Paheet ja huonot tavat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuli tämän hetken pudotuspelistä (salaiset tavat) mieleen, millaisia tällaisia salaisia huonoja tapoja (esim. nenän kaivaminen, puhelimen tarkistaminen...) tai paheita (esim. tupakka) sinulla on? Voidaan myös keskustella näistä yleisemmin. 😊 Esim. pohtia onko kahvin juonti pahe.

Itse olen välttynyt "aikuisten paheilta" kuten kahvilta ja nikotiinilta ja alkoholiakin menee aniharvoin 1-2 annosta. Mutta sen sijaan herkkuja voisi syödä vähemmänkin ja saatan puhelimellakin olla liikaa. Siihen on liian helppo tarttua kun väsyttää ja pää kaipaa nollausta.

Pienemmistä salaisista tavoista mulla on ainakin tapana haroa hiuksiani. Ja jos kynnessä on epätasaisuutta yritän siistiä sitä puremalla, repimällä ym. nyhräämisellä.

Kiroilen välillä kuin merimies. 🙈 En siis mitenkään tarkoituksenmukaisesti tai jatkuvasti, mutta kiukkuisena keksin kyllä toinen toistansa luovempia kirosanoja. 😅

Ja aamuinen kahvin kittaus on myös oma lukunsa. ☕

Aika vähän miulla taitaa varsinaisiksi paheiksi luettavia paheita olla. Nipotus ja suorituskeskeisyys menee ehkä kuitenkin pahe-kategoriaan. Ja salmiakki. 😁

Täälläkin yksi merimiestyyliin kiroilija. Tietyissä tilanteissa se vain toimii niin paljon paremmin että välillä pärähtää🫣.
Ja no puhelimella pitäisi olla vähemmän. 😬

Ja jos kynsien repimiset lasketaan niin kai huulienkin pureminen. 😅

Ja varmasti on muitakin joita en nyt tässä keksi.🙈

Itse en kyllä jotenkin näe kahvia yhtään paheena. Itselle se kuppi päivässä on enemmänkin nautinto, enkä koe että siitä olisi syytä pyrkiä pois. Mutta kai se on vähän määrittelykysymys sitten. Mutta ehkä jos sitä menisi kolme pannua päivässä niin vähennys voisi olla toki tarpeen.😅

@AnnMarii olen välillä ollut ilman kahvia ja herääminen on helpompaa, kun ei tarvita kofeiinia nostamaan vireystasoa. Ja lisäksi itsellä ibs ei tykkää yhtään liiasta kahvin kittaamisesta. 😆 Vuorotyöläisenä se vaan on välillä lähes pakollista, että selviää jatkuvista rytminkääntelyistä. 🫣

Mullakin kiroilu. Ihan unohdin mainita. Ei nyt ihan jatkuvaa, mutta kun vituttaa niin vituttaa. Onneksi ei hirveästi ole lapsiin tarttunut. Paitsi joskus vähän hävetti, kun kuopus saattoi taaperona tyyliin bussissa sanoa "jumalauta kakara" onneksi vähän epäselvästi artikuloiden. Mistä lie oppinut. 🫣 (Joskus nyt vain mennyt hermot jos lapset hölmöilleet. Tai todennäköisesti kyseessä ollut esikoinen, kun kuopus oli sen verran pieni tuohon aikaan.)

Kiroilen kyllä paljon, vittu on varmaan mun lempisana jos päättelisi siitä ainakin kuinka paljon sitä käytän. 😂 Tai toinen on helvetti sana... Kahvia juon monta kuppia päivässä niin varmaan sitten se on pahe. En nyt tiedä onko puhelimen katsominen huono tapa edes, en ainakaan itse koe sitä sellaisena. Lähinnä tulee kelloa katsottua aika usein. 😅 Enemmän mä mun tietokoneella oon nettiä selaamassa. Herkkuja syön harvoin, alkoholia juon joskus mutta en nyt paljoa kerralla juo. Paheena joka on nyt varmaan pahe on että ostan pc pelejä joita sitten en pelaakkaan koskaan tai kokeilen muutaman tunnin ja unohdan ne. Steamissä joku 40 peliä joita en oo pahemmin tai ollenkaan pelannut, ois enemmän mutta osan olen saanut palautettua ja saanut rahat takaisin. 🙈

