Pahoinvointi

Mulla vaikuttaa tosi paljon se miten oon nukkunut. Viime viikon esikoinen oli sairaana j valvotti yöt niin oksu lensi joka aamu. Vkl ja tää viikko saanut nukuttua paremmin ja oksuilta on vältytty maanantaita lukuunottamatta. Tosin tiukkaa on tehnyt silti joka aamu ja työpäivän jälkeen tarvii vähän palauttelua.
 
Näitä lukiessa ei voi muuta kun toivottaa hurjasti tsemppiä teille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville :Heartred alkaa omat kuvotukset tuntuu kuitenkin melko siedettäviltä, varsinkin kun nyt reilun viikon ollut olo lähes normaali sen suhteen. Tosin ilmeisesti ei kannata liikaa luottaa että tää ois nyt tässä :D

Kun pahoinvointi hellitti niin mulla olikin sit aivan järkyt ruoansulatusvaivat muutaman päivän ajan, vatsa niin turvonnut että tuntu kun nahka repeis vaikka yritin syödä tosi kevyesti. Onneks sekin on nyt toistaiseksi mennyt ohi ja tästä olosta voi alkaa jopa nauttimaan (sori tää on ehkä väärä ketju sanoa näin!).
 
No hyvähän se on että toisilla alkaa jo helpottaa :) Tänään taas yhtäkkiä helkkarin kova vatsakipu ja yrjö lähes välittömästi. Aamuisin vaan tuntuu, et pakko yhden kerran saada ihan kunnolla yrjöttyä ja sit ei tarvii enempää. Vaikka ei olis mitään vatsassa niin sit vaikka pelkät hapot tai parempi jos ehtii syödä vähän niin sit on helpompi oksentaa. Iltaisin on sit ollut jotain ihme vatsasärkyä ylävatsassa niin et tekee tuskaa raahautua työstä kotiin. Huh onneksi on alkamassa viikonloppu.
 
Eipä ois pitänyt vielä hehkuttaa :D

En oo kertaakaan vielä pönttöä hallaillut vaikka monesti on lähellä ollutkin. Eilen illalla (varmaan johtui väsymyksestä kun olin kuitenkin syönyt ihan hyvin) olin hetken aivan varma että nyt on se eka kerta...
 
Mulla on huonovointisuus tullut takaisin (rv18)Vähän jo mietityttää johtuuko nää olot raskaudesta vai onko mulla joku tulehdus tai jotain muuta häikkää. Ihan erilainen raskaus tuntuu olojen perusteella olevan kuin 2 edellistä ja sen takia mietityttää....Onko muilla ollut vielä tässä vaiheessa pahoinvointia/yleistä väsymystä tai onko olot tullu takaisin vaikka olivat jo hetken poissa. Meinaan huomenna soittaa terkkarille ja pyytää lähetteen labraan jos vaikka varuiksi crp ja pissa katottais.
 
Mulla on kyllä edelleen, myös rv 18, pahoinvointia joissain määrin. Noin viikko saattaa mennä oksentamatta, mutta en muista että pidempää aikaa olis mennyt.
Kaikki makea saa vähän huonovointiseksi (paitsi kirpeät karkit pieninä määrinä) ja banaani aiheuttaa välittömän oksennuksen.
Onneks suolainen ja perusruoat uppoaa hyvin.

Väsymys vaikuttaa myös, jos nukun huonosti, voin pahoin. Jostain syystä nytkin, vaikka oon vielä lomalla, oon nukkunut tosi huonosti.

Siskolla myös jatkui esikoisesta pahoinvointi jonnekin näille viikoille..
 
Mulla oli alkuun hiukan pahoinvointia. Nyt on tullut random oksennuksia jo pari kolme kertaa. Eli siis syön aamupalan ja viimisen leipäpalan jälkeen rupee tökkimään ja sit tulee maha tosi kipeeks ja sit lentääkin jo yrjö :0 mistähän tää johtuu ?? En oksentanut alkuraskaudessa kertaakaan tää tais alkaa viikon 12 jälkeen. Nyt siis 15+0
 
Mulla on radi ja tulee huono olo jos syö liikaa hiilareita kerralla. Ei välttämättä teillä johdu verensokereista, mutta kannattaa ehkä tarkkailla vaikuttaako syömiset miten.
 
Crp oli mulla ihan normaali eli ei onneksi mitään tulehduksellista, pissa näytettä pitää odotella maanantaihin....mä kans vähän olen miettiny noita sokereita kun joku arvo mulla oli vähän ylärajoilla mutta kuitenkin normaali eli ei mitään sokeriseurantaa ym muuta sen perusteella tarvinnu aloittaa, mulla ei kyllä edellisissä raskaiksissa oo sokereiden kanssa ollu mitään ongelmia.... Mulla kans usein saattaa ruuan jälkeen tulla huono olo ja väsymys pahentaa oloa, iltaa kohden olot yleensä huononee. voihan toki olla niin että nyt vaan tässä raskaudessa on näin eikä sen tarvitse tarkoittaa mitään sen kummempaa mutta silti vähän mietityttää.
Olen vasta 2-3 viikkoa sitten lopettanut taaperon imetyksen kun maito yllättäen loppui ja luulisin että sekin voi vaikuttaa hormoneihin ja sitä myötä oloihin...
 
Mulla on myös taas pahoinvointia :sad001 Taas oli reilu viikko hyvää oloa välissä ennenkuin pahoinvoinnit alkoi uudestaan. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta en pysty syömään mitään :grumpy:
 
Tää on kyllä niin perseestä, jos ei syö tulee pahaolo, mutta myös jos erehdyt syömään, niin silloinkin tulee pahaolo! Koko ajan kestokankkunen päällä, koska jos ei syö, niin särkee myös päätä. Hoidappa tässä sitten isommatkin lapset, kun jokainen pienikin liikahdus aiheuttaa hissipojan käymisen kurkussa :yuck:
 
Mul o ollu huono olo vaan ku alotettiin toi antibiootti tohon jalkaan ku tulehtui nii pahasti ni nosti kuumeen yms. Mut onneks nyt on alkanu helppaa ja jalallaki pystyy melkein astumaan kunnolla.
 
Täällä pahoinvointi nosti päätään ja ollaan taas lähtöpisteessä tän kans.. en vaan jaksais enää alkaa tätä huono-olo rumbaa :sad001 rv 15+1
 
Eilen oli aika ok olo ja tänään taas aamusta saakka huonovointisuutta, väsyttää ja päätäkin on särkenyt.
 
Mulla taas tänään parempi päivä, sain siivottuakin! Nyt vaan sit särkee selkää ja jokunen kipeämpi supistus tullut taas :meh:
 
Päänsärky, väsymys, ällötys ja huimaus. Siinäpä sopivia asioita, että olo ei pääsis liikaa kohenemaan. Onneksi ei päivittäin laatta lennä enää, mut eilen sain maata paikallani ja nieleskkellä sohvalla hyvän tovin, ettei iltapala tullut ylös hampaiden pesun jälkeen. En vaan niin mitenkään ollut kiinnostunut aloittaa iltapalaa alusta, kun mitään oikein oo tehnyt taas hetkeen mieli.
 
Mulla tekee tietyt hajut pahoinvointia mm. Rosmariini

Esikoisella on vatsatautia ja ne hajut saa mut yökkimään - yleensä siedän hyvin hajuja :confused:
 
Takaisin
Top