Pahoinvointi ja hampaiden harjaus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiheuttaako muilla hampaiden harjaus pahoinvointia, kuvotusta ja/tai oksetusta? Jos jollain on vinkkejä sen helpottamiseen ne kiinnostaa vertaistuen lisäksi. Aika tuskaa ja jatkuvasti saa sylkeä kuolaa pois suusta ettei oksenna.

Mulla aiheuttaa. Tosin sitä se teki joskus ennen raskauttakin. Mulla on tosi herkkä oksennusrefleksi, joten varsinkin takahampaiden harjaaminen on välillä aika tuskaista.
Harjailee sen minkä pystyy, sit suuvettä lisäksi ellei sekin okseta. Joskus mun pitää ottaa toinen rundi harjailun kanssa, jos eka kierros tuntu vaikeelta.

Itsellä toimi se, että oli pari putkiloa tahnaa joissa eri maut, toinen ällötti välillä enemmän kuin toinen. Lisäksi sähköhammasharja oksetti vähemmän.

Mulla aiheuttaa ihan normaalistikin yökkäystä hampaiden harjaus. Apteekista saa vaahtoamatonta hammastahnaa niin itsellä se auttanut. Välillä käyttänyt normaalia, mutta raskausjat pakko käyttää tuota apteekin.

Tästä vaahtoamattomasta hammastahnasta olen tainnut kuulla muualtakin. Ei kai sen kokeilu mitään maksa (paitsi tuubin hinnan). Kokeiluun siis.

Hei! Itsellä hampaiden harjaus oli välillä käytännössä mahdotonta esikoisen aikoihin ja täytyi luovuttaa välillä.
Mahtava kuulla, että tähän vois olla jotain helpotusta ensikertaa varten. :happy:

Hammaslääkäriin menin ihan hermostuneena, kun ei ollut kuukausiin pystynyt kunnolla harjata, mutta onneksi ei yhden yhtä reikää silti löytynyt.

Eilen hain apteekista hammastahnaa. Montaa kertaa en ole ehtinyt kokeilla, mutta vähän vähemmän taitaa kuvottaa. Kokonaan ei auta, kun taitaa harja ärsyttää takahampaita harjatessa tai jotain. Sen mausta kyllä tulee tympeästi hammaslääkäri mieleen.

Takaisin