Ovulaatiotestin "väärinkäyttö"?

TyhjäSyli

Jostain jotain jo tietävä
Hei!
En löytänyt asiaan liittyvää ketjua/tietoa, mutta olen tähän JOSSAIN törmännyt:
eli ovulaatiotestit, jotkut käyttää niitä raskaustestinä ja nimenomaan varhaiseen raskauden toteamiseen?? Mihin tämä perustuu? neuvokaa tyhmää, kun tähäna asti ihan luomuna on lasta yritetty, ja mietin näiden apuvälineiden tarpeellisuutta ja hyötyä jne... Tänkkis jo etukäteen! [:)]

ps. Niin siis en tietenkään usko että jonkun testin ostaminen takaisi raskautta yms, alkaa vaan turhautuminen iskemään puolen vuoden jälkeen ja pohdin siksi näitä asioita, jos niistä apuvälineistä olisi hyötyä...
 
Lukenut olen jostain palstalta, että mahdollista on käyttää ovulaatiotestiä raskaustestinä. Mutta sen viivan pitää olla yhtä tumma tai jopa tummempi kuin konrolliviiva, jotta se näyttäisi raskauden.

En sitten tiedä onko miten paikkansa pitävä vai ei...
 
Minäkin luin just eilen jonkun testejä myyvän firman sivuilta, että ovistestiä voisi käyttää myös raskaustestinä. En ole aiheeseen perehtynyt ja tilasinkin pakkauksen, jossa on molempia.
 
Kyllä niitä ovistestejä tai jos on säännöllinen kierto, myös kalenteria, kannattaa käyttää niin on ainakin ajoitus oikein. Muusta ei sitten niilläkään saa takeita. Eräs ystävä sanoi, että he yrittivät toista lasta 10 kk ennen kuin hän tajusi alkaa katsomaan kalenterista ajoitusta ja heti ekalla tärppäsi! Tosin eihän sitä tiedä, miksi juuri sillä kertaa onnisti...
 
Itse kokeilin ovistestiä r-testinä muutama päivä sitten. Ja sain siihen ihan yhtä paksun viivan kuin kontrolliviiva. Seuraavana päivänä tein oikean r- testin, ja negaa näytti [&:] Joten en luota mitenkään ovistesteihin, että ne näyttäisi raskauden.. 
 
Takaisin
Top