Painoa alas ryhmätsempillä!

+Mymmeli+

Puuhakas puhuja
Maaliskuunmammat 2014
Puntari näyttää 10kg liikakiloja ja nyt tai ei koskaan on se otettava pois! Ennen raskautta olin kovakin liikkumaan, mutta nykyään on niin vaikeaa ottaa aikaa liikkumiselle. Vai onko tämä sittenkin vain näitä selityksiä ja saamattomuutta? Joka tapauksessa nyt on otettava itseään niskasta kiinni ja pistää puheet teoiksi! Onko täällä muita äitejä, jotka pähkäilevät samaista asiaa, mutteivat myöskään tahdo saada "mitään aikaiseksi"? Mitä jos ensi kesä olisikin jo se kesä, kun ollaan rantakunnossa? Jos ryhmäkannustuksella saataisiin vihdoin tuloksia aikaan!? Lähteekö kuka mukaan haasteeseen? :)

Kyllä! Itse myös haluaisin noin 10 kiloa pois, eikä todellakaan ole niin suuri määrä etteikö sitä saisi pois muutamalla ruokavalion muutoksella ja liikunnalla. Mutta joo, en vaan saa ihteä niskasta kiinni. Olin niinkin onnekas raskaus aikana että painoa ei kertynyt kuin noin 3 kiloa. En ole vielä päässyt käymään puntarilla synnytyksen jälkeen mutta kaippa ainaki se 3 kiloa on sieltä lähteny pois jos ei enemmänki.. Mitä oot ajatellu tehdä saadaksesi ylimääräisen pois? :) 

Ite oon vasta painoa keräämässä (alkuraskaus menossa siis), mutta ennen raskautumista pistin isännän lupaamaan että mun pitää päästä liikuntaharrastuksiin sit ainakin pari kertaa viikossa ettei musta tuu liian paksu ja muutenkin pääkoppaa pitää saada tuulettaa. No, miten sitten todellisuudessa käy, se nähtäneen sitten tulevaisuudessa.

Mukana! Lapset 9/09 ja 9/12. Esikosta sain 5kg raskauden aikana ja imetyksen loputtua 5kg "pysyvästi" lisää. Toinen raskaus toi 7kg ja nyt on imetyksen myötä lähtenyt 9kg, tosin vielä ois suotavaa lähteä 10kg, kun lähtöpaino on sen verran korkea. ;) Tavoitteena on mennä tammikuulla takaisin ratsastuksen pariin ja kevättalvella jumpparyhmään, joka kestää muutaman viikon. Lisäksi tietysti arjen kiireet ja touhut kahden lapsen kanssa.

Hienoa, että muutama ainakin on lähtenyt mukaan! Itse päätin aloittaa tämän Jutta Gustafsbergin treenivalmentajan tekemään läskin poistoon tarkoitetun dietin. Tänään on ensimmäinen päivä, kun olen tätä kyseistä diettiä noudattanut ja hyvin on mennyt. Myönnän kyllä, etten ihan orjallisesti ole noudattanut, mutta korkeintaan 200kcal tulee tästä päivästä enemmän, kuin pitäisi. Joku oli laskenyt tästä tulevan päivää kohden n.1300kcal. http://www.livtv.fi/ohjelmat/jutta-ja-superdieetit/ruokavaliot/uutinen/gofatgo-ruokavalio-naisille-jotka-haluavat-polttaa-l%C3%A4ski%C3%A4.

Mulla aika huima lähtöpaino takana ja raskauden aikana tuli 16kg lisää. Paino tippui lähtöpainoon pari viikkoa synnytyksestä ja 6kk synnytyksestä mahtui vanhat housut jalkaan. Imetyksen aikana lähti vielä 10kg, mutta silti olisi vielä se 10kg varaa ainakin ottaa pois. Mulla on myös todella hyvä kannustin tähän urakkaan, nimittäin kesähäät! Haluan näyttää hääpuvussa hyvältä! :)

Liikuntana mulla on ja on aina ollut vähintään kerran päivässä, joskus jopa kaksikin päästä koiran kanssa yksin n.20-40min lenkille. Nyt olen myös motivoinut itseni käymään kerran viikossa jumpassa. Ja nyt tämä liikunta määrä saa riittää, lisätään rehkimistä sitten tarvittaessa lähempänä häitä. Perheellekin pitää jäädä yhteistä aikaa. Mutta ensimmäinen tavoite on siis saada ruokavalio kuntoon ja päästä eroon tästä sokeriaddiktiosta!

Takaisin