Pahoinvointi helpottanut aikaisin, hyvä vai huono asia?

Onnen nuppu

Silmät suurina ihmettelijä
Olen foorumin uusi tulokas, nyt on menossa rv 8. [:)] Muutama viikko on takana todella etovaa oloa. Oksentaa ei ole tarvinnut, vaan pahoinvointi on ilmennyt vain hirvittävänä ruokahaluttomuutena. Pelkkä jääkaapin sisällön ajatteleminenkin on aiheuttanut pahan olon. Nyt kuitenkin pari päivää onkin ollut jo helpompaa. Onkohan teillä tyssännyt kuin seinään tuo huono olo ja vielä näin aikaisin? Vai onkohan tässä nyt jotain huonoja ennusmerkkejä ilmassa? Tämä on ensimmäinen vauveli, jota odotan, joten meinaa pelottaa aika lailla. [8|]

Heips onnen nuppu, ole vaan iloonen jos pahoinvointi helpannu.

Mulla itellä alkas viikolla 6 ja viikolla 8 tuli hetkellinen helpotus, sitten muutaman päivän päästä tuli vielä pahempana takaisin ja sitten sitä oksennettiinkin jo 24/7. Nyt viikolla 12 on helpannu. Tällä viikolla enää kax kertaa oksentanu ja oi että elämä tuntuu ihanalta [:D]

Se on hyvä juttu :) 50 %:lla naisistahan ei ole minkäänlaista pahoinvointia raskausaikana ja raskaudet sujuvat normaalisti. Toisella 50 %:lla on eritasoista pahoinvointia, jollakin vain hiukan ja vähän aikaa ja toisessa ääripäässä sitten ne oksupetterit, jotka saavat halata pyttyä kaiken aikaa koko raskausajan alusta loppuun. 

No juu, taisi olla mullakin muutama parempi päivä välissä. Nyt on taas etonu lähes tulkoon kaikki ruoka. Helpolla silti olen varmasti tähän mennessä päässyt, kun ei kyöläämässä ole (vielä) tarvinnut käydä. Joten kai tässä uskaltaa huokaista helpotuksesta. Kamalaa tämä odottelu, kun ensikertalaisiakin piinataan 10. viikolle asti ennen neuvolaa. [:)] Sitten tietäisi, että onko kaikki hyvin. Tsemppiä odotukseen!

Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen alkoi pahoinvointi helpottamaan asteittain. rv6 alkaen kävin halailemassa pönttöä sellaiset 3-6 kertaa päivässä. Viikon 13 jälkeen kerrat väheni 1-3 kertaan päivässä, ja viikkoon 16 mennessä joutui enää 1 kerran aamuisin käymään, tästä eteenpäin harveni pariin kertaan viikossa ja pahoinvointi loppui viikkoon 19/20 mennessä kokonaan. Toki välillä oli sellaisia päiviä, ettei ihan noin rajua ollut pahoinvointi kuin miltä kuulostaa. Nyt suunnilleen kuukauden ollut oksuilematta, edelleen välillä kuvottaa, varsinkin kun oli nuo helteet, mutta muuten elämä hymyilee, eikä ole tarvinnut pönttöä halailla ja on täysin voimaantunut ja hyvin voiva olo. Edelleen tietyt ruokatuotteet ja hajut ei kiehdo, mutta ei ne niin kauhistuskaan ole kuin pahoinvoinnin aikana. Kaikkea keinoja kokeilin, pahoinvointirannekkeista aamupalaan sängyssä ja sitruunan haisteluun tms. mutta ei niistä mun kohdalla ollut kauheasti apua.

Kaikillahan tuo pahoinvointi on toki yksilöllistä, ettei voi vertailla.

Onnea Onnen nuppu odottamiseen. Kun vaan muistaa syödä, vaikka tekisi pahaa, niin kyllä sitä selviää. Syö siihen aikaan vuorokaudesta, kun se tuntuu helpoimmalta ja sellaisia tuotteita, mitä tekee mieli. Itsellä ainakin se ihana tunne raskaudesta ylitti sen pahoinvoinnin tunteen ja tarve huolehtia pikkuisesta pakotti syömään mahd. terveellisesti, vaikka kuinka teki pahaa.

Jaksamista kaikille raskauspahoinvoinnin kanssa kamppaileville.

Moikka!

Minullakin loppui pahoinvointi jossain 10 viikon tienoilla ja alkoi 6 viikolla. Ja ihan seinään loppu mullakin, itse en tajunnut ONNEKSI ees olla muuta kuin ilonen asiasta! Ja ihan oli hyvä asia minunki kohalla:) No panic..

Kiitos paljon! Eiköhän se tästä! Ensimmäistä odottaessa varmaan tulee tarkemmin tutkittua oireitaan ja niiden voimakkuutta. Olen muutenkin ihminen joka herkästi tuntee oman kropan metkut. Etominen on pysynyt kurissa ja vieläkään en pysty syödä kuin hyvin neutraaleja ruokia. Pelkkä peruna ja kastike on oikein loistavan makuista! [;)]

Sen sijaan nyt 9. viikolla on tullut todella voimakkaita huimauskohtauksia. Päivällä töissä on lähes koko ajan lisäksi ihan pökkeröinen olo. Että kyllä näitä oireitakin näköjään tulee ja menee. Ensi viikolla on se neuvola ja mulla ei ole hajuakaan selviääkö siellä, että onko tuolla alakerrassa joku tyyppi vai ei. Ilmeisesti kaupungeittain on paljon eroja noissa neuvolakäynneissä. Toivottavasti siihen ultraan pääsisi sitten pian.

Paljon onnea odotukseen teille muillekin!

Takaisin