Ovulaation tunnistaminen

Unicorn

Oman äänensä löytänyt
Hei!

Kovasti toivon että tärppäisi ja pian 9 kk ikäinen poika saisi sisaruksen. Kierto on ollut vielä hyvin epätasainen, olen nyt tehnyt ovulaatiotestejä kolme-neljä päivää. Eilen vielä lähes huomaamaton viiva mutta tänään pamahtikin yllätyksekseni hyvin vahva viiva, mielestäni plussa noilla liuskatesteillä. Riippuu mitä huominen testi näyttää. Totta kai kokeilin sitten kohdunnipukan jne. Ovislimaahan siellä, vatsaa kipristeli päivällä toispuoleisesti ja nyt jomottaa keskelle. Sormeen jäi myös vähän verta kun tunnustelin, eli varmaan se nipukka "verekäs" ovulaation aikaan. En odottanut että ovulaatio olisi vielä :O Eli todennäköisesti ovulaatio on varmaan aikaisintaan huomenna
.
Sunnuntaina harrastettiin seksiä aamulla ja iltapäivällä. Luuletteko että olisi mahdollista että siittiöt säilyy hengissä h-hetkeen asti? Poden kaiken lisäksi flunssaa joka alkoi su, senkin takia ajattelin että ovulaatio saattaa jopa siirtyä. Kuumetta ei ole ollut, päinvastoin alilämpöä normaaliin verrattuna. Voisiko se ehkä auttaa siittiöitä selviämään paremmin? Mies on vk poissa joten yhdyntä ei onnistu nyt viikolla :sad001
 
Tein eilen uuden testin aamupäivällä ja oli vielä aavistuksen vahvempi plussa, molemmat viivat yhtä tummia. Illalla koski vatsaan aika kovasti ja tein vielä yhden testin, viiva oli jo selvästi haaleampi.
Mies yllätti ja tulikin tänään käymään :) Luuletteko että ehdittiin vielä tämän aamun rakastelulla laittaa alulle jotain? Ovulaatio oli todennäköisesti eilen illalla/yöllä. Testissä kyllä lukee että paras hetki harrastaa seksiä on ei ennen 24 h tuntia plussasta mutta 48 h sisällä ? Ja jos näyttää plussaa niin ovulaation pitäisi olla 24-48 h sisällä. Tarkoittaako tuo sitten sitä että ovulaatio voi olla jo 6 h päästä plussasta?
Niin ja tänään illalla kohdunnipukka tuntui kyllä edelleen aika pehmeältä..
 
Mä oon kans miettiny tätä ovulaatio hommaa.. viime kuussa bongasin ovislimat mutta ei tärpänny.
Nyt menossa kp7 ja tuntuu oviskipua? Voiko siis olla että tässä kierrossa ovis onki noin aikasessa?
 
Suviemma, voihan se ovulaatio varmasti olla jo noinkin ajoissa. Toisaalta ovulaatiokipuja voi olla myös ennen ovulaatiota joten varmaan mahdollista että kestää useita päiviä ennen kuin varsinainen ovulaatio on. Olen ymmärtänyt että jos ovis kovin aikaisin niin raskaus ei ole mahdollista koska kohdun limakavo ei ole ehtinyt paksuuntua alkiota varten :sad001 Jostain olen myös lukenut että ovisliman kaltaista limaa voi olla myös loppukierrosta, ennen kuukautisia.

Minulla on ollut tänään aavistus vaaleanpunertavaa vuotoa, housuun oli jäänyt pieni raita ja pyyhkiessä jäi paperiin. EHKÄ nipistävää vatsakipua kohdun kohdalla. En uskalla herätellä turhia toiveita kiinnittymisvuodosta, voihan ne menkat olla ajoissa. Mutta bongasin ovisplussan silloin viime ke aamupäivällä ja to aamuna ja päivällä harrastettiin seksiä. Ja lauantaina seuraavan kerran.
 
Unicorn, en ole ihan varma, mutta musta toi 24-48 tunnin sisällä tarkottaa että ovis tapahtuisi niiden aikojen välisenä aikana. Eli oviksen ei pitäisi tapahtua esimerkiksi vielä 6h päästä plussasta. Toisaalta noissa on varmasti enemmänkin vaihtelua kuin tuo väli minkä testin ohjeet lupaa. Joka tapauksessa, jos testi näytti plussaa keskiviikkona ja peitot heilui torstaina, plussaan pitäisi olla aika hyvät mahdollisuudet vaikka olisi irronnut jo ke iltana/yönä. :) Ei se munasolukaan nyt ihan sillä minuutilla kuole kun irtoaa munasarjoista. :) Pidän peukut pystyssä plussan puolesta.
 
Vargynja, noin minäkin sen olen aina ajatellut mutta kun tutkin asiaa netistä niin ajattelin olleeni väärässä kuitenkin. Silloin keskiviikkoiltana testin viiva oli jo haaleampi, eli tuskin ovulaatio oli ainakaan enää perjantaina. Ja toisaalta, eihän se plussa vielä välttämättä tarkoita että kuitenkaan sitten ovuloi. Minulla ollut nyt reilun vk flunssa päällä ja se voi vaikuttaa kiertoon :/ Välillä tuntuu että yskin keuhkot pihalle, mietin että yskinkö muutakin ulos. Se ei toivottavasti kuitenkaan mahdollista :D
 
Ootko miettinyt ovulaatiotestien ostamista? Varmaan aika usein ovulaatio onkin ihan eri aikaan kun oli kuvitellut. Limaakin kun voi tulla päiviä tai tunteja, riippuu ihan ihmisestä. Tosin jos seksiä on mahdollista harrastaa "milloin vain" niin kyllähän se tärppää jossain vaiheessa kun halujaan kuuntelee:) Tietysti erilaiset häiriöt kierrossa jne. on sitten asia erikseen :/ Tsemppiä yritykseen! :)
 
Oon joskus käyttäny ovistestiä, tuntuu vaan että se lisää enemmän stressiä ni en oo enää käyttäny :) eiköhän se jossain vaiheessa tärppää!
 
