Painoarvio rv 34+0

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emery13

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2016
Toukomammat 2018
Mä oon aivan kauhuissani,mitä jättiä kannan pienessä varressani[:@]
Tänään arvio oli 2850g!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mä en halua kantaa enkä synnyttää isoa vauvaa[:o]
Miksi mun kohtu kasvattaa näitä isoiksi?

Mitä painoarvioita ootte saanut näillä viikoilla???

Elysee, tuo on vielä kirppu [:D]
Muttaa joo, tiiän tunteen kun täysiaikaisena syntyy ja painaa reilusti yli 4 kg.
Pieniä silti ovat loppujen lopuksi.[;)]
Tahtoisin alle 4 kiloisen vauvan tällä haavaa, 3,5 ois aika jees...
Mut tää painaa varmaan jo nyt sen verran- heh [:D][;)][&:][:-]

Itsekin painoin vain 2800 syntyessäni 2 vkoa etuajassa...
en ymmärrä mistä annan ravinnot vauvoille masussa  kun isoksi kasvavat,
mikä toisaalta on helkkarin hieno juttu.
Yritän minäkin maanantaina kysyä painoarviota tälle hetkelle.
Tjaah, pakko uskaltaa vaikka pelottaa hieman.
Uskon että iso on ..

Kirppu on nyt[:)]Mut jos sen 6 viikkoa masussa pysyy ja sen 200g viikossa painoa kerää,on yli 4kg laskettuna.Ja mä oon nyt jo maha täynnä vauvaa[&o]Tukalat oltavat[:o]

Tule sit  Ginessa kertoo millainen painoarvio saatiin[:)]

Mulla oli torstaina kontrolli ultra rv 35+3 ja tämän hetkinen painoarvio pienellä oli 2780g ja syntymäpaino arvioks sano n. 3600g

Äippäpolin ultrassa arvioivat 34+4 2230 g painoksi...
Syntymäpainoa ei kukaan ole vielä veikannut...

kysymys teille joille on jo painoarvio annettu:

onko arvio tehty teille kaikille ultralla vai voiko sen tehdä "käsikopelolla"? meillä ei ole nimittäin neuvolassa ultralaitetta ollenkaan, niin aloin miettimään et saanko mä minkäänlaista painoarviota ollenkaan...

mulla ainakin viimeks neuvolalääkäri sanoi että sillä viimeisellä kerralla hänen kanssaan (eli 35 viikolla) katotaan painoarvioo.. meillä ei myöskään ultraa löydy neuvolasta eli joku sydeemi heillä varmaan on...

Rv 36+0
5.7.2010

Painoarvio vauvalle tuli ultrattuna, 2728..
Tästä sitten arvelen että jos 200 g tulee viikko niin kai se ois n.3600-700 syntyessään,
enpä oikeen usko että niin pieneksi jää.[;)]
Mutta senhän näkee sitten [:D]

^Tämä vahvistaa sitä että mun masussa kasvaa hirvittävän kokoinen jäppinen[:@][&o]
Mä oon ihan kauhuissani,oikeasti!
Tän täytyy syntyä ennen la:ta!!!!!!!!!!!!!!!!!Pliis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haniliini,mun vauva arvioitiin 2 viikkoa aikaisemmilla(34) viikoilla 2850g painavaksi........... Ginessan pelot isosta oli aiheettomia,ihan siro pieni tyttö sielä odottaa syliin pääsyä<3

^ei antanut arviota ei mitään...Kysyin että eikös ole aika iso jo....Vaan kun oon moni synnyttäjä,meinaavat että puserran minkä kokoisen tahansa ulos[&o]

Joo, mutta en luota ihan noihin,
ja lääkärikin sanoi että se arvio voi heittää noin 14 päivällä eli se voi olla tällä hetkellä isompikin.
Uskon ja luulen että 4 kg syntyessään on, mikäeli syntyy AJALLAAN.[;)]
Toivon että tulis jo kohta ulos -pääsisin kävelee näiden jalkojen takia..
Sf oli kuitennii jo 36, kun 2 viikkoa sitten se oli jo 34...
Ja jos tää kasvaa sentin viikossa,niinkuin nyt
(Sf) mulla tulee olee huikeat 40...[&:]

Sullakin elysee voi olla pienempi siellä!!![;)]

Mä toivon kovin että olisi mitta virhe[&o]Vaan kun vauva tuntuu kädelle isolta[8|]Sen pyllykin kun tossa on,niin tuntuu isolta[:)]

Miten teillä tehty painoarvio.kaikista kolmesta mitasta?Reisi,vatsa ja pää?

