Pahoinvointi iltaisin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sinsu

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuunmammat 2014
Syyskuunmammat 2015
Tein tänään plussan ja olen tässä ihmetellyt miksi pahaolo tulee vain iltaisin juuri sillä hetkellä kun menen sänkyyn pitkälle. Vielä en ole kertaakaan oksentanut, vaikka ylöspäin tuntuu välillä tulevan tavaraa. Onko teillä muilla raskaana olevilla ollut tällaista, että nukkumaan mennessä alkais oksettaa? Eikö yleensä pahaolo tule aamuisin tai päivällä kun verensokeri laskee; näin olen sen ainakin tähän asti ymmärtänyt. Päivisin ja aamuisin olen hyvä vointinen.

Useimmiten puhutaan vain aamupahoinvoinnista, mutta kyllä sitä pahoinvointia voi olla mihin vuorokauden aikaan tahansa. Se riippuu niin ihmisestä. Toisilla pahoinvointia ei ole ollenkaan, toisilla vain aamuisin, toisilla iltaisin ja joillakin pitkin päivää. Yleensä se säännöllinen syöminen auttaa, pitää napsia jatkuvasti jotain, mutta joillakin sitä pahoinvointia on siitä huolimatta. On kuitenkin siis ihan normaalia, että pahoinvointia esiintyy iltaisin. Minulla oli tässä raskaudessa lievää pahoinvointia milloin mihinkin kellon aikaan. Syömisellä tai syömättömyydelläkään ei tuntunut siihen olevan suurta vaikutusta, mutta ohi se lopulta meni. Se oli itselle kuitenkin se tärkein. ;)

Mulla on sekä aamulla että illalla esiintynyt tuota pahoinvointia, oksennus nousee kurkkuun, mutta en ole vielä onneksi oksentanut. Kun muistaa juoda ja syödä pientä suolaista, niin se hieman helpottaa. Tosin tänä aamulla kun söin itse niin tuntui, että ruoka tulee samantien ylös ja tuli todella inhottava pahoinvoinnin aaltoilu.
Toisaalta olen todella onnellinen, että näitä oireita tulee niin tiedän ainakin varmaksi, että siellä masussa se pikkuinen haluaa kasvaa <3

Se on näköjään hyvin yksilöllistä, kun mulla oli vaa viikon verran suurinpiirtein tota pahaa oloa iltaisin nukkumaan mennes. Nyt on ollu hyvä vointi vuodenajasta riippumatta, välillä pitää itteä ihan muistuttaa, että sielä vatsas on masuasukki.

Takaisin