Niinhän se varmasti on. Ja tosiaan jos pystyy harrastamaan seksiä "säännöllisesti" aina kun mieli vaan tekee niin kyllä luonto varmasti hoitaa homman :)
 
Nämä asiat taitaa olla niin tuurista ja tähtien asennosta ja ties mistä kiinni että ei välttämättä tärppää vaikka touhuisi joka - jokatoinen päivä ja sitten voi tulla tärppi kun touhuaa kerran kahdessa viikossa eikä edes tiedä milloin sen ovulaation pitäisi olla. Yleensä onneksi ovulaation aikaan on myös haluja, joten sitä tulee helposti leikittyä oikeaan aikaan senkin puolesta. :wink
 
Näin on! Voikun osais vaan unohtaa tän "yrittämisen". Monet sanoo että heti kun lopetatte yrittämisen ni tuut raskaaks. Mut ei se vaan ole niin helppoa lopettaa tai olla ajattelematta asiaa :eek:
 
Niin, toiset tulee raskaaksi jostain kertalaakista vaikka eivät ole todellakaan asiasta edes haaveilleet.
Me kyllä "tekemällä tehtiin" poikaa. Ei pystytty harrastamaan niin usein kuin olisi ollut tarvetta niin piti ottaa testit kehiin ja ajoittaa oikeaan ajankohtaan. Tärppäsi kyllä heti ekasta kierrosta Että en sinällään usko että kun lopettaa yrittämisen niin tärppää. Mutta se stressaaminen varmasti vaikutti asiaan toisilla, esim. ovulaatio jää tulematta tai siirtyy sen takia.
Miulla edelleen välillä vaaleanpunaista tuhrua sen verran pyyhkiessä että just erottuu Jotain tuntemuksia on alavatsassa, pahoin kyllä pelkään että menkat tekee tuloaan. En muista että olisin pojasta mitään huomannut ennen plussaa. Ja tää kamala yskä jatkuu, liekö ravistellut mahdollista hedelmöittynyttä munasolua niin ettei päässyt kiinnittymään
 
Hei!
Väliaikatietoja...huomenna pitäisi kuukautisten alkaa suurin piirtein jos kierto on jo säännöllinen. Ns tiputteluvuoto loppui eikä tänään ole tullut mitään. Sen sijaan kylläkin ollut kutinaa alapäässä ja mietin että noinko miulle on tullut ekaa kertaa hiivatulehdus seksuaaliset halut on olleet kohdillaan ja siks epäilen edelleen että menkat on tuloillaan. Flunssa, varsinkin yskä vaivaa edelleen ja huomenna on varmaan mentävä käymään lääkärissä. Joka tapauksessa jos padot ei yöllä aukea niin aamulla aattelin testata ollaanko vai eikö olla
 
Vähän jo mietin että kiirehdinkö. Tein ovistestin ja sain hailakan testiviivan mutta vahvemman kuin toissapäivänä ja samalla oli pakko tarkistaa ettei vaan oo ovislimaa, punaista tuhrua sain sormeen. Siis jos nyt oiskin tulossa ovis niin en ymmärrä miks verinen vuoto ellei sit oo joku tulehdus kun oli se kutina, se kyllä asettui gynolactilla(vai mitä se emätingeeli nyt on). Aikaisempien 3 kierron perusteella kierron pituus on minulla 45 pv. Siinä tapauksessa oviksen pitäisi olla vasta 27.10. Mutta olevinaan bongasin sen plussan silloin 12.10. Kierron pituus on kyllä vaihdellut ja imetän edelleen...No huomenna sitten ehkä viisaampi. Tyhmäähän näitä on jauhaa mutta asia vaivaa mieltä eikä näitä jaksa kaverit kuunnella kun eivät kuumeile näin Mutta palaan kertomaan kuinka kävi. Luulen kyllä että nega tulee..
 
Voihan se olla että se kierto heittelee ja ovis ollu aikasemmin :)
Ite oon kans huomannu että ei kaverit jaksa kuunnella jos vähän väliä jauhaa näitä asioita. Onneks löysin tän paikan missä voi rauhassa kirjottaa omia mietteitä ja jakaa kokemuksia :)
 
No nih, niinhän siinä kävi kuin epäilin eli nega tuli Mielestäni jos oikein tihrustaa niin hyvin hyvin hyvin haalea aavistuksen omainen viiva siinä häilyi. Mutta varmaan toiveajattelijan mieli tekee tepposet. Toisaalta tajusin että Woman log-sovellus on olettanut ovulaation olevan ma 10.10 ja todennäköisesti se olisi testin mukaan ollut silloin 12 tai 13.10. Eli kuukautisten alkupäivä voi ollakin vasta parin päivän päästä. No nyt ei auta kuin odotella. Uutta testiä en kyllä osta ennen kuin korkeintaan ens vkloppuna.
 
Takaisin
Top