Päänsärky Ja näön heikentyminen

janinaeveliina

Oman äänensä löytänyt
Onko teillä raskauden aikana vaivannut jatkuva päänsärky? Ja näön heikentyminen? Itsellä olen huomannut selvästi näön heikentyneen raskausaikana eikä sentakia kannata kuulemma silmälääkäriinkään mennä koska näkö palautuu kuulemma raskauden jälkeen. Ja päänsärkyä on jatkunut monta päivää. Ei hirveenä särkynä vaan enemmänkin sellasella häiritsevällä jomotuksella. Kannattaako käydä lääkärissä vai onko ihan normaalia raskausaikana ?
 
Mulla kanssa ihan tajuton jomotus! Saattaa kestää koko päivän, välillä saattaa mennä ohi mut tulee takaisin kuitenki. Ihan normaalia toi jomotus :)
 
Kannataa seurailla. Päänsärky oli muistaakseni yksi oire raskausmyrkytyksessäkin. Voi olla, että muistan väärin, mut kannattaa tarkastaa ja soitella tarvittaessa neuvolaan, jos pääsisit tarkistaa verenpaineet ja virtsan.
 
Joo eli päänsärky ja näköhäiriöt voivat olla molemmat oireita raskausmyrkytyksestä. Kauan tämä on jatkunut? Onko kutinaa kämmenissä tai jalkapohjissa, ylävatsakipua tai äkillistä turvotusta/painonnousua? Pystytkö mittaamaan onko korkea verenpaine? Tuo myrkytys voi olla vakava juttu :sad001 Millä viikoilla olet?
 
Muokattu viimeksi:
Minulla oli kovat 2 pvää kestävät migreenit viikoittain ensimmäisellä 3:ksella....nyt ovat menneet kokonaan ohi...sanottiin että ihan normaalia alussa ja joillaki pahenee lopussa, tietenki verenpaine voi olla koholla? Stressiä?
 
Niin ja rillit jouduin hommata, näkö ollu huono jo kauan...ja nyt epäiltiin että migreenit johtui huonosta näöstä...en sitte tiiä oliko asialla hormoonit vai näkö, mutta nyt kaikki kunnossa,rv 24+3:cool14
 
No nyt on kyllä vaikea sanoa onko raskausmyrkytys tai ihan normaalia raskaudessa. Pääkipu on kuulemma ihan normaalia mitä netistä luin ja myös näönheikentyminen johtuu hormoneista.. Mutta soitan silti varmistukseksi maanantaina neuvolaan.
Näkö tuli jo heikoksi raskauden alussa ja parisenviikkoa sitten alkanut pääkipu /jomotus. Ja noita luettelemisia oireita muita mul ei oo ollu. Paino on normaali , eimitään kutinaa jalkapohjissa yms, verenpaineet oli ihan normaalit viimeksi neuvolassa. Nyt viikkoja on 24+4
 
Voihan se pääkipu sitten johtua ihan siitäkin, jos näkö on heikentynyt jo raskauden alussa ja vielä kun on niin pimeääkin, niin silmät joutuu tekemään entistä enemmän töitä. Pelkkä pääkipu ei välttämättä siis liity raskausmyrkytykseen, mutta jos se on jotenkin poikkeuksellista tai muita oireita alkaa ilmenemään niin tuo mahdollisuus on hyvä pitää mielessä. Kannattaa ainakin neuvolassa seuraavalla kerralla mainita asiasta. Mä muistelen, että loppuraskaudessa sitä terkka aina kyselikin, onko ollut pääkipua, kutinaa yms. mahdollisia oireita. Mut se on jo hyvä, jos viimeksi ovat oleet paineet ok eikä näitä muitakaan oireita ole esiintynyt :) luulen, ettei siinä tapauksessa ole syytä huoleen.
 
Takaisin
Top