Painonnousu raskauden aikana

Mulla oli lähtöpaino ennen raskautta 66 kg, pituutta 178 cm. Eilen neuvolassa 81,2 kg ja viikot 30+1. Esikoisen aikaan lähtöpaino oli 69 ja ennen synnytystä siinä 94. Näillä viikoilla about 86 kg eli nyt ollut maltillisempaa. Ei ongelmia sokereissa ja tyttö painoi 4660 g. Sairaalasta lähtiessä painoin 88 kg. Imetyksellä ja vaunulenkeillä sain tiputettua 74 kg ja sitten palkkasin PT:n ja sain loput pois salilla ja ruokavaliolla. Tyttöä odottaessa oli jatkuva kuvotus alussa ja paino pääsi silloin nousemaan kun piti mussuttaa tunnin välein. Nyt tulossa poika ja olen pysynyt paremmin ruodussa herkuttelun suhteen. Olo ollut paljon parempi.

Mulla esikoinen tyttö, lähtöpaino oli 68kg pituutta 178cm, synnärille mentiin 93kg painosena. Kakkonen poika, lähtöpaino 66kg ja synnärillä 83kg :). Nyt kolmonen tyttö, lähtöpaino 73kg ja nyt jo (rv 33+6) 90kg :( Tytöt selkeesti lihottaa mua aikalailla :/ mut kaikista oon saanu painon tiputettuu alta puoles vuodes alle lähtöpainon. Nyt keräsin 10kg painoo ennen ku rupesin odottaa tätä kolmosta et tiputtamista on aika reilusti :(

Näköjään sokerin välttäminen radituomion jälkeen on tehnyt tehtävänsä, paino oli laskenut puolisen kiloa kuukauden takaisesta neuvolasta, vaikka nyt oli painavammat vaatteetkin päällä. Kiloja kertynyt 7 raskauden alkuun verrattuna. Ja näköjään painan nyt saman verran kuin silloin kun aloitin odottaa esikoista.

Takaisin