Pääsiäisen ruuat ja herkut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä herkkuja teillä syödään pääsiäisenä? Entä onko teillä jotain pääsiäisruokia?

Meillä herkutellaan mämmillä ja suklaamunilla. Mignon-munat on omia suosikkejani, poika napsii innoissaan pikkumunia. Pääsiäispupu tuo leluja sisältäviä munia. ;) Taitaa olla Pandan ja Ryhmä hau -munia tänä vuonna. Erityisesti pääsiäisruokia meillä ei tänä vuonna ole. Viime vuonna syötiin karitsaa, mutta tänä vuonna jätettiin väliin. Ei ainakaan siinä muodossa päässyt kenenkään meistä suosikkiruokiin.

Lammasta, punajuurigratiinia, mämmiä, banaanisuklaakakkua, suklaamunia. Itse en juurikaan välitä suklaamunista, mutta poika tietysti tykkää, mieskin syö ihan mielellään. Oreomunia syön ehkä sen yhden, samaten kinderiä. Pääsiäisruoat ovat yleensä omaan makuun suosikkeja, ravintolassakin yleensä tilaan lammasta, mämmiä syön ympäri vuoden, jos vaan löydän.

Me syödään jo tänään pääsiäisateria, johon kuuluu itse savustettua lohta, paahtopaistia pippurikastikkeella, perunoita, salaattia ja juustoja. Jälkiruuaksi tänään ihan vain jäätelöä. Tulevina päivinä sitten tiedossa myös suklaamunia, kinderbrownieita ja mango-juustokakkua.

Meillä on lammasta perunoiden ja kasvisten kanssa. Ja suklaamunia tietysti. Aikaisempina vuosina on panostettu myös viiniin, mutta jää tänä vuonna väliin imetyksen vuoksi. ( Olemme miehen kanssa harrastaneet laatuviinejä jo ennen lapsia)

Ei perinteisiä ruokia, suklaamunat ovat ainoa pääsiäisteemainen syötävä, jota harrastamme :)

Lapsuudessa perheelläni oli aina tapana syödä lammasta ja uuniperunoita + salaattia.
Mieheni kanssa söimme normaalia kotiruokaa. Oli meillä herkkuja suklaamunia :)

Pasha, itse tehty tietysti. Tätä ilman ei pääsiäinen tule!

Takaisin