Pakastealkion siirto (PAS)

@Kielo93 10 pakkaseenhan on ainakin minusta ihan mahtava tulos!! Olivatko missä vaiheessa (moni päiväisinä) pakastettu?

Täällä piinapäivät etenevät hitaaaaasti. Ei ole oikein mitään oireita ja oonkin jo masentunut pari päivää, että eikö vieläkään onnistu 😔 ja että onko enää mitään keinoja, joita kokeillaan ennenkuin alkiot loppuvat (2 jäljellä). Uskoisin, että olisi edes jotain oireita tässä vaiheessa. En uskalla vielä kuitenkaan testata ennen pp10. Viimeksi testasin jo tosi aikaisin ja se toinen piinaviikko menikin sitten vaan itkiessä ja pettyessä joka testin myötä uudelleen ja uudelleen. Varmaan näissä nega-testeissä suree ei vaan tätä testiä vaan kaikkia vastoinkäymisiä, mitä tässä matkan varrella on joutunut käymään 💔
Just meinasin myös tulla kyselemään sinun tuntemuksista! Tsemppiä, ei ne oireet tai oireettomuus onneksi tässä kohtaa vielä kerro mitään. Mulla oli viime negakierrossa kaikenmaailman nippailuja ja jomotuksia, mutta ei siis mitään tulosta. Nyt on nää pari päivää ollut aivan haudanhiljainen vatsanseutu. Ei pienintäkään nipistystä tai muuta mihinkään suuntaan. Saapa nähdä... Toki mulla vasta pari pv siirrosta mutta kun oli se 7-pv ni luulisi että on jo kiinnittynyt jos niikseen.
Koska sulla on virallinen testipäivä? Itsellä 2.5. ja ajattelin ehkä odotella 1.5. asti, mutta saa nähdä miten maltan 🫣 toisaalta viimekierrossa se pehmensi laskua omalla tavallaan kun alotti testailut aiemmin, mutta nyt kun on tällä erää viimeinen mahdollisuus niin haluaisi ehkä viimeiseen asti elätellä toiveita ja olla testaamatta 🥴
 
Just meinasin myös tulla kyselemään sinun tuntemuksista! Tsemppiä, ei ne oireet tai oireettomuus onneksi tässä kohtaa vielä kerro mitään. Mulla oli viime negakierrossa kaikenmaailman nippailuja ja jomotuksia, mutta ei siis mitään tulosta. Nyt on nää pari päivää ollut aivan haudanhiljainen vatsanseutu. Ei pienintäkään nipistystä tai muuta mihinkään suuntaan. Saapa nähdä... Toki mulla vasta pari pv siirrosta mutta kun oli se 7-pv ni luulisi että on jo kiinnittynyt jos niikseen.
Koska sulla on virallinen testipäivä? Itsellä 2.5. ja ajattelin ehkä odotella 1.5. asti, mutta saa nähdä miten maltan 🫣 toisaalta viimekierrossa se pehmensi laskua omalla tavallaan kun alotti testailut aiemmin, mutta nyt kun on tällä erää viimeinen mahdollisuus niin haluaisi ehkä viimeiseen asti elätellä toiveita ja olla testaamatta 🥴
Oi, sinulla tosi jännät päivät myös @Kauramuro! Kiinnittymisestähän ei varmaan läheskään kaikki tunne mitenkään eli siinä mielessä kaikki oireettomuuskin on normaalia 🙈

Oon just kanssa hirveästi pohtinut, että olisiko helpompi testata vaikka joka päivä vai vasta testipäivänä, minulla vasta 3.5, mutta en ole tullut mihinkään lopputulokseen…. Kaikki yhtä vaikeita! JOS saisi haamuviivan niin varmasti loisi toivoa, mutta jos ei niin sitten joka päivä se toivon nouseminen ja pettymys. Ajattelin ehkä maanantaina illalla (ehtii ehkä vähän keräillä ennen työpäivää) testata ensimmäisen kerran.

Minulla on siis nuorempana luonnollinen raskaus takana, mutta en voi muistaa mitä oireita silloin oli ja milloin ne alkoivat. Näin aikaisin en todellakaan silloin ajatellut edes koko asiaa 😅
 
@Magnoliia ja Kauramuro lähetän niin paljon positiivista ajattelua teidän suuntaan❤️ tuo on kyllä kuumottavaa, että testaako vasta testipäivänä vai jo aiemmin. Minäkin ostin nyt useamman testin ajatuksella, että testaisin jo aiemmin niin näkisi, jos alkio edes yrittää kiinnittyä. Mutta en tiedä molemmat tavat ovat kyllä raastavia. Joko sitä elättelee toiveita viimeiseen asti ja masentuu testipäivänä tai sitä elättelee turhia toiveita kun jotain näkyy ja sitten pettyy.

Ja meillä siis meni 3 päivän ikäiset alkiot pakkaseen ja nyt tuli viestiä, että siirtopäivä on tiistaina, jos ei mitään yllätyksiä tule. Ahdistaa ja itkettää ja innostuttaa. Meillä on vielä töissä tiistaina hurja rumba vapun takia ja oma työvuoro on mahdottoman pitkä. Esimies kyllä tietää tilanteen ja pääsen kyllä siirrossa käymään, mutta nyt en kyllä osaa sanoa kestääkö mielenterveys mennä takaisin töihin siitä vielä😭
 
@Magnoliia ja Kauramuro lähetän niin paljon positiivista ajattelua teidän suuntaan❤️ tuo on kyllä kuumottavaa, että testaako vasta testipäivänä vai jo aiemmin. Minäkin ostin nyt useamman testin ajatuksella, että testaisin jo aiemmin niin näkisi, jos alkio edes yrittää kiinnittyä. Mutta en tiedä molemmat tavat ovat kyllä raastavia. Joko sitä elättelee toiveita viimeiseen asti ja masentuu testipäivänä tai sitä elättelee turhia toiveita kun jotain näkyy ja sitten pettyy.

