Painon nousu/lasku..?

...<3...

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa kaikille :)
Olisi kiva kuulla muiden painon nousuista/ laskuista raskausaikana?:)
Itsellä viikkoja 16+5 ja painoa on tullut lisää 1,9kg Onkohan paljon vai vähän?
Lähtöpaino ennen raskautta noin: 53,7kg
Asia on kai todella henkilökohtaista, pienille ihmisille voi hyvinkin tulla monen monta kiloa?!
 
Siinä oli ne maksimit ja keskiarvot ja minimit. Oliko tuo 7 siellä maksimissa?
 
Mä puolestani ihmettelin, että mulle pitäis ton mukaan tulla vähintään 12 kg. :D
 
Tällä viikolla oli minullakin neuvola. Olo on ollut et on tullut painoa ainakin se 5kg mutta yllätykseksi se oli noussut edellisestä kerrasta vain n.300g :D
Tuon testin mukaan saisin lihoa 11kg
 
Vau:n raskauskalenterissa on juttu painon jakaantumisesta.
Lapsi noin 3,6kg
Lapsivesi n. 0,8kg
Rinnat n. 0,4kg
Neste kudoksissa n. 1,2kg
Istukka n. 0,6kg
Kohtu n. 1,0kg
Verimäärä n. 1,2kg
Rasvaa n. 3,5kg
Yhteensä n. 12,3kg
Keskimääräinen painonnousu on 10-16kg. Normaali painonnousu on 200-800g viikossa. Suurinta Rv 17-24

Tuon mukaan hassulle tuntuu, että joku "saisi" kerätä painoa vain 7 kiloa..
Nämä on myös hankalia juttuja siinä mielessä, että jossain kohti voi olla, ettei itse yksinkertaisesti pysty vaikuttamaan tuohon painonnousuun, vaikka kuinka katsoisi mitään suuhunsa laittaa.

Itselleni on tullut noin 3 kiloa painoa lisää, nyt mennään 16+0.
 
mulla on ylipainoa sen verran etten sen takia saisi saada kuin 6-7kg. Viime raskaudessa Se onnistui hyvin, eli jos kehooni tulee kaikki tuo ylimääräinen mitä puapru listasi, tarkoittaa Se että mun oma elopaino laskee eli tavallaan laihdun kokoaikana. Mutta Se on niin hidasta ja tapahtuu vain sen seurauksena että oma ruokavalio on terveellisempää niin silloin "laihtuminen" on ok. Me ollaan kaikki niin erilaisia ja eri tilanteissa että varmasti taulukot on tehty vain viitteitä antamaan..
 
Täälläkin ylipainoa löytyy ja just ennen raskautta laihdutin 12 kg. Nyt kun on alkanut paino nousemaan raskauden takia ni oon ihan paniikissa. En ihan ole käsittäny miksi, koska vauvelihan se painaa. Ehkä enemmän vaikuttaa se, että tuon jumalattoman pahoinvoinnin takia "joudun" syömään sokeria aika paljon, että saan pidettyä pahanolon poissa.

Tää on täällä ihan vihreänä, kun te kaikki muut näytette olevan niin sinut painonne kanssa.
 
heh, ei kai kukaan nainen täysin tyytyväinen ole omaan painoonsa...? :) mä aion laihduttaa uudesta vuodesta juhannukseen -20kg niin en ressaa nyt kun tiedän että myöhemmin on aika sille sitten:)
 
Piti tehä uudestaan, minimi 7 ja maksimi 15. Esikoisen kaa tuli muistaakseni 11kg. Tiistaina on neuvola nii selviää paljonko painoa on tullu, meillä ku ei kotona puntaria onneks oo :wink
 
Joo, siis minulla myös ylipainoa, BMI ennen raskautta 32. Totta kai koitan olla niin, että selviäisin mahdollisimman vähillä kiloilla, mutta ei asiasta stressaaminen mitään auta. Myös raskausaikaan kuuluu minusta tietynlaiset nautinnot, en siis aio niistä kaikista luopua tässäkään kohtaa!

