Painoarvioita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja J.J.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

J.J.

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tiedän että kaikki pikkuiset kasvavat ihan omaan tahtiinsa, mutta mielenkiinnosta kyselen miten teillä muilla on arvioitu painoa missäkin vaiheessa?

Meillä oli ensimmäinen painoarvio torstaina lääkäri/neuvolassa
vk 25+1 ja 770grammaa  [:)]
 
Me saatiin 4D ultrassa viikoilla 25+4 painoarvioksi 773g

Arvioi syntymäpainoksi 3300g

Mulla on maanantaina neuvolalääkäri rv 26+4, mielenkiinnolla odotan sen arviota [:)]
 
Meillä ei ole tehty mitään painoarvioita..Ei edes rakenneultrassa. Kysyin just tällä viikolla neuvolassa, että koska painoarvioita tehdään niin vastasi että n. kuukautta ennen LA:ta. Eivät kuulemma niitä aiemmin tee, koska niistä harvemmin voi päätellä mitään tässä vaiheessa[8|]
 
Meillä neljädeessä oli viikkoja 25+0 (kone arvioi 24+5) ja painoarvio tuolloin 705 grammaa. En tiennyt, että siitä vois jo arvioida syntymäpainoa?
 
Mä olen ymmärtäny aika monestakin yhteydestä et ultrista saadut painoarviot voi heittää aikas paljon todellisuudesta. Suurimmalla todennäköisyydellä saa parhaimman arvion kokeneelta neuvolantätiltä, joka osaa pelkästään vatsan päältä tunnustellen arvioida vauvan painon syntyessään. Mut sitä vasta sit tosiaan ihan loppuvaiheessa.

Meillä rakenne ultras painoarvio tais olla 375g viikkoja tais olla jotain 20+.

Ed. raskaudessani mulla oli kokenut neuvolatäti ja hän sanoi ekaks, ku kysyin häneltä vauvan mahdollista painoa, et ei niin uskalla veikkailla kun joskus on mennyt pieleen ja sit on saanu ihan hirveet vihat päällensä. Mä en ymmärrä et jos arvio menee vikaan niin pitääkö sit nyt neukkutätiä mennä siitä sen kummemmin syyttämään arvioitahan ne joka tapauksessa on. Mut sanoi sit ku kysyin kuitenki ja lupasin olla suuttumatta vaik ei osuiskaan oikeaan niin vähän ympäripyöreästi et vauva tulee painamaan lasketun ajan tietämillä 3500g- 4kg. Ja poika syntyi viikoilla 40+1 ja painoi 3810g. Et se meni aika lailla tarkkaan nappiin.[:D]

Nyt mulla on jälleen kokenut neuvolan täti nii ajattelin häneltä kans sit vähän lähenpänä h-hetkeä kysellä painoarviota.
 
Mä oon nyt saanut 2 painoarviota,rv 20+5 oli 335g ja 23+0 550g.Neljädee on viikon päästä,luulen että reippaasti on kasvanut ja varmaan sinne liki 4 kg syntymäpainoon mennään.
 
Mulla oli viimeksi 4D ultra rv 26+3(kuten nytkin)ja silloin meidän neiti paino ultrassa 810g josta käyrät näytti syntymäpainoksi 3300-3500g ja tyttö oli syntyessään 2410g ,eli aikast hyvin piti paikkansa.
Nii ja samana aamuna kun vauva synty,tyksissä arvioivat ultralla että painaa 3400g ,ei mennyt kun 10g pieleen[:D]
 
Mut muissa lapsissa mennyt arviot metsään,jopa melkeen kilolla.Kun esm kolmannesta paripäivää ennen syntymää ultrassa luvattiin siroa, 3kg-3,3kg vauvaa,niin syntyikin yli 4kg tehopakkaus[;)]
 
Mulla oli toista odottaessani ylimääräinen uä ihan loppuvaiheessa, kun menin sairaalaan yhen yön supistelujen jälkeen jo varsin lähellä la.ta ja siinä arvioitiin vauvan painoksi 3,3kg ja sanottiin, että hyvin voi vielä kasvaa parikin viikkoa-onneksi syntyi seuraavalla viikolla laskettuna pvänä ja poika painoi 4kg[:)]
 
mulle tehtiin painoarvia masuasukin ollessa viikoilla 24+2 ja neiti oli tuolloin huikeat 892g[&:]
no se on vaan arvio, ja lääkäri veikkaili tuolla perusteella että tyttö saattaa mennä reippaasti edellisistä ohi[:-]
synnytänpä sitten oikean emännän, neiti tulee varmaan jo valmiiksi kaulin kädessä ja huivi päässä (meidän pikku matami) [:D]
 
tänään ultrassa 23+6 550g ja kuulemma todella siro tyyppi. Aika pieni siis verrattuna teihin muihin [&:]
2 vkon päästä uusiks ultra koska kasvua aletaan nyt seuraamaan tarkasti.
 
Rakenneultrassa en jostain syystä saanut painoarviota - kätilö sanoi ettei sillä ole merkitystä, mutta ylimääräisellä gynekäynnillä kun ultrattiin 21+6, niin kokoarvio oli 488g.
 
Takaisin
Top