Ja meillä siis meni 3 päivän ikäiset alkiot pakkaseen ja nyt tuli viestiä, että siirtopäivä on tiistaina, jos ei mitään yllätyksiä tule. Ahdistaa ja itkettää ja innostuttaa. Meillä on vielä töissä tiistaina hurja rumba vapun takia ja oma työvuoro on mahdottoman pitkä. Esimies kyllä tietää tilanteen ja pääsen kyllä siirrossa käymään, mutta nyt en kyllä osaa sanoa kestääkö mielenterveys mennä takaisin töihin siitä vielä😭
Kiitos paljon @Kielo93 ☺️❤️

Ihanaa, että siirto varattu 👏👏 pidän peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! Mulla ainakin ollut aina siirron jälkeen tosi positiivinen mieliala sen päivän niin varmasti työpäiväkin sujuu hyvin! Ja kun se on yleensä tosi nopea ja kivuton se siirto niin ei sen puoleen tarvii varautua mihinkään erikoiseen.
 
Kiitos paljon @Kielo93 ☺️❤️

Ihanaa, että siirto varattu 👏👏 pidän peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! Mulla ainakin ollut aina siirron jälkeen tosi positiivinen mieliala sen päivän niin varmasti työpäiväkin sujuu hyvin! Ja kun se on yleensä tosi nopea ja kivuton se siirto niin ei sen puoleen tarvii varautua mihinkään erikoiseen.

Huh toivottavasti itsekin kaivan sen positiivisen mielen vielä sieltä! Nyt jo itken bussissa matkalla töihin😂 tätä on odottanut niin kauan ja nyt se on jo niin lähellä… jotenkin herkistää aivan mahdottomasti, että saisiko sitä vappupallon kyytiin. (Ja miksi jo mietin, että pitääkö se lapsi nimetä Vapuksi). Nyt pitäisi kyllä saada jäitä hattuun😅
 
@Magnoliia ja Kauramuro lähetän niin paljon positiivista ajattelua teidän suuntaan❤️ tuo on kyllä kuumottavaa, että testaako vasta testipäivänä vai jo aiemmin. Minäkin ostin nyt useamman testin ajatuksella, että testaisin jo aiemmin niin näkisi, jos alkio edes yrittää kiinnittyä. Mutta en tiedä molemmat tavat ovat kyllä raastavia. Joko sitä elättelee toiveita viimeiseen asti ja masentuu testipäivänä tai sitä elättelee turhia toiveita kun jotain näkyy ja sitten pettyy.

Ja meillä siis meni 3 päivän ikäiset alkiot pakkaseen ja nyt tuli viestiä, että siirtopäivä on tiistaina, jos ei mitään yllätyksiä tule. Ahdistaa ja itkettää ja innostuttaa. Meillä on vielä töissä tiistaina hurja rumba vapun takia ja oma työvuoro on mahdottoman pitkä. Esimies kyllä tietää tilanteen ja pääsen kyllä siirrossa käymään, mutta nyt en kyllä osaa sanoa kestääkö mielenterveys mennä takaisin töihin siitä vielä😭
Kiitos 😍🙏 ihanaa että siirto häämöttää sielläkin! Komppaan @Magnoliia että siirron jälkeen yleensä on kyllä hyvä fiilis, ni varmastikin työntekokin on ihan mahdollista! Itse olen aina halunnut ottaa kokonaan vapaapäivän, että saan olla omien ajatusten, niin hyvien kuin mahdollisten huonojenkin kanssa aamusta iltaan ja siirron jälkeen käydä tekemässä jotain extrakivaa, kuten syömässä hyvää ruokaa ja sen jälkeen mennä kotiin rentoutumaan 🙈 toimenpiteestähän käsittääkseni tarvittaessa saa käyntitodistuksen, joka mahdollistaa poissaolon työstä siltä päivältä, mutta palkkaa siitä ei sitten välttämättä työnantajan tarvitse maksaa 🤔 voin olla väärässä, mut näin muistan joskus lukeneeni.
 
Moi! Onko jollain jakaa kokemuksia PAS:ista jossa ollut letrozolit alkukierrosta ja ovitrelle ennen siirtoa, siirrettävänä blasto. Onko lääkkeellisestä siirrosta esimerkiksi apua ajankohdan määrittämiseen paremmin?
 
Moi! Onko jollain jakaa kokemuksia PAS:ista jossa ollut letrozolit alkukierrosta ja ovitrelle ennen siirtoa, siirrettävänä blasto. Onko lääkkeellisestä siirrosta esimerkiksi apua ajankohdan määrittämiseen paremmin?
Letrot voi jouduttaa oviksen tuloa, mutta ei välttämättä selvästi. Itsellä ei vielä kp3-7 otetut letrot saanut ihmeitä aikaan, mutta jatkettiin kp 9-15 samalla annoksella ja sit oli jo 17-18 mm rakkula näkyvissä (kp16) ja limakalvo 7mm. Koska pääsiäinen oli tulossa ja tuosta ei voinu olla ihan varmuutta, tuleeko ovis mikä päivä, pyysin ja sain ovitrellen, jonka pistin samana iltana. Näin ehdittiin siirto tehdä pääsiäisviikon keskiviikkona, eikä mennyt kierto hukkaan. Olis ollut aika reunalla elämistä ilman ovitrelleä tuossa vaiheessa.
 
Takaisin
Top