Painonnousu

-Nennu-

Sukkela juttelija
Kesäkuun äidit 2019
Huhtikuiset 2021
Huhtikuiset 2024
Ei niin mukava,mutta asiaan kuuluva aihe. Tänne voi kirjata painonsa ja viikot mitä sillon meneillään.
Voi myös muutenkin purkaa ajatuksia/tunteita omasta painostaan.
 
Rv 16+3: -1,5kg lähtöpainosta
 
Tällä kertaa olin päättänyt etten kerrytä ylimääräisiä kiloja, vaan pakollisen painonnousun, mutta eilen kävin puntarilla toteamassa että +5 kg tullut, auts. Ja viikkoja tosiaan nyt 15 :sick009 alkuraskaudessa oli jotenkin helpompi olla ku söi usein ja harmillisesti aina tuppas maistumaan se 'ei niin terveellinen' välipala. Joskos tässä nyt koittaisi ottaa jonkun ryhtiliikkeen
 
Painoa tullut nyt rv17 ehkä +3kg. Huvitti kun neuvolassa on vielä sellanen vanhanaikanen vaaka, mistä säädetään niitä juttuja. Tuli nostalginen olo ja lapsuus mieleen
 
Painoa tullut nyt rv17 ehkä +3kg. Huvitti kun neuvolassa on vielä sellanen vanhanaikanen vaaka, mistä säädetään niitä juttuja. Tuli nostalginen olo ja lapsuus mieleen

Ai että vieläkö sellasia vaakoja on olemassa? Oon varmaan viimeks omassa neuvolassa nähnyt sellasen :grin
 
Ai että vieläkö sellasia vaakoja on olemassa? Oon varmaan viimeks omassa neuvolassa nähnyt sellasen :grin
On näemmä käytössä, itekki olin ihan hämmästynyt kun sellaiselle piti astua, luulin et se oli koristeena siellä, mutta ei ollu digitaalivaa'asta tietoakaan :grin
 
Rv 18+3 ja painoa tullut 4,2 kg. En pidä painonnousua mieluisana, mutta ymmärrän toki että se kuuluu prosessiin. Rinnat ja rinnanympärys on kasvaneet, samoin yläreisiin tullut lällyä. Painoni nousu on neuvolan mukaan hyvinkin maltillista, joten jatkan syömistä aina kun on nälkä. Liikkua voisi kyllä enemmän!
 
Mulla on nyt 19+2 ja painoa tullut n 2.5kiloo lähtöön nähden. Oikeestaan varmaan koska kun tuli plussattua painoin enemmän ku pitkään aikaan ja oon sen jälkeen syöny aiempaa monipuolisemmin ja terveellisemmin. Luulen että ilman raskautta paino ois varmaan vähän tipahtanut mutta hyvä näin tosin nyt kutätä painoa on lähteny tulemaan ni kyllä se siitä lähtee kerääntymään melkeen kilon viikko tahtia että lopussa on varmaan ihan kiitettävät lukemat..
 
Pitkästä aikaa puntarilla ja hui mikä pompsahdus. Rv 25, +7 kg ja sen kyllä huomaa. Kenkiä sitoessa maha on jo tiellä ja pitkään istuttuaan pitää oikaista itsensä ylös tai vaakatasoon, jotta saa vatsan suoraksi. Ei raskausarpia vatsassa, vielä..
 
Nyt rv28, lähtöpainosta tullut nyt suurin piirtein +5kg. Rv20 mennessä olin kuitenkin laihtunut lähtöpainosta noin kolme kiloa, eli käytännössä nyt oon parissa kuukaudessa lihonut melkein 8kg :sad001 Ahdistaa, kun tuntuu et paino nousee ihan liian lujaa nyt, eikä saisi kauheasti, kun radi kuitenkin todettiin alkuvaiheessa ja ylipainoa oli jo aluksi. Toistaiseksi sokerit kuitenkin pysyneet hyvinä, vaikka paastoarvot usein koholla jos vähänkin väärin syönyt illalla.
 
Nyt vko 37 ja +14kg.
Olen aika tyytyväinen tähän, sillä kahdesta ekasta tuli +30kg. :bag:
 
Mulla pysyi paino pitkään, sii varmaan yli kuukauden paikoillaan, nyt sit taas yhtäkkiä nousi. Nyt tullut sitten 10kg lisää alkupainoon.
 
Mulla kerkesi tulla kiloja 9kg ennen synnytystä, nyt niistä 7kg on jo johonkin kadonnut 4vrk synnytyksestä.
 
Imetys ei itsellä näköjään poista kiloja tai siis pumppaan maitoa ja juotan sitä pullosta kun poika ei saa rinnalta tarpeeksi kerralla..
 
Takaisin
Top