Pahoinvointi?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Mulla alko ihan yht´äkkiä järkyttävä pahoinvointi 5+6 ja sitä on jatkunut jokapäivä kellon ympäri, pahaaolo,kuvotusta(oksennus ei tosin oo vielä tullu,vaikka pöntöllä on joutunu käymään),kaikki ällöttää,hajut ja jääkaapissa ihan kaikki ällöttää,en tiedä mitä söisin,kahvia en pysty enää juomaan. Hirvittää palata huomenna töihin kesäloman jälkeen,en tiiä miten saan itteni sängystä ylös,ku maannu vaan viimeset päivät ihan ku olis pahasssa rapulassa. Olen vielä ravintola-alalla. Jännittää jos alkaa oksettamaan ja oon yksin kassalla tai salin puolella että mitä teen.. Apua. Helpottaako tää millään ikinä? Eka raskaus niin ei tietoa ja nyt olen 6+2, eka neuvola vasta maanantaina. Saako alkuraskaudessa sairaslomaa tämmösen takia?

Yleensä pahoinvointi loppuu viikoilla 10-12. Joillakin todella harvoilla epäonnisilla pahoinvointi jatkuu koko raskauden ajan. Jos töissä oksentelee, kyllä siitä sairauslomaa saa.

Kyllä, ehdottomasti saat sairauslomaa! Varsinkin kun työskentelet tuollaisella alalla.
Itse olen hoitoalalla ja ensimmäisessä raskaudessani jouduin olemaan juurikin samaisesta syystä pois töistä tosi pitkään. Pahoinvointia kesti sinne viikolle 17 asti ja se oli kyllä kamalaa.
Kesti päiviä ennen kuin havahduin, että hyvänen aika..Nyt ei enää ellotakaan :D
Valitettavasti se pahoinvointi sitten taas palasi vkon 30 jälkeen, mutta olihan siinä mukava pätkä ilman :

Hirveesti tsemppiä ja jaksamista ällötysten keskellä <3

Mulla pahoinvointi ollu siedettävää tässä pari päivää, mutta villiintyi tänään oksenteluun asti. Vkl olen olla iltavuorossa ja tänään jo saanut livahtaa etsiämään oksupaikkaa kesken työvuoron. Saas nähdä miten selviän huomenna ylipäätään töihin iltavuoron jälkeiseen aamuun vai jäänkö halimaan pönttöä kotiin :(. Hoitoalalla siis minäkin ja näköjään ruokalistan mukaan huomenna edessä ainakin nakkikeiton lämmiystä, yök...

Plussasin edellispäivänä ja eilen (6+0) alkoi etova olo töissä ollessa. Ja luonnollisesti jatkuu edelleen. Mä jo eilisestä olosta päätin että tää tulokas on poika, on niin samanlainen olo kuin esikoisesta. Silloin alkoi jo varmaan viikkoa aiemmin etova olo ja jatkui jonnekin 12-13 viikolle asti. Kuopus on tyttö ja ei hänestä näin kamalaa oloa kurkussa ollut. Mutta jos tää olo tarpeeksi kamalana pysyy niin se voisi luvata myös painonpudotusta, joka olisi oikein suotavaa (bmi 41). Esikoisesta putosi paino ekan kolmanneksen aikana 8,5kg, mutta kuopuksesta vain jonkun 4-5kg.

Täällä samoin 24/7 pahoinvointia! Mulla sama juttu, että en oikein tiedä mitä söisin ku kaikki kuvottaa. Onneks oon ollu kesälomalla nyt, ens viikon maanantaina pitäis kyllä töihin palailla. En ole onneksi oksentanut kertaakaan, mutta pari kertaa on ollu tosi lähellä ku mahassa on ruvennut kiertämään. Tänään käveltiin torin poikki ja tuli niiin huono olo kun se tori on täynnä kiinalaisia ja vietnamilaisia ruokakojuja. Yleensä ne ruuat tuoksuu ihanalta mut nyt ei kun hajuaisti on niin kauhean herkkä.

