Painoarvio rv 34+0

Kiitos kun jaatte kokemuksianne[:)]
 
Mulla on poli aika 26.7 jolloin varmaan katsotaan taas painoarviotakin.Yritän nyt ottaa lunkisti sinne asti ja toivoa kovasti että vaikkapa pian jo syntyis[:D]
 
Nii täällähän tämä painoarvio keskustelu olikin. vaikka laitoin jo tone neuvolakäynteihin eilen niin

Nyt tosiaan 36+3 viikoilla jonkun norjalaisen mittaussysteemin mukaan vauvalla olis painoa n. 3000g. Neuvola täti sanoi et häneen käteensä vauva ei tunnu niin isolta, että olis ennemminkin n. 2800g tällä hetkellä. Ja että jos äin on ja seuraavien viikojen aikana tulee sen 150-200g/vko niin mun vauvelin pitäs olla lasketun ajan tietämillä 3200g - 3400g.

Sellaisen saman arvion sain rv 30 ultrassakin.

Mut niinkuin vierailevat tähdet kävivät kertomassa nämähän ovat tosiaan arvioita, eikä ne ole välttämättömiä totuuksia ollenkaan. varmistus vauvan koosta tulee sitten kun se saadaa ite puntariin.
 
Mulle ei ole kertaakaan vielä annettu mitään painoarviota! Ei ole kyllä ollut ultraakaan rakenneultran jälkeen. Parin viikon päästä on neuvola ja siitä parin viikon päästä lääkäri. Se kai sitten arvioi?
 
Oon ite ollut 3kg ja 45cm joten toivon, että vaavi olisi äitinsä kokoinen syntyessään [:D] 
 
Tuttu lähetettiin synnärille tarkistaan vauvan koko kun arveltiin liian pieneksi, ihan normaalikokoinen oli - eli noi arviot voi heittää jonkun verran, riippuu tietty miten ja kuka tekee vissiinkin.
 
Mulla on sf-mitta ollu 22-23, nyt neuvolassa sai ekalla kerralla taas 23 ja päätti sitten mitata uudelleen ja sai 27... mittas paljon alempaa toisella kerralla, en sitten tiedä mikä olis oikea kohta mitata se! Vähän jännä ku edelliskerran lääkärikin vähän mietti sitä 23 tulosta ja sanoi vaan, että riippuu mittaajasta jne.
 
Lidia: Mä kysyin neuvolan tätiltä et osaisko se sanoa käsikopelolla miltä siitä tuntuu et minkä kokonen vauva olis tulossa. Mä olen sitä mieltä et kokenut kätilö osaa parhaiten sanoa näppituntumalta vauvan kokoa. Ne ultratkin tosiaan usein tuntuvat heittävän.

Tosta Sf mitasta sen verran et viime raskaudessa mistä syntyi poika viikoilla 40+1, oli painoa vauvalla 3810g. Mun sf mitta oli rv36 asti nouseva siihen 33cm asti. Viikolle 37 laskua tuli ja SF oli 31,5cm noustakseen rv 39 kun viimeksi on mitattu niin sinne 33cm takasin.

Ja nyt sanovat et tuleva vauva olis pikkusen normaalia keskitasoa pienenpi siis arviothan oli 3200-3400 laskettuna aikana, vaikka SF oli nyt rv 36 33,5cm, eli oikeastaan sama kuin viime raskaudessa. Musta kyllä itestäkin tuntuu et tää vauva on pienenpi kuin edellinen.

Summa summaarum: Sf mitta ei kerro vauvan kokoa se kertoo ennemminkin vain sen kasvua ja varmaankin aina verrannollinen vain siihen raskauteen mikä menossa. Ja sit vielä noi asentojent uomat vaihtelut ym. Et jotenki tuntuu et toi  SF mitta on ihan turha mitta.
 
Mulle ei ainakaan sf mitta kerro mitään.
Uudelleen synnyttäjällä kohdun koko kasvaa nopeampaa ylipäätään.
 
Kolmas lapsi joka mulla ollut se isoin 4,1kg,meni sf mitta tasan keksikäyrillä.rv 40 oli 33cm
Kun taas näistä pienemmistä esim esikoinen rv 38 sf oli 36 ja tyttö paino syntyessään 3,2kg
Viitosesta rv 39 sf oli 40cm ja poika oli kuitenkin pienempi kuin kolmas,3,7kg
 
Meijän mössykän tämänpäiväinen painoarvio 2500 grammaa..lääkärin sanelua lainatakseni: "vauva kasvaa omalla käyrällään, keskikäyrän paremmalla puolella". :D Tänään siis 33+3
 
Meillä oli 33+4 painoarvio 2419g ja syntymäpainoks arvioitu sillon n. 3700g.
Mun puolesta vois painaa vähän vähemmänkin=)
 
Meidän poitsun painoarvio oli rv 34+0 2600g ja arviotu syntymä paino olis sit sen mukaan 3800g-3900g.[:)] [:D] Toivottavasti ei vain olis nuin iso, olis ehkä helpompi synnyttää. [>:]
 
Meitin poitsun painoarvio oli rv 34+6 2263g. Syntymäpainoa ei arvitoitu mutta jos sitten ensi vkolla sekin kerrottaisiin [:)]
 
Mulla oli painoarvio viikolla 34 ja risat 2600gr. Ja son kuulemma keskikäyrää se. Eli nou hätä! [:)] Kysyin neuvolassa, että miten tuota painoa arvioidaan, niin sanoi, että 150-200gr per viikko tässä lopussa olis lisäystä odotettavissa. Ja ilmeisesti pojille tuo 200 ja tytöille vähän vähemmän. Näin itelle opastettiin. Tuon mukaan mä laskeskelin, että kolme ja puoli kiloa olis odotettavissa sit työstettävää.. suunnilleen. Kun äidin pituus kuulemma vaikuttaa siihen myös: mä olen 172 ja kuulemma "pitkä", niin tuohon painoarvioon lisätään hieman: äidin pituus voi jotenkin "piilottaa" vauvaa. Monimutkaista... [;)]
 
Mulle taas neuvolan täti sanoi et kun mun vattassa ei ole muuta kuin pelkkää vauvaa, ei mitään ylimääräistä niin sekin voi osan vauvasta piilottaa??[:-] Et tuntuu et mikä tahansa voi vauvaa piilottaa ja arvioiksihan näitä lukuja kutsutaan juuri sen takia et arvioita ovat. Ei tarkkoja lukuja.
 
Takaisin
Top