Paleletko herkästi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kun vetäisin villasukat jalkaan ja ponchon vielä ylleni tuli mieleen, paleleeko muut herkästi? Vai onko teillä päin vastoin aina lämmin?

Me ollaan miehen kanssa tämän suhteen ihan eri sorttia. Nytkin hän on varsin vähissä vaatteissa ja yöllä itselläni on lähes aina lämpimämpi peitto kuin hänellä. Poikkeuksena kuumimmat helteet, kun kummallakin on pelkkä lakana. Poika tuntuu tulevan enemmän isäänsä. Vauvalla kun pitäisi olla yksi kerros enemmän kuin vanhemmilla niin joskus itselläni on ollut se yksi kerros enemmän ja poika ollut ihan lämmin.

Palelen. Jatkuvasti. Eniten palelen iltapäivällä ja illalla. Normaalien sisävaatteiden lisäksi iltaa kohti lisään villasukat, fleecehousut, villatakin, ponchon ja jos pysähdyn istumaan sohvalle, tarvitsen viltin tai sähköisen lämpöpeiton tai molemmat.

Liikkuminen ei varsinaisesti auta. En hikoile koskaan, en edes saunassa, mutta helteellä tulee silti tukala olo.

Vilukissa täällä, hei! :cool: Aina olen palellut, se on jo ihan huuli meidän suvussa. Kun muut painaa kesällä sortseissa on meikäläisellä pitkät housut, villasukat ja takki päällä. Kädet ja jalat aina jäässä, nukun myös usein huppari päällä. Käytän aina paksumpaa täkkiä yöllä kuin mies joka taas on aina kuumissaan. :rolleyes:

Mä kuulun niihin, joilla on melkein aina kuuma. En ole kesäihminen, koska tuntuu jatkuvasti että läkähtyy, jos asteita on yli 25. Nytkin istun tässä toppi päällä, heitin hupparin pois kun on kuuma :grin Yöllä en voi kuvitellakaan laittavani päälleni mitään, en pysty nukkumaan edes yöpaidassa, pakko olla ilman tai olen ihan hikinen. Peittona on usein pussilakana, heittelen sitten joskus päälle paksumpaa peittoa, jos viluttaa. Usein miehen läheisyys vieressä riittää lämmittämään tarpeeksi yöllä. Moni usein huomauttelee mulle, että miten sulla posket punoittaa ja kädet on jääkylmät... :rolleyes: Enkä itse ikinä huomaa, jos kädet on kovin kylmät.
Saunassa kyllä tykkään istua lämmittelemässä.

Normaalisti kyllä palelen ja aina on tossut jalassa, mutta nyt 30 viikon lopulla tuo sisäinen lämpöpatteri pitää huolen siitä, että en palele. Lisäksi lämmityskaudella meillä on kuuma, +24 tai vähän yli, koska tässä vanhassa taloyhtiössä ei pattereissa ole mitään termostaattia. (.Eli patterit ovat joko päällä tai kokonaan pois päältä).

Todellakin palelen! Olen varmaan meidän työpaikan viluisin ihminen ja välillä istun avokonttorissa toppatakki päällä. :grin

Palelija täälläkin! Villasukat jalassa kesät talvet. Sormet ja varpaat aina jäässä ja sinertää. Muut riisuu vaatetta, minä hytisen kylmästä. Ostin joitakin vuosia sitten termopeiton, käytännössä siis kaksi peittoa ommeltu toisiinsa kiinni - on muuten hyvä! Tosin villasukat tarvii silti ainakin talvisin. Ainut kerta, kun oon kärsiny päinvastaisesta ongelmasta, oli vikat raskausviikot.

Takaisin