Pömppöanalyysia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lucky

Oman äänensä löytänyt
Mua on tässä pohdituttanut erilaiset masut ja oon kovasti analysoinut omaani nää viikot. Ihan vaan uteliaisuudesta urkin, että minkälaisia näkymiä teillä muilla on. Mulla raskaus alkoi näkyä jo viikon 8 kieppeillä ihan selvästi. Nyt maha on jo kunnon pömppö. Oon pienikokoinen, hoikka ja siro, joten kaikki muutokset tuppaa tulemaan heti kaikkien tarkasteltaviksi. Viimeset kaks viikkoo ennen ultraa vedin töissä vatsaa sisään, ettei muut huomaisi [;)]

Mulla on siitä erikoinen (?) vatsa, että se on alkanut nyt pömpöttää jo heti rintojen alapuolelta. Mulla on siis oikeesti kunnon lapsenomainen pömppis! Kelasin, et onkohan mulla jotku lihakset vähän huonot, vaikka oonkin reenannut koko ikäni kaikenlaista, kun on päässy nyt jo noin pullahtamaan. Omia farkkuja pidän tällä hetkellä niin, että vetskari ja napit on auki ja vyö pitää housut päällä. Ja joo, en pidä lyhyitä paitoja, vaan tunikoita tällaisen virityksen kanssa [:D]

No mutta tällaista tänään. Minkälaisten mahojen kanssa te liikuskelette?

Moikka!

Mulla viikkoja 10+2 ja vatsa kyllä pömpöttää selvästi! Oon tosin ajatellut sen olevan lähinnä alkuraskauden turvotusta.. Ei tulis mieleenkään vetää farkkuja päälle ja mitä löysemmin vaatteet on vatsan kohdalta, sen parempi! [:D]

Mulla viikkoja 10+1, mahan jo huomaa, enää harvat farkut mahtuu jalkaan, mutta mulla vamaan vaikuttaa myös se että odotan kaksosia...

Minulla vatsa taas on aika ''maltillinen''. En luonnehtisi itseäni kovin hennoksi vaikka olen ihan normaalin hoikka (minulla on aika vahvat luut [:D]) raskausviikkoja on nyt 23 ja nyt olen vasta alkanut huomaamaan että kaikissa tavallisissa housuissa ei aina mene nappi kiinni. Mutta vatsan voi piilottaa vielä jos on vaikka joku villatakki tms.

Mutta alkaa se meidänkin pikku neiti vihdoin jo näkyä! [:)]

Raskauden puolta väliä täällä kolkutellaan.. Masu tuntuu kasvavan viikko viikolta. Aikaisemmin oon inhonnut vatsanseutuani, mutta nyt raskauden aikana se tuntuu ihanalta ja usein tulee ihailtua kumpua peilin edessä sekä siliteltyä ja nykyään masulle tulee myös juteltua[:D] Kunnon pömppis tännekin on jo kehittynyt, lähtee siis melkein tuosta tissien alapuolelta. Alkuraskauden turvotusta ei ollut, vaan saman tien alkanut kasvaa yhtenäiseksi ja paisuu ja paisuu[:D]. Tavallisia farkkuja en oo pitänyt koko raskausaikana, kun melkein koko ensimmäisen kolmanneksen oli aikas kovat kivut vatsan seudulla, enkä siedä muutenkaan mitään puristusta vaatteissa ja sen jälkeen ne ei enää mahtunut päälle. Legginssejä oon käyttänyt ja tällä viikolla hain ensimmäiset kunnon äitiyshousut. Oli aivan ihana laittaa sellaiset jalkaan, kun ei puristanut tai kiristänyt ollenkaan. Sovituskopin peilistä vaan tulee aina ihmeteltyä kuinka isolta maha näyttää, paljon isommalta kuin kotona. Pientä vaihtelua koossa huomaan, niin että iltaisin on aina turvoksissa ja aamulla vähän pienemmän kokoinen.

mulla nousi kohtu hirveeä tahtia vaan ylös päin alussa. oisko ollu että alkoi näkymään joskus viikolla 14-15. pystyn vieläkin käyttämään normifarkkuja tosin nappi hiuslenkillä, mutta mulla on vaavi koko ajan ollut todella korkealla. pari senttiä sf taulukon ylärajan yläpuolella mennään. [8|]

Mulla alkoi vauvamasu selvästi näkyä rv 18,sillee että itse tiedostin sen ja muutkin näkivät jo. Alkoi kasvamaan tosi alhaalta ja vatsa on kallistunut vaan enemmän eteenpäin ja on alhaalla edelleen. :)

Minä ilmoitin töissä raskaudestani pomolle siinä 12-13 viikon paikkeilla. Mutta se sanoi loppujen lopuksi kun olin kertonut olevani raskaana, että ollaan huomattu. [:D] Mulla alkoi maha pullottaa aika alussa. Housut kiristi jo siinä 10vkon paikkeilla, joten viikolla 11-12 siirryin äitiysfarkkuihin [8|]

Minä olen raskausviikolla 21 ja odottelen kovasti, että maha alkaisi kunnolla kasvaa. Asiasta tietämättömät eivät ole vielä huomanneet mitään... Olen ihan normaalipainoinen, mutta lantio on kaiketi sen verran leveää sorttia, että kohtu mahtuu kasvamaan vielä toistaiseksi melkein näkymättömissä.

