Päiväkodin perjantaisairastelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lya
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lya

Näppärä viestien naputtelija
Jälleen kerran perjantaina lapsella mitattiin " kuumetta" , mutta kotiin päästyämme tapahtui jokin ihmeparantuminen, koska kuumetta ei ollut todellakaan mitään sinne päinkään mitä päiväkoti väitti.

Alan epäillä jo sitä, että koska en pääse perjantaisin hakemaan lasta yhtään aikaisemmin kuin muinakaan päivinä, jolloin tyttö on usein perjantaina viimeisten haettavien joukossa ( vaikka viikolla ei muuten olekaan), ovat keksineet tuon muka-sairastumisen, niin ei tarvitse olla kuin yksi hoitaja iltavuorossa...

Työnantajalle tuota on vähän paha selittää, mutta onneksi on sentään isovanhemmat lähellä.
Raivostuttaa!
 
Ota seuraavalla kerralla oma kuumemittari mukaan kun pyydetään hakemaan lapsi pois kuumeeseen vedoten ja mittaat siellä paikan päällä sitte uudestaan.
 
No just. Joo oma mittari vaan tai kysyt oikein tarkkaan puhelimessa, että mitäs se mittari näyttää ja minkälaisella mittarilla katsoivat. Pienellä lapsella kainalosta saa mitata yli 37,5 ja korvasta 38 ennen kuin on kuumetta. Myös jos heti ulkoilun tai touhun jälkeen mittaa voi saada korkeampia lukemia.
 
Kuulostaapa oudolta. Todella ikävää jos turhaan soitellaan aikaisemmin hakemaan. :sad001
 
Mulle kerran soitettiin aamulla just ku olin kävelly 1,5km pysäkille, että lapsi on lämmin ja olivat mitanneet jotain 37,1. Aamulla viedessä ei ollut mitään lämpöä ja mun molemmat lapset on herätessään lämpimiä, että sekin hämää. No, sovittiin, että koska just sillä hetkellä hyppäsin bussiin, että soittavat, jos lapsi muuttuu vetämättömäksi ja kuume nousee. No, ei tullut puhelua sen paremmin mulle ku miehellekään koko päivän aikana ja tyttö oli iltapäivällä ihan yhtä terve kuin hakiessa. Toinen lapsista teki hampaita ja hällä oli lämpöä ja maha löysällä joka kerta ja taas soitettiin päiväkodista, että kipeä on. Kyseessä oli nuorempi hoitaja ja vanhemmat hoitajat osasi arvata, että lapsi tekee vaan hampaita, kun muuten oli virkeä ja tarmokas.
 
Takaisin
Top