Pahoinvoinnista

KaiKo

Näppärä viestien naputtelija
Tuolla toukokuisissa odottajissa on kyllä keskusteltu paljonkin pahoinvoinnista... mut ajattelin silti aloittaa tänne oman topicin. Kaikkea mitä mieleen tulee tästä kamalasta aiheesta.

Mulla on ollut lähinnä pientä huonoa oloa vasta, ei mitään kunnollista. Paitsi eilen aamuna. Nousin ylös aamutoimille ja hetken päästä oli pakko mennä takaisin makuulle: huono olo, läpimärkä tuskan hiestä, huippasikin vähän. Onneksi helpotti hetken päästä, eikä tarvinnut oksentaa.

Mitkä on sellaisia juttuja, jotka teillä on auttanut? Edellistä odottaessa söin koko ajan jotain pientä, ja etenkin mandariinit sekä hedelmäpiltit kulki mulla mukana aina käsilaukussa. Oksensin ehkä 2-5 krt / viikko, eli en edes joka päivä. Muistan, kun odotin, että 12 viikkoa tulisi täyteen. Tulihan se, mutta pahoinvointi helpotti 'vasta' muutaman viikon päästä (viikolla 14-16 suunnilleen?). Ja alkoi siinä 7. viikon kohdilla.

Onko kukaan kokeillut niitä pahoinvointirannekkeita? Itse en ole kokeillut, mutta pohtinut, että pitäiskö kokeilla, jos pahoinvointi alkaa enemmän vaivaamaan.
 
Heip! Mie avasinki tonne yleiselle puolen tästä keskustelun. Täällä on ollut tosi pahat olotilat. Tiputuksessa saakka on käyty kun mikään ei oo pysyny sisällä. 5 kiloa lähti painoaki pikkasen päälle viikossa. Kaikki maailman vippaskonstit kokeilin eikä mikään tuntunu auttavan. Sit kävin tosin ton rannekkeen, sanotaankos ettei tämä nyt todellakaan normi olotila ole mutta ei ihan koko aika tarvii vessassa olla oksentamassa. Eli suosittelen kyllä. Makso 22€ apteekissa. Ei kuulemma kaikilla toimi mut mulla ainakin hieman helpotti.
 
Tein eilen ennätyksen, eli 16 oksennusta. Johtui siitä, että olin töissä edelliset 24h enkä päässyt juurikaan nukkumaan. Koko seuraava päivä meni sängyn ja vessan väliä. Ei taidat pitkät vuorot sopia mulle raskauden aikanaa. Tänään on taas vaan normaalia pahoinvointia.
 
Ihanaa, monta päivää ollu jo niin ettei minkäänlaista huonovointisuutta ole ollu :) Eli loppumaan päin vissiin nämä harvemmatkin pahoinvoinnit ovat :)
 
Mulla tuli ihan alussa pari oksua, sitten helpotti, mut nyt on alkanu vähän sellanen kokopäiväkuvotus ja suolaset ruoat ei hirveesti maistu mut makeet kyllä ja raikkaat kuten appelsiini ja tomaatti. Nyt saunan jälkeen taas otin vähän vissyä ja pidättelen oksua ettei lapset, 7 ja 10v vielä hiffaa mun odotustani... Mut joo, on pahiten etonu tässä kolmannessa raskaudessani.
 
Mulla alkaa nyt pahoinvoinnit vähän rauhoittua. Oksensin siis tuossa viikolla 7+ tosi reippaasti päivittäin ja varmaan viikon verran oli niin ettei mikään pysyny sisällä. Sen jälkeen kuitenkin on rauhoittunu niin että oksennan yleensä kerran päivässä aamulla, joskus illalla mut nyt on lisääntyvässä määrin ollu yksittäisiä päiviä etten oo oksentanu ollenkaan. Hajuaisti on voimistunut kyllä ja tänäänkin aamulla oksensin kun avasin epähuomiossa kahvipurkin ja se vaan hais niin pahalle [:D] Muuten onneks ruoka maistuu ja päivisin on yleensä ihan normaali olo. Sais kyllä pikkuhiljaa jäädä toi oksentaminen kokonaan pois, ei enää jaksais, pytty on jo liian tuttu [:D]

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kourissa pyöriville!
 
Nyt on kasassa 10+4 ja ihan pikkuhiljaa helpottaa osittain rannekkeiden ansiosta. Mutta edelleen oksennan päivittäin, nyt kumminki pysyy jo aamupala sisällä. Yksi päivä oli viime viikolla etten oksentanu lainkaan. Nyt huomannu et aamulla hedelmät pysyy sisällä. Yks päivä oli pitkälle tosi hyvä ja reipas olo, alko jo pelottaan et nyt se on kuollu tuonne, sit alko oksettaan tuli olo et Jeee kaikki hyvin!
 
Täällä pahoinvointi on ollut pelkkää etovaa oloa. En ole oksentanut kertaakaan, vaikka sekä töissä että kotona olen puhallellut kuin krapulassa konsanaan ilman pääkipua ja pahaa makua suussa... Toivottavasti tämä huono-oloisuus ei nyt tämän jälkeen lisäänny. Olen kyllä huomannut, että pitkät työpäivät ja epäsäännöllinen syönti vaikutti olooni selvästi.
 
