Painoarvioista

Pippula

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin avata tällaisen ketjun niille, jotka ovat saaneet jossain vaiheessa raskautta painoarvion lapsestaan. Ainakin rakenneultrassa kaiketi kaikki sen saavat, monet sen jälkeenkin. Hauska olisi tässä keskustelussa myös myöhemmin vertailla pitivätkö paikkansa.

Tässäpä muuten laskuri, jonne saa syöttää viikot ja painoarvion ja tulokseksi saa käyrän, josta näkisi lasketun ajan tilanteen: http://www.tekay.fi/chart/efw.php

Meidän pojan tuoreimmat painoarviot tässä. Käytin ennusteeseen tuota laskuria, josta ei tosin ihan tarkkoja lukuja saa, mutta kuitenkin.

Rv       Arvio      Ennuste
32+0    1700 gr   ~3300 gr
34+0    2400 gr   ~3700 gr
 
Mulla ei ole kuin yksi paino-arvio, toisen saan varmaan koko/synnytystapakontrollitouhujutussa[:D][8D] rv:lla 38.

Mut joo, kyl sit kiva nähdä, et onks noi ihan huuhaata vai tuleeko about arvioiden mukasia lapsosia.

Rv 24     1500gr     =4500gr
 
En ole sen tarkempia arvioita saanut, mutta neuvolassa rv 33+3 todettiin, että tulee jäämään alle nelikiloiseksi, pieni vauva kuulemma tulossa.
 
Jos nyt oikein ymmärisn ja laitoin nuo niin ennuste olisi 4300g!!

Äippäpolilla ja neuvolassa on ennustettu n.3800g

(Maanantaina 2.8 arvioitua painoa oli n.2800g)

Nähtäväksi jää kumpi on lähempänä oikeaa syntymäpainoa[;)]
 
Mulla antoivat äpolilla:

rv 31+6 1720g -->3500g-3600g l. samalla linjalla kuin kaksi edellistä.
Tosin, mulla nuorempi syntyi 38+2 ja oli 3590 ja vanhempi 40+7 ja oli 3490g[8|], että TOIVON tämän syntyvän jo viikolla 38, kun on noi sokeritkin ollu mitä on...
 
Mulla äippäpolilla

rv 29+4 painoarvio 1480g, pituutta oli sitten kertynyt kuulema senkin edestä (no, isäänsä tulee) sen enempää ei olla vielä lopullista painoa arvioitu, ehkä sitten 30.8 kun taas menossa tuonne
 
Viikolla 28+5 painoarvio oli 1294g ja viikolla 29+1 arvio oli 1182g ja sitten taas viikolla 30 arvio oli 1300g eli jokainen lääkäri on saanut erilaisia arvioita...
Viikolla 32+4 painoarvio on ollu  1931g ja syntymäpainoksi arvioitu n.3700g.
12.8 olis vielä yks ultra ja siinä katotaan vielä painoarvio ja tehdään synnytystapa-arvio, sikäli mikäli vielä pikkuinen suostuu masussa oleileen... Hän on jo kahteen otteeseen meinannut tulla maailmaan...
 
Painoarviot
28+0 1160g
31+6 1900g
33+2 2300g

Sen mukaan meidän vauvasta tulis 4225g, apua! ja mulla on jo valmiiks lääkäriltä 4 kilon raja lantioiden takia.. ja näky millasen spurtin ottanu viimeks,että ohhoh.
17 päivä on aika kysiin, missä kuvauttaavat lantiot ja kattoovat tarkkaan minkä kokoinen mahtais olla ja synnytys käynnistetään sit jos alkaa vauva olla niissä mitoissa..
[X(][&o] en olis kyl halunnu käynnistystä.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä, on siihenkin vielä vajaa 2vkoa aikaa, että jos se vauva haluaakin omin päin pihalle [:)]
 
Arvioi vauvan painavan nyt rv 36+4 2500, mikä tarkoittaisi, että syntymä paino olisi n. 3500. 
 
Takaisin
Top