Painonhallinta + liikunta raskausaikana

Toivoisin, ettei raskaus toisi montaakaan kiloa, sillä elopainoa on kertynyt ihan kiitettävästi jo entuudestaan.Nyt raskaana ollessa herkuista pidättäytyminen tuntuu onnekseni jotenkin helpommalta, sillä makeaa ei tee mieli. Samoin huono olo tulee, jos syö liikaa kerralla. Normioloissa olen melkoinen sokerihiiri. Nyt kun olen syönyt terveellisesti ja säännöllisesti, paino ei ole laskenut onnekseni vielä yhtään.

MInuakin kiinnostaisi kuntosaliohjelma raskaana oleville. Tuntuu siltä, että jonkinlaista liikuntaa tässä olisi syytä tehdä aktiivisemmin, jotta jaksaa myöhemmin synnytyksen ja vauva-ajan. Vähän olen harkinnut mammajoogaan menoa. Käsittääkseni siinä vahvistetaan syviä vatsalihaksia. Uskon joogan myös tekevän hyvää työstä rasittuneelle mielelle.
 
Itse käyn joogassa ja se tekee kyllä hyvää niin kropalle kuin mielelle - ja selkäni kiittää! Joogaohjaaja toi mulle viimeksi raskaanaoleville tarkoitettuja liikkeitä, mikä oli kiva juttu. Sanoi, että kaikkea voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, mutta yks mitä pitäis välttää on hartiaseisonta eli kun jalat sojottaa kattoon.

Vähän oon jättänyt rajumpia aerobicceja väliin, jossa paljon hypitään jne. Vaikka luulen kyllä (ja lääkärikin sanoi), että niin kauan voi harrastaa kun hyvältä tuntuu. Mutta nyt oikeastaan vaan kävelen paljon koiran kanssa ja käyn joogassa. Kiloja on ehkä 2 tullut, mutta ei musta kyllä vielä juuri näe, että oon raskaana ja nyt on 14+5. Tällä viikolla eka kommentti tuli, kun oli vähän tiukempi paita, että pikkuhiljaa alkaa maha näkyä...eli kai se sieltä pullahtaa pian!
 
Kiitos vinkeistä Isabella ja Jamppa! Kävin jo ton blogin katsomassa ja siellä tosiaan oli ainakin yksi saliohjelma :) Kunhan kirjastolla päin liikun niin käyn kyllä kyselemässä tota kirjaakin. Ens viikosta oon päättänyt aloittaa taas salilla käynnin kun pahoinvointi ja flunssa on nyt selätetty! :)
 
Sain tiistaille fysioterapiasta ajan ku mullon paikat niin hiton jumissa etten meinaa päästä sängystä ylös aamulla :sad001 mun työ ja arkiliikunta kuulemma tän aiheuttaa ja vaikka kuin paljon ite venyttelen niin ei paikat aukea. Onko muilla jumimista ja mistä johtune?
 
Marina & Sinitähti - Jos ootte aiemmin käyneet salilla, niin kaikkea sitä voi jatkaa, mitä on aiemminkin tehnyt, niin kauan, kun se tuntuu hyvältä. Oon itse jatkanut ihan samalla ohjelmalla kuin mitä tähänkin saakka ja kuvittelisin, että kun missään mun tekemässä liikkeessä en ole vatsallani enkä jalat kohti taivasta, niin pitäis pystyä jatkamaan melko pitkään, jollei sitten muuten tule jotain, ettei liikkuminen vaan ylipäänsä onnistu :)
 
Taisteleeko täällä kukaan muu painon kanssa tällä hetkellä? Mulla nousee paino nyt ihan tosi helposti... rv 22.. Ihan karseeta :sad001
 
Sama täällä, tuntuu et painoa tulee nyt nopeammin. Mutta niin kyllä tuntuu, et tuo vatsakin alkaa nyt kunnolla kasvamaan ja kyllähän se pikkunenkin alkaa nyt aika vauhdilla kasvamaan alkutaipaleeseen verrattuna. Ittellä nyt 21+2.
 
Mulla kanssa painoa tullu tosi nopeesti viimesten viikkojen aikana. Alussa tuli aika maltillisesti viidennelle kuulle asti, mut nyt tuntuu, et joka kerta vaa''alle mennessä on tullu lisää. Toisaalta tietää, et painoo kuuluukin tulla lisää, mut jotenkin en oo sitä sit kuitenkaan sisäistäny kunnolla. Huomenna neuvola, katotaan mitä siellä sanotaan.
 
Kiitti jumppavideosta! Jotain voi ehkä hyödyntää, mulla on niin hankalia liitoskipuja, mut fyssari antoi jotain ohjeita ja myös vedessä tehtäviä, jotka on mulle helpompia. Se just tässä on jotenkin kökköö, kun tuo liikunta on niin rajoittunutta.
 
Takaisin
Top