Painon nousu?

katra

Oman äänensä löytänyt
Moi! aattelin kysellä vähän miten on painoa tullut vai onko? mulla tänään tasan 16 viikkoa täynnä ja paino on lähtötilanteesta -5 kiloa. Oksensin sillon alku aikana ton 5 kiloa pois ja mitään ei oo tapahtunu muuten. Mitenkäs teillä? ja jos aikasempia raskauksia millä aikavälillä kertyi eniten painoa ja tulikos paljon?
 
Tähän mennessä -2kg. Kysyi neuvolassa viikko sitten että onko ollu vähän paha olo... Mä en oo oksennellu mut ei oo tehny mieli ihan kaikkee mitä ennen ja oon liikkunu paljon.
 
Aika plus miinus nolla. Olen ollut aika liikkumaton ja syönyt ihan mitä sattuu joten olen vähän yllättynyt. Mutta hyvä näin, en ajatellut kerätä ylimääräistä.
 
tänään neuvolassa näytti että paino tippunu 1,5kg, mut ei kuulemma vielä tartte noustakaan painon,vasta joskus viikon 27 paikkeilla sais alkaa jo nousta.
 
täällä mennään ihan toiseen suuntaan. Kotivaaka näyttää +5kg. En ole mitenkään erityisen paljoa syönyt tms. Aikaisemmissa raskauksissa painoa kertyi +20kg. Joten suunta näyttää samalta.
 
Täällä oli tullut +600g.

Katselin tuossa viime raskauden neuvolakorttia. Silloin painoa alkoi tulla vasta viikon 19 jälkeen (viikolla 19 +300g alkuperäiseen). Kyllä sitä silti ehti kertyä 15 kg. Viikolla 27 +5 kg alkuperäiseen. Sitten tulikin vauhdilla, eli viikolla 32 +10 kg alkuperäiseen. Ja tuosta taas aika tasaseen tahtiin loppua kohti (eli vimpat 5 kg viimeisillä 8 viikolla).
 
Täällä tippunu paino 6,4 kiloo mutta maha kasvanu tosi isoks kaikki o lähteny pepusta ja reisistä.. Eikä haittaa yhtään niin kauan ku pikkusella on kaikki ok...
 
täällä +3kg 800g Nuo kolme kiloa tuli 8 ekan viikon aikana kun oli pakko syödä, ettei pahoinvointi iske. Viimeisen kuukauden aikan tullu 800g lisää, mikä on kuulema hyvä. Paino nousee, mutta ei liian nopeasti. Ja nyt ei ole tarvinnut ahtaa ruokaa kamalasti kun ei ole enää pahoinvointiakaan pahemmin ollut. 
 
Täällä on tilanne noin -2 kg, nyt mennään viikolla 16. Mietinkin tossa yks päivä, että pitäisköhän huolestua ja alkaa syömään enemmän, kun paino vaan putoaa.. mulla on viimeiset 5-6 vuotta ollut paino ihan samoissa lukemissa koko ajan, ja nyt siis olenkin yllättäen kevyempi kuin pitkään pitkään aikaan. Tuntuu tosiaan aika oudolta, kun vatsa kuitenkin kasvaa [:)]

Kiva siis tietää, että useimmilla muillakin on täällä sama juttu ja että tää on ihan normaalia! Mä en kyllä ole oksennellut kertaakaan.. mutta toki olen pyrkinyt syömään terveellisemmin eli se ehkä on vaikuttanut vähän. Liikkunut olen ihan normaalisti, en yhtään sen enempää kuin ennen raskauttakaan.
 
Täällä on tullut painoa jo 5kg, viikoja 15. Eipä auttanu se että neuvolasta näytettiin painonnousun taulukkoa ja huomautettiin liian korkeasta painonnoususta. En syö epäterveellisesti, mutta lopetin liikkumisen melkein kokonaan koska nukun lähes kaiken vapaa-aikani... Vatsa on kasvanu siis joka puolelta, ettei kukaan raskaana olevaksi osaa vielä luulla..
 
kristar: Mulla kävi tollei ekassa raskaudessa ku sain tuon mun rakkaan tyttäreni.. Näytin enemmän läskiltä ku raskaana olevalta.. painoin 53 kg kun aloin odottamaan ja ennen synnytystä 76 kg .... Nytten olen viikoissa 15+6ja oon laihtunu -6,4 kg... Sillä oonkin miettinyt että olisiko tällä kertaa poika kyseessä.. Mut eihän sitä ikinä voi tietää
 
Mulla oli eka neuvola rv 10+4 ja sillon oli lähtöpainoon muutosta +2kg, nyt 4 viikon jälkeen tullut 1kg, eli toi alussa tullut pari kiloa tais tulla myös mulla ihan vaan syömisestä, ettei tarvitse oksentaa.