Mutta eiköhän se maha jossain vaiheessa esiin pongahda. [:)]

Maha ei sinänsä minulla ole kasvanut, mutta turvotusta on sitäkin enemmän. Farkkuja ei tee mieli pitää vaan viihdyn paljon löysissä housuissa jotka eivät kiristä. [:)] Odottelen jo malttamattomana, että milloin alkaa näkyä. :D rvk on 8+2. Huomenna matka käy alusvaate-liikeeseen, ostoksena uudet rintaliivit, ne kasvaa niin vauhdilla, että pakko hankkia uudet. Mieshän se ei tietenkään ole pistäny pahakseen [:D]

Turvotusta on välillä ollut aika paljon, joutunut pitämään housuja auki.. Vasta ihan viime päivinä sitten yhtäkkiä huomasin, että joku ihme pallo tuonne alavatsaan on ilmestynyt, ihan oikeasti. Tissit ei ole mun tapauksessa juurikaan muuttuneet, joten samoilla liiveillä porskutellaan vielä pitkään, luulisin...[:D]

Minulla alkoi heti turvotus ja rv 8 näytti raskausmahalta, mutta parin viikon päästä se turvotus katosi ja maha oli taas littana.. Kunnes sitten rv 13 alkoi ihan pikkuhiljaa pyöristymään.
Rv 15 olin serkkuni synttäreillä ja olivat huomanneet mahan, muttei kehdanneet kysyä [:D] Eli nyt se näkyy, enkä voi itsekkään vielä tajuta että se todellakin on pulpahtanut ulos päin!

Mulla ei vielä näy melkeen ollenkaan.. Jos pidän yhtään löysempää paitaa ei kukaan varmasti arvaa yhtään mitään. Tiukalla paidalla näkyy pientä mahaa, mutta ei varmasti kukaan arvaa sen perusteella, että jo näinkin pitkällä oon [:D]

Miulla pullahti maha näkösälle ihan muutamissa päivissä rv 18-19. Siihen asti se oli vain pikkusen isompi "normimakkara"..[:)] Vieraammat ei huomanneet asiaa ennen kuin lähempänä rv 20. Sen jälkeen onkin sitten tasaiseen tahtiin kasvanu. Miulla on sama juttu kuin Inxulla, sf-käyrän ylälaidassa mennään ja maha alkaa aikas ylhäältä. Omat housut menee vielä heittämällä jalkaan. Nappi ei kaikissa housuissa enää mene kiinni, mutta vyön avulla housut pysyy ylhäällä. Nyt tasan rv 26.

Mulla tuli aivan kaamea turvotus jo ennen kuin tein testin. Turvotusta kesti johonkin 12rv asti nyt. Viikolla 14 turvotus on hävinnyt ja näkyy pienen pieni kumpu [:)]

Mullakin aivan kauhean kokoinen maha! en muutenkaan ole hoikka tai pieni et pömppö maha on kyllä ihan luonostaan mutta nyt on jo kun aamulla sängystä nousee niin se on jo aivan jäätävän kokoinen!! en tiedä mikä jättiläis vauva sieltä on tulissa vai liekkö 10 kerralla [:D] Ihan mahdotonta yrittää edes vetää sitä sisään se näkyy silti..eikä ole vain alamahan kohdalla vaan ihan koko pötsi..aivan tajuton.. Luultavasti vaan turvotusta mutta silti tykkää silitellä sitä ja kuvitella olevani jo vähän pidemmällä [;)]

Itselläni 17+0 ja ei kyllä tietämättömät osaa sanoa onko vauvamassu.
Luonnostaan niin pömppö ja tuommoinen rasvakerros niin ei sitä huomaa ellei osaa katsoa.

Tissit muuttaneet selvästi muotoaan ja ovat "äidilliset" [:D]

Heippa vaan kaikille! Tässä nyt oli keskustelua mahasta, mutta ehkä peppukin sopisi tähän ketjuun. Meinaan tässä mietin, että mulla ei oo paino noussut ollenkaan (viikkoja siis kohta 15), mutta pepanderi on kyllä leventynyt niin, etten saa vanhoja housuja edes päälle. Kiinni ne ei meniskään, mutta kun ei mene edes niin pitkälle, että voisi edes viritellä mitään vaihtoehtoisia kiinnitysmekanismeja! Niin että voiko se lantio tosiaan lähteä leventymään jo näin aikasin näin paljon vai oonko vaan saanut lihotettua itseeni jotain piilokiloja, jotka ei näy vaa'assa? [:D] Vaakakin voi kyllä olla rikki... Tai voisko nesteitä olla kertynyt tonne perään? Onko kellään mitään kokemusta tai tietoa tai hyviä arvauksia?

jaa..vauvamaha valunut berberiin? eikös sitä oo sanottu että jos tulee tyttö niin sitä levenee vähän joka suuntaan ja sit jos on poika niin tulee vaan semmonen pallomaha..?

Itellä en oikein osaa arvioida kun käytän kesä hepeneitä jotka on löysiä että ehkä syksyllä kun vetäis taas farkut jalkaan niin vois kertoa totuuden. toisaalta meikäläisen berber on kyllä niin leveä jo muutenkin eikä se tällä sipsin syönnillä ainakaan kapene [:D]

Joo mieti, miltä pyrstö näyttää sitten tuolla loppuvaiheessa: vatsassa kunnon sixpäcki ja perässä kuumailmapallon kokonen mollukka [:D]

Takaisin