Täälläkin yksi, joka on kärsinyt pahoinvoinnista!
Ihan kamalaa oli kun oli samaan aikaan kauhea nälkä ja kaikki ruoka etoi ja ei tehnyt mieli syödä mitään.
Ostin viikko sitten itselleni pahoinvointirannekkeet, ja on auttanut todella paljon!
Voin todellakin suositella näitä kaikille!
Viime viikon pystyin elämään normaalisti, kun oli nää rannekkeet!
Oon vaan kerran oksentanut näiden rannekkeiden kanssa ja etova olokin on paljon harvemmin. lähinnä huono olo tulee, jos on liian pitkiä taukoja syömisten välissä.
Hintakaan ei mikään ihan älytön ollut, maksoi lähiapteekissa n. 20€. Ja on ollu kyl hintansa väärti!
Edellisviikon (ennen rannekkeita) oksensin joka päivä vähintään kerran päivässä, elin ruisleivällä, kurkulla ja mustikkakeitolla. muuta en saanut alas. Yksi haarukallinen jauhelihakastiketta sai mut oksentamaan. En voinut olla samassa huoneessa, kun mies teki ruokaa ja ruokakauppojen kosmetiikkaosastot ja lihatiskit sai aikaan etovan olon. Edelleen vältän kosmetiikkaosastoja ja lihatiskejä, mutta nyt on huomattavasti helpompi käydä kaupassa kun kaikki ei haise pahalle eikä kokoajan okseta...

Itkin välillä pää pöntössä, että miksi minä, haluun et tää loppuu... Toivoin ihan alussa et mulle ei tulis pahoinvointia, kun mun äidillä ei ollut kummassakaan raskaudessa pahoinvointia...

Moon kärsiny jo 3 viikkoa tuosta pahoivoinnista, aamut ja illat on pahimpia sekä päivät jos ei syö alle tunnin välein. Oon joutunutkin olla saikulla nyt 2 viikkoa työstä kun ei sielä pääse syömään niin usein ja työhön kuuluu autolla ajamista niin oksentaminen ei tuu oikeen kuuloonkaan silloon :yuck:
Nyt ajattelin että josko tää nyt pikkuhiljaa vaikka helpottais mutta eih, kahtena aamuna joutunu taas kyölätä. Nyt rv 10+1 ja toiveena olis että rv 12 tämä oksentaminen loppuu :happy:

12+5 ja nyt on tän viikon eka pahoinvointipäivä. Mutta on helpottanut! Ruokaupat oli pahoja, mitään ei hallunnut ostaa. Onneksi mies hoitaa pääosin tuon ruokapuolen

Eli toivoa on, olisi niin paljon helpompaa kun ei jatkuvasti tarvisi miettiä syömistä ja sitä että mihinkähän pääsee oksentamaan jos ei saa syödyksi :happy: Nuo hajut on kyllä pahoja ja yksi mikä tekee nopiaa häjyä on hampiden pesu jos vähääkää sohaisee tuonne perille :'D

Joo siis pystyn jopa syömään itse tekemääni salaattia ja lämmittään eilistä ruokaa :) eilen hain kyl subin ja se oli ihan kauhea, oon viime vuodet syönyt vaan niiden salaatteja ja salaattilinjaa jatkan näköjään tästä eteenpäin

Täällä pahoinvointi alkoi viikolla 6 mutta alkaa onneksi jo vähän laantua (vk 9). Olen huomannut saman kuin jotkut muutkin täällä, eli syöminen usein pitää olon parempana. Tosin välillä voi olla vaikeuksia löytää sellaista ruokaa, jonka saisi syötyä. Yleensä neutraalin makuiset ruuat, kuten vaikka vaalea leipä, toimii aika hyvin. Olen tottunut juomaan paljon kahvia ja nyt sitä ei pysty juomaan yhtään. Varmaankin juuri tästä syystä on ollut kovia päänsärkyjä kofeiinivieroitusoireiden takia.