Edellisissä odotuksissa mun lähtöpaino on ollut (ekassa) 52kg ja (tokassa ja kolmannessa) 53kg
ja ekan ja tokan odotuksen viimeisimmilläni painanut sen 68kg, et muutama kilo myös tullut, tasaseen tahtiin niin ite ei edes huomannut [:D]
 
Mulla on nyt noussu raskauden alusta neuvolan puntarin mukaan ja vaatteet päällä paino 59.4 > 61.1. Kotipuntarilla painoin kyllä molemmilla kerroilla kilon vähemmän mutta se tulikin varmaan vaatteista [:)] Vajaa kaksi kiloa siis pätkähtänyt päälle. Ihan sopivasti siis.
 
Nyt on täälläkin noussut viime neuvolakäynnistä 1,5 kiloa paino. Lähtöpainosta siis ennen raskautta on edelleenkin miinuksen puolella mutta pikkuhiljaa painoa tulee. Kyllä niitä pikkuhiljaa pitääkin tulla viikkoja jo kasassa 19+3.
 
16+1 - edelleen melkein grammalleen sama paino... Ihmettelen että mitä tapahtuu ja miksi, oi miksi olen koko elämäni laskenut kaloreita kert paino tämmöselläkin syömisellä pysyy samassa. :D
 
mulla oli noussu paino 3kg neuvolan vaa'an mukaan (vaatteet päällä), mutta koti vaa'assa näyttää vain nousseen alle 2kg. neuvolassa sanottiin, et kuulema normaalia nousua mutta jos vaikka kuitenkin liikkuisin enemmän ja katsoisin mitä syön. viikkoja on jo 19 ja liikun joka päivä tosi paljon jo koiran takia. en syö erityisen paljon, hedelmiä kylläkin kannan kaupasta kilo tolkulla.
oon levinny joka suunnasta ja takki on käyny pieneks. näytänki enemmän lihonneelta kuin raskaana olevalta.
 
Itselläni ei ole ollut oksentelua alussa mutta silti paino putos pari kiloa ja sitten jämähti moneksi viikoksi. Nyt paino noussut peräti 500g. Johtuen varmaan siitä että en pysty syömään niin suuria annoksia kuin ennen ja oikeen mitkään tavanomaiset herkut ei oikein maistu (sipsit, karkit). Todella hassua...

 
Ekalla neuvolakäynnillä vk 8 nousua oli peräti noin 5 kiloa! Ihan satavarma en ole kun tapana ei ole niin tiuhaan itseään punnita joten lähtötilanne ei siis tiedossa. Mutta siltä se kyllä tuntuikin että paisuin kuukaudessa ihan hurjasti, enkä ensin tiennyt sen johtuvan raskaudesta. Seuraavalla käynnillä vk 12 paikkeilla oli siihen tullut vielä 2 kiloa lisää ja sen jälkeen ainakin kotivaaka on pysynyt samoissa lukemissa. Mulle ei ole neuvolassa sanottu mitään, ihmettelen suuresti. Lähtöpainoa kuitenkin on jo ihan reippaasti yli normaalin :/ Suurin osa on tullut kyllä vatsaan mutta on peppu, reidet ja kasvotkin turpeemman näköiset.

Summa summarum: +7kg.
 
Minun kohdalla ne oli erittäin huolissaan syönkö tarpeeksi koska paino yhteensä pudonnut -8kg ja viime viikolla oli tullut 200g takaisin... Kyllä minä syön ku hevonen koko ajan mutta tuntuu et tuo vauva varmaan kuluttaa ne kaikki koska mulla aina ollu iso ongelma tiputtaa painoa ja yleensä kaikesta pienestä syömingeistä jää het peppuun ja vatsaan ylimääräistä.. Mutta nytten kilot häviää ku tuhka tuuleen enkä mä tajua mistä muusta vois olla kyse...
 
Voi, kun mullakin olisi ollut samanlainen painonkehitys kuin suurimmalla osalla tällä. Valitettavasti kuulun niihin joiden paino on noussut liikaakin. Mullla on nyt rv 21 menossa ja painoa tullut 6 kg lisää. Olen syönyt ihan normaalisti eikä "roskaruokaa" ole kauheasti tehnyt mieli, mutta silti paino vain nousee. Yksi syy voi kyllä olla liikunnan oleellinen muutos. Ennen raskautta kävin todella rankoissa urheilutreeneissä, joissa en enään raskauden vuoksi voi enään käydä. Liikunnan teho on laskenut kyllä rajusti.
 
Takaisin
Top