Odotan toista lastani vko 12 ja olen alkanut tässä vaiheessa kärsiä huomattavasta pahoinvoinnista sekä kamalista painajaisista. Liekö painajaiset yöllisen pahoinvoinnin seurausta...? Ensimmäisessä raskaudessani ei ollut lähellekkään näin kovaa oksetusta, mutta tokihan jokainen raskaus erilainen, ymmärrän sen. Pahoinvoinnin kanssa kuitenkin pärjäilen, mutta nuo painajaiset huolestuttaa. Halusinkin kysellä ensin muiden mammojen kokemuksia ennenkö sen kummemmin neuvolaan asiasta valitan. Onko ideoita millä saisi yöunet levollisemmiksi? Kamala mennä nukkumaan kun välillä "pelottaa" että mitä yö taas tuo tullessaan. Vilkas mielikuvitus minulla on aina ollut ja näen paljon unia. Aamuisin olen usein todella väsynyt ja tuntuu kuin en olisi juurikaan nukkunut. Unet jää sitten vielä usein pyörimään mieleen ja vaivaamaan mieltä. Töissä sen takia välillä hyvin raskasta, kun ei ole saanut levättyä. Päivisin lepääminen jää vähälle koska kotona 1v3kk ikäinen taapero. Varmasti painajaisiin vaikuttaa myös se, että kyseessä riskiraskaus ja joudun kulkemaan jatkossa usein tutkimuksissa ja seurannassa. Olisi kuitenkin kiva kuulla muiden kokemuksia ja vinkkejä miten saisin tilannetta vähän rauhoittumaan. Tarkoitus kuitenkin keskustella asiasta myös neuvolassa.