Painonlasku rv 30

moonlight86

Silmät suurina ihmettelijä
Eli mulla tulee kohta rv 30 täyteen. Viime neuvolakäynnillä painoin 93,6kg vaatteet päällä, neuvola oli aamupäivästä. Nyt punnitsin itseni tässä iltapäivällä ja vaatteet päällä painoa näytti olevan 93,2 eli 400g vähemmän kuin viime kuun puolessa välissä, kun neuvola oli. Neuvolassa oli tullut edellisestä käynnistä joka oli 2 viikkoa ennen viimeisintä käyntiä (kävin muista syistä tarkastuksessa ylimääräisen kerran) jotain 500g/viikko.

Painonlasku normaalia näillä viikoilla?
Alkupainoni, ennen raskautta oli 83kg ja pituutta 182cm mulla.

Sikiön liikkeitä on tuntunut normaalisti, edelleenki tunnen niitä vain suurimmaks osaks ilta -ja yöaikaan, niinkun on tähän asti aina tunnettu (päivällä tuntunut aina vähemmän mutta yöllä on välillä todella vilkas).

Omasta mielestä oon syönyt normaalisti, ei oo ruokavalio ainakaan muuttunut siitä mitä on muuten raskausaikana ollut, paitsi ehkä karkkia tullut vähemmä syötyä viime aikoina. Pikaruokaaki (hampurilaisateria) oon pariin kertaan syönyt sen viime neuvolakäynnin jälkeen, edellisen kerran eilen. Luulis senki vähän painoa nostavan, mutta ei ole ainakaa tosiaa viime neuvolakäynnistä noussut, laskenut vaan.

Moi!

Itse kävin neuvolassa kohta kaksi viikkoa sitten, ja siellä painoa oli edelliseen käyntiin verrattuna tullut vain 150 g/viikko... eli alle kilo kuukaudessa. Nytkin kävin vaa'alla kotona, enkä juuri muutosta huomaa. Viime viikkoista edellisellä neuvolakerralla painoa oli tullut 780 g/viikko, eli huimasti enemmän. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että tämä on ihan normaalia. Nyt on rv 28 + 0, eli vähän tosin vähemmän kuin sulla. Mutta luulisin että on ihan normaalia, ettei koko ajan samaan tahtiin paino lisäänny. Itselläni alkupaino 56 kiloa, nyt 65.

Ja mikä myös kannattaa huomioida, tai ainakin meillä on näin, että kotivaaka näyttää ehkä eri lukua (meillä noin kaksi kiloa vähemmän) kuin neuvolan vaaka...

itsellä paino pysyi samana oikeastaan viikolta 29 alkaen. sitä ennen rv:lta 20 rv:lle 29 painoa tuli 800grammaakin viikossa, mutta nousu loppui sitten kuin seinään. Sama tahti jatkui loppuun asti. Eli painoin viikoilla 30 90kg ja synnytin 40+6, jolloin paino oli sama. Laitokselle kyllä jäi sitten 13kg ja paino tuntuu tippuvan koko ajan, kohta lähes normaalimitoissa ja synnytyksestä kolmisen viikkoa:) Vaikka itellä paino ei enää noussut niin syntyi kuitenkin nelikiloinen tyttönen. Söin kyllä terveellisesti koko ajan ja pieniä annoksia vähän väliä.Neuvolassa painosta ei oltu huolissaan yhtään.

Takaisin