Minulla pahoinvointi on myös pelkkää etovaa oloa/nälän tunnetta. Vaikka kuinka syö, tuntuu että on koko ajan nälkä.
 
Äh!
Eilen oli jo neljäs päivä putkeen kun en oksentanut ja aattelin jo että nyt se loppu kokonaa, ihanaa! No, ei loppunutkaan sitten, äsken oksensin taas kaaressa [:'(]
No mut jos tässä olis taas monta päivää väliä seuraavaan niin ei mua haittais, tohon yrjöilyyn on jo niin tottunut ettei oikein tajuakkaan että on oksentanut jo seitsemän viikkoa melkein päivittäin [&:] Huh.

Parempia vointeja kaikille!
 
Tänään aamulla oli pakko pysähtyä bussipysäkille oksentamaan. Eka kerta kun oksensin siis. Tuskin vain viimeinan [:'(]. Viimeksi tätä jatkui n. viikolle 14 saakka, eli vielä viitisen viikkoa kärvistelyä jäljellä, jos samaa rataa mennään.
 
Mulla on pahoinvointia esiintynyt vain plussaamista seuranneella viikolla (aika rajua) ja sen jälkeen katosi kaikki oireet. Enää autoillessa tulee huono olo! On kyllä pitkin matkaa pelottanut, että onkohan siellä masussa ketään, mutta kuten jo tuonne odottajien palstalle kirjoitin, ultrassa näkyi pikkuriikkinen otus [:)] Eli hyvä tuuri vain käynyt ilmeisesti tuon pahoinvoinnin suhteen!
 
Moi!
Olen tän viikon tehnyt ns. "persevuoroa" (nimi johtuu ihan vaan siitä, että se on niin perseestä[:D]) töissä, eli olen mennyt klo 03.40 hommiin. Iltaisin en ole saanut unta ja sit kun uni on tullut niin parin tunnin päästä herään kaameaan nälkään. No siinä sitten sängyssä pyörin ja odotan kello kolmea, että pitää nousta. Ja se on nyt sitten aiheuttanut sen, että ma, ti ja ke yönä lensi sitten laatta heti kun olin syönyt [:'(].
Eilen illalla ennakoin sitten näläntunteen tulemisen ja mätin ihan kunnon lämpimän ruuan ennen nukkumaan menoa, ja se auttoi! En herännyt nälkään ja yrjökään ei lentänyt!
Työnantajalle sanoin, että nyt pitää vaihtaa tuo vuoro pois (teen sen joka kolmas viikko). Syyksi sanoin ihan vaan, että pää ei kestä kun ei saa nukuttua! No nyt olis enää yks "persevuoro" jäljellä JIPII! Sitten siirryn täysin ilta- ja yövuoroihin joita olen aina tehyt ja joista kyllä tykkään :D
 
Huh! en tiedä milloin tää pahoinvointi loppuu,oon tosin oksentanu vaan kerran,mutta jos laittaisin sormet kurkkuun niin oksentaisin joka kerta. Illat menee sängyssä maatessa kun ei jaksa oikeen telkkuakaan kattoo,pahoinvoinnin takia.
 
Nyt on olo alkanut helpottaa. Pahaa oloa ei ole ollut sitten viime viikon, mutta kaamea nälätys sen kun vaan jatkuu.
 
Musta tuntuu, että mun on päivä päivältä huonompi olo. Tänään oksensinkin. Epäilen, ettei tämä vielä viikolla 12 lopu [:@]
 
Aina välillä on päiviä, jolloin ei ole huono olo. Ja sitten iloitsen, että nyt tää huonovointisuus varmaan loppui. Ja seuraavana päivänä jatkuu taas. En ole joutunut oksentamaan kuin pari kertaa, että siinä mielessä ei tää nyt ihan järkkyä oo.

Viime viikolla ainoa aamu, kun ei ollut huono olo, oli sellainen, että edellisenä iltana söin just ennen nukkumaanmenoa hesen aterian. Pitäisköhän käydä useemmin [:D]
 
Hei kokeilkaahan niitä rannekkeita oikeesti sieltä apteekista en tiiä oonko ainoa joka testannu mut mulla autto yllättävän paljon.. kertoilkaa onko muilla kokemusta?
 
MOikka!
Katra: Mää testasin ja pidin joitakin päiviä mut mulle ei ollu kyllä mitään vaikutusta. Kaveri sai toisaalta niistä avun että kyllähän niitä kannattaa kokeilla!

Taas tuli yllätysoksu aamulla. Tää on kyllä niin ihmeellistä kun varmaan viikon parin välein lentää ihan yllättäen laatta [:D] Onneks ei enää sen useemmin ja etova olokin on oikeastaan jo loppunu kokonaa. Jotkut ruuat tekee pahaa ja hajut mut ei sillain et kokoajan olis huono olo. Tsemppiä kaikille!
 
Kävin pari viikkoa sitten tuossa työmatkan varrella olevassa apteekissa kysymässä tuota ranneketta. Ja myivät eioo:ta. En ole siis saanut aikaiseksi lähteä muualle apteekkiin etsimään.
 
Takaisin
Top