu joulu on nyt loppumaisillaan. Olen vähän huono näissä siirtymissä, tulee aina jotenkin haikea olo.

Toisaalta sitten taas on kivakin palata arkeen. Jouluna tuli syötyä vähän miten sattuu, joten hyvä palata ruotuun syömisten ja liikkumisten suhteen. Ja kiva muutenkin saada vähän parempi rytmi elämään - niin, ettei joudu koko ajan miettimään että mikäs päivä nyt olikaan. :D

Kai se arki alkaa taas pyöriä tuttuun tapaan. Tosin juhlia meillä on tiedossa vielä tässä kuussakin, kun edessä on eskarilaisen ja 3-vuotiaan yhteissynttärijuhlat ja lisäksi vielä eskarilaisen kaverisynttärit.

Yök. Koko joululoma meni flunssan kourissa. Tosi kiva loma. Olisi joskus kiva olla ihan oikeastikin lomalla.

Meillä paluu arkeen on vasta tiistaina (huominen vietetään junassa). Varsinkin kun tämä loppuloma on mennyt reissussa olen iloinen, kun päästään kotiin. Ja lapsi pääsee purkamaan tarmoaan päiväkotiin. Ehtii itse paremmin hengittää. :)

JEEEEEEE!!!!! Vaikka meillä arki alkoikin jo viime keskiviikkona, kun eskari ja koulu alkoi. Huomenna alkaa keskimmäisten kerhot pyörimään. Ihana arki <3

Itse olen kotiäitinä tällähetkellä. Kaks vanhempaa lasta käy kyllä hoidossa ja hoito alkaiskin sitten taas huomenna :) vaikka hoitoon meno niitten mielestä ainaniin kivaa ookkaan niin nyt reilun parin viikon jälkeen alkaa jo näköjään olemaan kavereita ikävä :joyful:

Mies palas jo töihin niin käytännössä meidän lomat meni jo silloin. Vaikkakin kävin yhen reissun heittämässä lasten kans miehen töihinpaluun jälkeen.

Niinkuin sanoin, lapset kaipaa jo kavereitaan niin on ihan jees et arki alkaa :)

Meillä isoimmat olivat jo perjantaina hoidossa. Arki alkoi kuitenkin jo keskiviikkona, kun oltiin lonkkapunktiossa vanhimman kanssa. Nyt sitten pitäisi pari viikkoa elää rauhallisesti, mutta sanopa nyt kolmevuotiaalle, ettei juokse tai hypi.. kiipeilee kotona siis lähes kirjaimellisesti seinillä ja hänen takiaan on ulkoilut ja muu liikunnallinen aktivointi jäännyt vähemmälle kahdella muullakin lapsella eli seinillä menevät kaikki kolme. Olen erittäin tyytyväinen, että kaksi edes saa johonkin muualle huomenna! :D

Kerhot ja muu toiminta käynnistyy vasta viikon päästä. Niitä odottelen jo innolla. Mies oli kolme päivää jouluna vapailla, joten on ollut pitkiä päiviä hoitaa lapsia yksin kotona vailla mitään toimintaa tai tekemistä kodin ulkopuolella.

Meillä kävi esikoinen jo viime viikon to&pe purkamassa energiaa päiväkodissa. Onneks tuli sitten viikonloppu ni sain levätä eikä tarvinnut viedä ja hakea.
Mulla taitaa joulun järjestämisen aiheuttama väsymys nyt purkautua ku oon niin vietävän väsynyt koko ajan. Onneks ei tarvii töissä nyt käydä.

Meidän lapsi ilmoitti lähes itkien että ei halua mennä päiväkotiin vaan haluaisi olla kotona isin ja äidin kanssa. :/ Taitaa olla reissusta väsynyt ja toisaalta tottunut olemaan meidän kanssa. Toisaalta voisin vaikka vannoa että kaipaa vähintäänkin parasta kaveriaan, varmaan muutenkin päiväkotiin.

Meillä lomaillaan vielä tää viikko, ens viikolla sit lapset kouluun ja mies töihin. Ja minä vauvan kanssa kotona :)

Takaisin