Mulla nousi esikoisen raskaudessa paino 21kiloa, joista noin 8 jäi synnytyssaliin. Osastolta pois päästessäni oli 3 vuorokauden tipassaolon jälkeen turpea kuin kohotettu pulla, eikä paino lähtenyt tippumaan helposti imetyksen myötä tai sen loppumisen jälkeenkään. 8kiloa edellisestä raskaudesta oli vielä tiputtamatta kun huomasin olevani taas raskaana. Eli siis yhteenvetona, tiputellaan sitten joskun ensi vuonna näitä kaikki mahdollisia kertyneitä kiloja!

Ja tsemppiä kaikille painoa pähkäileville, se vaan kuuluu asiaan että jotain ainakin vähän tulee lisää! :Heartred
 
Minä myös laihdutin ennen raskautta 12kg ja laihduttamisen ansiosta todennäköisesti tulin raskaaksi :) paino ei ole noussut yhtään ja nyt mennään 17+6. Oon ihan sinut sen asian kans että paino nousee raskauden aikana, mutta ei se paniikkia aiheuta ko aattelee vaan sitä kuinka sitte jatkaa hyvin alkanutta painonpudotusta ens vuoden puolella :) ja aion vielä ens vuonna pudottaa 10kg siitä mikä oli paino ennen raskautta, tietty eka pitää päästä siihen painoon :wink
 
Mulla on tullut nyt (17+0) 3 kg lähtöpainoon joka oli 51 kg. Olen tietysti mielenkiinnolla vertaillut neuvolakortteja ja esikoisen kohdalla ( 7 vuotta sitten) lähtöpaino oli myös 51 kg. Jännä nähdä, että miten painava olen lopussa, nyt jo tullut reippaammin painoa kuin viime raskaudessa. Silloin kortin mukaan painoin 17+0 viikolla 52,2 kg ja viimeisellä neuvolakäynnillä oli tullut alkupainoon 11,7 kg. Tässä raskaudessa on tosin myös liikunta jäänyt tosi vähälle kun oli alussa huonovointisuutta ja väsymystä. Nyt vaan on edelleen väsymystä, joskin ei enää niin paljoa. Viime raskaudessa ei ollut mitään oireita koten urheilin koko raskauden läpi..
 
kattelin kanssa vanhoja neuvola kortteja niin ihan kulkee samaa linjaa painon nousu kun aikasemmissa raskauksissa,joka on oikeasti todella jännä...en ole syony mitään herkkuja..perus ruokia ja salaatteja pieniä annoksia,vähemmän ku normaalisti söisin..ed raskauksissa mättäsin oikeen olan takaa ja sain +20kg ..koitan nyt välttää tuota määrää painon nousua..ei ihan noin paljon tartte kyllä painaa..pirkule..eli loppu raskaudessa olen aina painanu 85-87kg ja voi että miltä muurilta,kunnon super tankkerilta olo tuntui kun vatsan ympärys mitta oli suurempi ku oma pituus (159)ja muistaakseni synnärille jäi noin 8 kg..

HEEI,MISTÄ TÄTÄ PAINOA OIKEIN TULEE? (plussa mainos):eek:
 
Mulla on nyt rv 17+5 ja eilen aamupaino oli 58,8 kg. Ekalla neuvolakäynnillä (rv 8+3) paino oli 56,2 kg ja edellisessä neuvolassa (rv 14+3) paino oli 57,1 kg eli muutamassa viikossa tullut nyt yli kilo lisää. Hieman huolestuttaa, että yhtäkkiä näin tuplaantui painonnousu mutta taitaa se vauvakin kasvaa vähän rivakammin näillä viikoilla.

