pahoinvointi

enkuli85

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei voi helvetti.. Voiko olla mahollista että mun raskauspahoinvointi alkaa vasta nyt!!??[:'(] Kaks päivää aamulla yrjönny hampaita pestessä ja pitkin päivää tulee pahoinvointiaaltoja.. Vai voiks johtuu jostai muusta? (muusta ku yrjötaudista) Ikinä ollu tällasta. Alkuun oli etovaa oloa vaan joka loppu n. viikolla 8 tai 9... Syön myös ihan hyvin ettei syömättömyydestä johdu.. Onks muilla jo loppunu pahoinvoinnit?
 
voin kertoa, että miullakin alkoi se pahoinvointi vasta joskus 10-11 raskausviikon tietämissä, eikä viellä ainakaan ole hellittänyt.[&:] Ja samallatavoin koko päivän tulee niitä oksurefleksejä ja kun lähden pyörällä hoitamaan asioita niin ei kyllä kärsi yhtään hengittää suun kautta tai sitten joutuu kyllä jäämään matkan varrelle. Ja vaikka kuinka syö estääkseen sitä niin ei tunnu auttavan. Ei yhtään hauskaa... Mut toivottavasti rupeaisi olo menemään parempaan suuntaan!
 
enkuli85:
hmm, oiskohan sitten pieni poju teille tulossa? [:D]
Omien raskaushormonien lisäksi sun kropassa hyrisee ja vaikuttaa myös vauvan hormonit. Ja tuo "vanha kansa" väittää, että usein voimakas ja/tai pitkään jatkuva pahoinvointi johtuisi nimen omaan siitä, kun äidin kroppaan tulee enemmän sitä mieshormonia poikavauvan myötä.

Ja juu, kyllähän se todellakin on mahdollista että se vasta nyt alkaa, tää on niin kovin yksilöllistä kaikilla. Monet mammat valittaa, että se sama pahoinvointi, mikä on vaivannut alkuraskaudesta, hyökkää voimalla päälle myös pari viikkoa ennen synnytystä. Ehkä sulla tää "ihana ja helppo" toinen kolmannes onkin sitten sitä hankalinta aikaa [:D]

Jos se pahoinvointi on aamupahoinvointia, ni saattaa johtua verensokereistakin. Jotkut on vissiin varannu yöpöydälle pillimehua tai pari keksiä ja nauttivat ne heti herättyään, ennenkun nousevat edes ylös. Sillon se paha olo ei iske päälle. Tosin tää vissiin toimii vaan jos kyseessä on tuo matalasta verensokerista johtuva pahoinvointi.

Tsemppistä! Ehkä se loppuu yhtä nopeesti kuin alkoikin! [:)]
 
Tänää ollaan sitten petipotilaita.. Yrjönny oon koko aamun eikä pysty seistä puolta minuuttia kauempaa ku tuntuu että pyörtyy [:o] Join just lasillisen oikein makeaa mehua jos tää verensokerista johtuis ja sais sillä nousemaan, huoh..  Puolet siitäkin meni vessanpöntölle. Tää ei oo kivaa! Ei ollu kummastakaan pojista tällasta pahoinvointia.. Ja luulin et oisin jo turvassa yrjöyksiltä kun näillä viikoilla ollaan menossa jo [:-] Mulle on tulos varmaan molemmat sukupuolet omaava kaveri, kun on pahoinvointia ja pyörrytystä ja naamakin kukkii ja hiukset "kuolee" [8D] 
 
enkuli85:
oih [&o]
Kovasti tsemppiä ja jaksamista! Kyllä se aikanaan - viimeistään synnytyksen jälkeen - menee ohi. [:D]
Siihen asti vaan voimia ja huumorintajua matkaan!

(Ja helppohan se täällä on huudella, kun oma pahoinvointi käy enää muistuttamassa itsestään satunnaisina aaltoina pari kertaa viikossa, eikä oksennuksen kera koskaan...)
 
Itse oon tuuletellut jo kuukauden ajan, kun olo on ollut kohtalaisen mainio. Lähinnä aamuisin on edelleen vähän etova olo, mutta en ole kuukauteen oksentanut.
No, nyt sitten eilen aamu alkoikin oksentamisella ja päivälläkin oksensin lounaan. Tuossa välissä ja myöhemminkin sain ihan normaalisti syötyä eikä ole ollut muuten huono tai etova olo.
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä tämä päivä tuo tullessaan...toistaiseksi kaikki hyvin. [:D]

Jaksamisia enkuli85!
 
Lähen kohta päivystykseen hakee sairaslomatodistuksen tältä päivältä, tietääks kukaan voiko vaan mennä sairaanhoitajalle ja voiko se mitata verenpaineen ja hemoglobiinin ilman että täytys eka lääkärille jonotella? 
 
Takaisin
Top