Mulla viimeksi rv 32+4 tehtiin kolmesta mitasta,tulos oli 2,2kg.
Nyt tää isompi arvio tehtiin vain reisiluusta ja päästä mitaten.2,8kg
Tuossa ei oo kuin 10 päivää välissä,yli 600g tuskin kasvaa siinä ajassa,eli jommankumman arvion täytyy heittää...
Mutta kumpi on se oikea(mpi)?

Mä kyllä vedän tästä hermot,mä en tiedä miksi,mutta tää asia huolestuttaa...............

Vatsa,reisi ja pää mitat otettu tälläkin kertaa.
Rv28
1330

Rv 36
2728

Tuon ekan mittauksen jälkeen katoin laskurista
niin tulos oli 4300 syntymäpainoksi...[:-]
Nyt kun katoin, laitoin molemmat mittaukset niin jäi alle 4 kg...

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=70

tähän hommaan on pakko sen verran kommentoida että siskolle juurikin noilla viikoilla sanottiin,
siis annettiin painoarviota kolmesta kilosta, arvioitiin että jos menee LA asti niin yli nelikiloinen tulee helposti
Kasvutahti oli kuulemma niin hurjaa, että jättiläinen tulossa.
Ultrissa katottu, sieltä syntyi yliaikaisena himpun alle 3,5kg tyttö[;)][;)]

miksen mää löydä neukkukortista noita lukuja ollenkaan... tai AC:n löydän mutta en muuten...

vai antaako ne niitä vielä tässä vaiheessa ollenkaan.. [&:] pihalla kun peipponen...

Tänään 34+5 neuvolakäynti, ja hyvin pätevän oloinen täti arvioi käsikopelolla
että painoa n.2500g. Sanoi vielä että pikkainen mutta ihan sopivahan tuo on [:D]
Minä myös kuulun näihin jotka hieman panikoi vauvan kokoa, kun itse ollut n.4kiloa ja veli (äitinini eka lapsi)
oli viisikiloinen, ja siitä synnytyksestä ei selvittykkään vaan repeämillä, vaan meni ihan luita rikki!!!!! Oli niin
hillittömän kokoinen!!!!!!  [:-]

Toisaaltä hoitsu kyllä sanoi, että koska meillä pikkainen jo hieman laskeutunut (sf mitta pienentynyt!!!!!)
niin voi olla että osa vauvasta on "käsin tunnustelun ulkopuolella" "piilossa" lantiossa...... [8|]

Ensi viikolla lääkärineuvola, sitten saa tarkempaa arviota kun ultrataan [:D]

Mä tuun tänne "vieraaseen pöytään" huutelemaan..oon seurannu tätä painoarvio keskustelua ja mielenkiinnolla kaivoin oman äitiyskortin käsiini. Mulla oli viikolla 36+3 painoarvio mukavat 3775g naistenklinikalla ultraten ja viikkoa myöhemmin eri lääkäri sai naistenklinikalla myöskin painoarvioksi 3500g..voin kertoa, että noi luvut itketti ja kauhistutti mua..tyttö syntyi alakautta 39+6 ja painoi syntyessään 4170g, eli ei lähellekään niin paljoa kuin olin pelännyt. Synnytys meni hyvin ja sain pienen pienen repeämän..
Jos vaan pystyy olemaan murehtimatta sitä painoa niin kannattaa siirtää se mielestä taka-alalle..hyvä näin jälkiviisaana todeta :)

Paljon tsemppiä ja voimia loppurutistukseen kaikille..

Niin ja mullakin oli lopussa toi SF-mitta tukalat 39..

Mäkin tuun huikkaa vähän vieraisiin pöytiin! Mut itellä oli kans samanlainen pelko odotusaikana.

Painoarvioita annettiin muutamia, ja RV 36 (Tarkkaa painoarviota en just nyt muista, mutta jotain 3,2kg hujakoilla) mulle sanottiin että laskettuna mukula tulee olemaan 3800g, ja jos menee paljonkin yli nii tulee reippaasti yli neljä kilonen mukula....

No meillä mentii reippaasti yli!

RV 42+4 syntyi siro tytteli mitoin: 3530g ja 52cm!!! :) (Tänään olikin sopivasti 5kk neuvola, ja edelleen samalla linjalla mennään: 70.1cm / 7685g).

Eli ultrassa oli katottu paino myöskin aivan päin prinkkalaa, ja kaikki painoarviot olivat YLIARVIOITUJA selvästi... Joten näinkin päin joskus :)

Takaisin