En osaa kuitenkaan vielä suuremmin huolestua. 22.7. on seuraava käynti neuvolassa ja katsotaan mitä silloin sanovat. Hieman ehkä ahdistaa, kun en ole ikinä näin paljoa painanut mutta vielä menee omat vaatteet päälle, vaikka housunnappi kyllä kiristää jo. Herkuttelua täytynee kuitenkin vähentää, ettei liiaksi tulisi niitä ylimääräisiä kiloja.
 
Tarpeeseenhan sitä rasvaa kroppa kerää raskausaikana! Ite herkuttelen kyllä jos mueli tekee ja koitan välttää panukointia painon suhteen.
Ymmärrän kyllä hyvin jos huolettaa, että kovalla työllä pudotetut kilot tulee takaisin, mutta kyllähän sitä imettäessä tarviiki normaalisti sitä energiaa:)...
Minusta meillä joulukuisilla on hyvä aikataulu raskayskilojen kanssa kun tänä kesänä ei vielä tarvi kovin suuren mahan kanssa tuhista ja ensi kesäksi ehtii hyvin karistella muutamat ylimääräiset imettämällä... Talvella ne röllykät näy mihinkään:wink
Muistaakseni puoli vuotta oli esikoiselta sellainen aika, jonka jälkeen tunsi kropan olevan jo aika lailla ennallaan... tosi yksilöllisiä juttuja toki! Eikä kahden lapsen kanssa niin helposti lähdetäkkään parin tunnin vaunulenkeille;D
Minullekin oli lääkärineuvolaan mennessä tullut 2kg aloituspainoon. Yhtä paljon kuin esikoiselta. Kotona vaaka rikki, joten nyt on ihan kiva siellä neuvolan vaakalla piipahtaakin välillä. Esikoiselta koin sen typeräksi, kun viikon välein punnittiin ja laskettiin grammalleen nousuja. Kyllähän se paino nyt päivän aikana heittelee riippuen miten on syöny ja paskonu :0! "Nyt on kyllä tullu yli 400 g tällä viikolla... soosoo!"
Vähä rasittavaa välillä tuo neuvolan touhu:wink

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
tuohon imettämisen laihduttamisen varaan vaan eivät kaikki voi laskea. Ensinnäkin kun se ei välttämättä onnistu syystä tai toisesta kovin pitkään ja toisikseen, kun se ei kaikilta niitä kiloja ikävä kyllä vie. Itse kuulun todennäköisesti tälläkin kertaa näihin kumpaankin ryhmään. Mutta sehän ei tietenkään tarkoita, etteikö paino tippuisi! =)
 
Kaikille ei tule painoa, jos on ylimääräistä omasta takaa. Mulla tuli esikoisesta kilo. Bmi oli silloin 27. Tuli niin paljon kiinnitettyä huomiota elämäntapoihin, kun oli vastuussa pienestäkin. Tosin vauvakin painoi 2,5kg ainoastaan.
Tokasta tuli muutama kilo, mutta olin hoikempi ennen raskautumistakin, kuin ekalla kerralla, ja kolmannesta tuli 6kg. Että ei se aina tarkoita että painoa tulee kilotolkulla. Vauva+lapsivesi+istukka+ lisääntynyt verimäärä tekee sen 5-7kg ja jos rasvavarastoa on omasta takaa hieman kertynyt, niin painoa ei välttämättä tule tuon enempää.
Toisaalta mun vauvat on syntyneet etukäteen, joten en tiedä paljon painoa olisi viimeisillä viikoilla vielä tullut.
Itsestä tuntuisi hurjalta jos painoa pamahtaisi joku 15kg. Mä en ikinä saisi niitä pois, vaikka aijonkin onnistua imetyksessä, koska mä en kuulu siihen kastiin, jotka kuihtuu näkymättömiin imetysaikana :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla paino nousi alkuraskaudessa jostain syystä neljä kiloa (siis tyyliin viikoilla 5-7), mutta laski siitä takaisin aloituspainoon aika nopeasti. Nyt (rv 19+3) keikutaan taas tossa suuremmassa painossa, eli nelisen kiloa on tullut.
 
Takaisin
Top