Päivähoito

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Menna

Puuhakas puhuja
Tehdäänpä tälläinen ketju, koska pikkuhiljaa alkaa osa vauvoista tutustua hoitopaikkoihin. Milloin vauva lähtee hoitoon? Jännittääkö hoidon aloitus? Miten hoito on lähtenyt käyntiin? Vinkkejä hoidon aloitukseen jne? :)

Mie palaan töihin 1.9. ja ollaan haettu hoitopaikkaa työmatkan varrelta päiväkodista. Vielä ei ole tullut tietoa pääseekö sinne vai minne. Poika on tuolloin tasan 11kk vanha. Haluaisin pojan sen vuoksi päiväkotiin (vaikka vähän nuori sinne onkin vielä), että hoitopaikka olisi aina sama ja joku tuttu hoitaja useimmiten ainakin paikalla. Vähän mietityttää se, miten pahalta pojasta saattaa ekoina päivinä (viikkoina?) tuntua, kun eihän tuon ikäinen varmasti ymmärrä, miksi vanhemmat ei olekaan päivällä hänen kanssaan :/

Mun ei tarvitse onneksi ihan vielä näitä asioita pohtia. Menen töihin 27.5. alkaen, mutta silloin sitten taas isäntä jää kotiin vanhempainvapaalle/kesälomalle/isäkuukaudelle. Elokuussa aloitan loman ja syyskuusta eteenpäin hetki sitä hoitovapaata ennen uutta äitiyslomaa.
Mulla ei ole mitään tietoa mikä on hoitopaikkatilanne täällä meillä, milloin tarvitsisi paikkoja hakea tai mistään muustakaan en tiedä.. Eli ihan hyvä, että on vielä vähän aikaa hankkia tietoa jotta osaa toimia oikein kun aika koittaa. Kamalan pitkään mulla ei ole varaa olla hoitovapaalla sitten Nasu-Einaristakaan, ellen keksi jotain kivaa, kohtuu säännöllistä keikkatyötä sopivan matkan päästä..

Meille varmistui molemmille lapsille päiväkotipaikka elokuun alusta. Ovat käytännössä hoidossa noin 9:30-14.30 josta pari tuntia nukkuvat, joten koetan hiljentää omatuntoa joka kolkuttelee likan aikaisesta hoitoon laitosta. Mutta minun on pakko jatkaa koulua ja mies ei voi jäädä töistä pois.
Päiväkoti vaikutti tosi mukavalle ja on meidän lähellä joten ihan luottavaisin mielin odotan syksä..

Takaisin