Kiroilu ehdottomasti, mitä onkin kivaa opetella hillitsemään, nyt kun on tämä tahto taapero, joka tuntuu keksivän kivoja sanoja toisteltavaksi. 🙃
Tullut sen verran reilusti teinistä lähtien kiroiltua, että oon sen nähtävästi äitiinkin tartuttanut ja hän saa pitkiä katseita töissä kun pärähtää kunnon prrrrrkeleet. 😆

Makea on aina ollut heikkous ja aivan liikaa tuleekin syötyä, vaikka kovasti aina yritänkin hillitä itteäni kaupassa. Nyt oon onnistunut muutaman viikon jättää namit kauppaan, mutta sitten ärsyttää aina kotona.

@AnnMarii olen välillä ollut ilman kahvia ja herääminen on helpompaa, kun ei tarvita kofeiinia nostamaan vireystasoa. Ja lisäksi itsellä ibs ei tykkää yhtään liiasta kahvin kittaamisesta. 😆 Vuorotyöläisenä se vaan on välillä lähes pakollista, että selviää jatkuvista rytminkääntelyistä. 🫣
Mä luulen että mulla toi kahvi pysyy kurissa ihan sen takia että se ei virkistä mua yhtään eli ei myöskään koukuta. Voin siis juoda vaikka yöllä ja nukkua kuin tukki.😂 Juon siis puhtaasti ihan vain maun takia. Välillä kyllä toivoisin että edes vähän virkistäisi. Oikein kokeilen joskus epätoivoisena, mutta ei toimi 😅🫣.

Mä luulen että mulla toi kahvi pysyy kurissa ihan sen takia että se ei virkistä mua yhtään eli ei myöskään koukuta. Voin siis juoda vaikka yöllä ja nukkua kuin tukki.😂 Juon siis puhtaasti ihan vain maun takia. Välillä kyllä toivoisin että edes vähän virkistäisi. Oikein kokeilen joskus epätoivoisena, mutta ei toimi 😅🫣.
No onhan se myös hyvää. 😂😄

Kiroilen ihan liikaa. Myös kahvia tulee juotua (tosin olen onnistunut vähentämisessä ja enää yleensä 1-3 kuppia päivään), puhelimellakin voisin olla vähemmän. Alkoholiakin käytän satunnaisesti, tupakoinnin jo vuosia sitten onneksi lopettanut. Sipsejä voisin syödä hieman vähemmän...

Paheena joka on nyt varmaan pahe on että ostan pc pelejä joita sitten en pelaakkaan koskaan tai kokeilen muutaman tunnin ja unohdan ne.

Mulla oli joskus tätä samaa kirjojen kanssa. Ostin alesta kirjoja, joita ei sitten ikinä olekaan tullut luettua. Tai kirjoja, jotka luin kerran eli kirjastosta lainaaminen olisi ollut fiksumpaa. Onneksi pääsin tavasta eroon tajuttuani ettei enää tule luettua samaan tahtiin kuin joskus luin. Ja alettuani ylipäätään ajattelemaan enemmän kuluttamista luonnon kannalta (eli pyrin välttämään turhan ostamista.) Shoppailu taitaakin olla aika yleinen synti. Monilla se kohdistuu vaatteisiin, minulla kirjoihin. 🤷‍♀️

Onhan tämä puhelimella roikkuminen aika kauheaa 😬 Jos lapsi leikkii itsenäisesti ja mulla on tylsää tai vaan pitää rentoutua (eli aika usein) niin tarkistan uutiset sekä vau-forumin. Eli ei nyt mitään vakavaa, mutta aika turhaa.

Eikä ole hyvää parisuhteellekkaan kun illan vaan makaan väsyneenä kännykällä. Tää raskaus yhdistettynä taaperojumppaan on vaan aika kuluttavaa, mutta puhelin ei taida siihen kuitenkaan olla paras ratkaisu.

Jospa kevään mittaan pääsisi tästä taas vähän eroon.

Takaisin