Pahoinvointi ja syöminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilo82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ilo82

Silmät suurina ihmettelijä
Kuinka te muut saatte syötyä päivän aikana? Mulla nyt toistaviikkoa on ollut sillain, että keskimäärin päivän aikana tulee syötyä 1jogurtti, 1juustoleipä, 1hedelmä ja lautasellinen salaattia sekä n. 0,5L limua ja näistäkin osan oksennan pois. Kaikki ruoka etoo kovasti ja koitan aina sitä syödä mitä vähiten kammoan. Vielä oon pystynyt oleen kotona, kun aikasemmissa raskauksissa pahoinvointi on vienyt tiputukseen. Juon sokerilimua siks, että saisin verensokeria nostettua. Nyt rv 7+2 että jonkin aikaa saattaa tuo pahoinvointi olla vielä seurana. Iltaisin otan aina raskausvitamiinin, että keho saa ainakin jotain hyvää. :)

Mulla on kolmatta viikkoa etova olo, kertaakaan ei oo tarvinnut oksentaa, mutta ruuat ei uppoa ja olo on suolesta. Pari pahinta päivää elin tyylikkäästi banaanilla ja jakki makupaloilla, ainoat asiat, mitkä meni alas :D todella ravitsevaa. Nyt on sinä mielessä alkanut helpottaa, että valtaosan mitä normaalistikin syön, eli ihan perus kotiruoka, uppoaa. Mutta etova olo tulee syödessä aika äkkiä, että annoskoot on pienentyneet huomattavasti ja syön useammin jotain pientä, helpottaa tota pahaa oloa :D

Mä elin esikoista odottaessa melkeinpä voileipäkekseillä ja riisikakuilla :D Olo on ollut aivan hirveä nyt taas tämän viikon, mutta onneksi ruoka uppoaa eikä tule ylös, niin pysyy sen kautta yleiskunto parempana. Vaikka välillä tekisi mieli oksentaa, jos tämä oksettava olo menisi sitten edes hetkeksi ohi..

Mä oksennan tällä hetkellä ihan kaiken pihalle. Kaiken mitä syön tulee myös pihalle, toivon et pian helpottaisi. Tätä ollut pian viikon verran

Mä juon hirveesti tuoremehuja, kun ne saa helposti alas ja ei tuu heti ylös. Lisäks hedelmät uppoaa ja ruisleipä. Lämpimistä lähinnä riisi.

Mulla on ekaa kertaa kunnolla pahoinvointia. Ekassa raskaudessa oli vain vähän etomista ja muutaman kerran oksentelua. Nyt tää pahoinvointi on päällä koko ajan :yuck: Oksentamista (joka aterian tai hampaidenpesun jälkeen) on ollut joitakin päiviä, pahoinvointi ollut seurana pari viikkoa. Nyt vasta 7+4, joten ei taida hetkeen helpottaa.

Mulla on myös nyt yleisen (koko päivän kestävän) pahoinvoinnin kaveriks tullu oksentelu :hungover::hungover: kunpa ei kestäis kauaa..

Mulla pahoinvointi on ollut 4 viikkoa 24/7 läsnä. Nyt kolme päivää ollu pois, koska tajusin sen mistä se tulee. Mulle raskausvitamiinit saa huonon olon. Nyt kolme päivää ollu ilman ja ei ole ollut pahoinvointia. Epäiken, et oisko se rauta vitamiinilisässä joka saa mut voimaan pahoin.
Nyt meinasin taas ottaa r-vitskua ja kattoo kuin pahaksi olo taas menee.

Foolihappoa myydään myös erikseen, se ja d-vitamiini riittää hyvin! Mullekin tuo raskausvitamiini aiheutti huonoa oloa, nyt on pysynyt parempana kun oon ottanut sen vasta illalla. Mietin kyllä jos jättäis taas pois hetkeksi.

Mulla just nimen omaan tuo rauta laitto pahoinvoimaan ja ihan oksentelemaan neidin kanssa ja sen takia jouduinkin sit rauta tippaan, kun ei se muulla keinoin sisällä pysynyt.

Mulla ollut myös aika kovaa pahoinvintia nyt, siis mustaakseni paljon pahempaa kuin esikoisesta. Koko ajan oksettaa, vaikka oksentanut en vielä ole.. Nyt siis 7+3

Otin eilen maitohappobakteerin, kun mahakin voi huonosti jatkuvan oksentamisen vuoksi. Ja iltaa kohden pahoinvointi muuttui vain etomiseksi! Olen oksentanut viimeksi eilen aamulla. Sittemmin luin, että maitohappobakteerit saattavat auttaa raskauspahoinvointiin. Sen lisäksi sitrushedelmät saattavat auttaa. Ja koko eilisen päivän söin satsumoita, kun niitä olin just löytänyt ja ne oli jo hyviä. Kokeilkaapa niitä? Tässä yhden päivän luotettavan empiirisen tutkimuksen tulos :wink

Tai sitten mulle tuli vain hetkellinen suvantovaihe ja kohta taas laattaan iloisesti.

Eilen huomasin että alkoi vihdoin helpottaa! Lähes 4 vkoa oli kyllä tuskaista.

Nyt neljättä odotan rv 9+3. Hedelmät ja riisi olleet ok. Koko keittiö ja jääkaappi oksettanut jo ajatuksena. Toisen laittama ruoka maistunut pieninä annoksina paremmin. Nyt myös vispipuuro!

Tsemppiä muille!!

Mulla ei varsinaisesti pahaaoloa oo nyt ollut eikä etovaakaan, mutta ruoka ei maistu ei oo nälkä ainoa mitä oon nyt la asti syönyt niin leipää, täytekakkua pojan esikoisen synttäreiltä jäänyttä, ja sipsiä :D noh nyt istun labrassa odottamassa omaa vuoroa ja varmaan tästä ku lähen kipasen subissa, kun se tuoksu jo saa nälän aikaan ja hirveen himon :D mäkkäriin mua ei voi edes päästää kun himoitsen majoneesiä niin paljon että viimeeks oli pakko nuolla purkista jämätkin, joten siitä pysyn mahdollisimman kaukana ! :)

Edit: siis miehen esikoisen synttäreiltä jäänyt kakkua... hyvä minä ! :D

Muokattu viimeksi:
Perun sanani. Oksentelu alkoi taas :rolleyes: Mutta jospa saisin maitohapoilla helpottamaan edes iltaa kohti.

Alkuviikot oksensin todella lahjakkaasti, mutta sitten helpotti. On vain lähinnä etovaolo ja sekin silloin jos en syö tarpeeksi usein tai jos syön karkkia tai muuta makeaa.

Takaisin