Kaupoissa kosmetiikkaosastot ja Stockan juustotiski on sellaisia, joiden läheisyyteen ei voi mennä :)

Huomasin eileen kun mittailin sokereita huonon olon tullessa että sokerit laskee alle 5 ja sitten tulee todella huono olo..
Itte en voisi ajatellakkaan salaattia, hyi että :stop: Ehkä sekin tulee, toivottavasti kun nyt enemmän tekee vain mieli suolaista ruokaa. Voisin syödä jatkuvasti ranskalaisia ja nakkeja :smiley-ashamed008 Ruisleipä ei laske ollenkaan vaikka oon sitä ennen syöny tosi paljon, nyt menee vain vaalea paahdettu leipä eikä se pidä nälkää kyllä olenkaan!!
Kahvi oli aika paha jättää pois kun oon myös juonu sitä tosi paljon, aamuisin oon juonu puolikuppia mutta muuten juon teetä jos tulee kofeiinihimo !

Mie oon ihan ok:sti pystynyt syömään, mut mulla alkaa ällöttää aina n 10 min syönnin jälkeen. Eka on tosi hyvä olo ja sit se huono olo pamahtaa takas päälle. Söin mitä hyvänsä nii ällöttää aina jälkeenpäin.

Mitkästä aikaa kävin tänään työpaikan vessassa yökkimässä. Mitään ei kyl tullu ylös! Vesimeloni ja viinirypäleet ei kyl yksistään sovi mulle, taattu pahaolo
12+6

Olin ennen plussausta terveellisellä ruokavaliolla, jossa punnitsin tarkkaan hiilareitten, proteiinin ja kasvisten määrän, välipalana oli aina rahkaa marjojen tai hedelmien kera, aamulla kaurapuuro. Ruualla oli suurimmaksi osaksi aina pastaa tai riisiä ja kanaa tai jauhelihaa. Kun sitten rv 6 alkoi etova olo, arvatkaa mitä en pystynyt edes ajattelemaan. Kaikki siihen asti syömäni ruuat piti jättää unholaan, en kerta kaikkiaan voinut edes miettiä niitä ruokia, pastaa tai kasviksia... hyi yök! Alkuun etova olo oli niin voimakasta, etten oikein tiennyt mitään mitä pystyisin syömään. Epäterveellinen houkutti eniten. Nyt olo on ollut parempi (rv 11+4) mutten vieläkään saata syödä noita aiemmin mainittuja ruokia.
Grillimakkara etoo myös hieman, varsinkin kun ulkona haistaa joskus grillaamisen.

Mun pahalla helpotti tuossa viikolla parina päivänä mutta tänään taas se jysähti takaisin kesken aamupalan. Ylös ei ole vielä kertaakaan tullut mutta sellainen tasainen yök-olo kokoajan on rasittavaa. Torstaina kun olin sokerirasituksessa niin ei ollut pahaa oloa koko päivänä. Mutta muuten se päivä meni syömiseen osalta ketuiksi. Aamupala kun jäi syömättä niin sitten kotiin tultua oli ihmeellisiä mielitekoja. Lakritsia tuli vedettyä aivan liikaakin.
Balacenia: onko sulla sisko vai veli?
Muistan kun esikoista odotin niin äitini ihmetteli pahaaoloani, äiti kun ei tiedä mitään tällaisesta olosta. On kuulemma ollut elämänsä voimissaan koko raskausajan. Mutta mä onkin hänen ainut.

Balacenia: onko sulla sisko vai veli?

mulla on sisko, eli ei varmaan mitenkään vaikuta sukupuoli pahoinvointiin... :D
mummuni kyllä taas äitiäni odottaessa kärsi hyvin pitkälle pahoinvoinnista ja mua jo silloin joskus rv7-8 pelotteli, että se jatkuu vielä pitkään. No onneksi ei vissiin jatkunut, nyt jo yli viikon verran on ollu hyvä olo, ei pahoinvointia! :) (rv13+3)

Minä ehdin jo pari päivää iloita, että pahoinvointi helpottaa, kun oli olot enää lähinnä illasta. Mutta, sieltähän se aamupahoinvointikin tuli takaisin tänään :( ... Ei enää jaksaisi. Alkoi 5+5 ja tänään 10+3, eli kohta jo viisi viikkoa kärvistelty :(

Moon kans tympääntyny tuohon aamu yrjöämiseen, örgh. Ja siihen että päivällä teköö niiiiiin häjyä erinäiset hajut että aiva pelottaa kaupassa että jos tuleeki oksennus :I

Takaisin