Ovulaation puuttuminen & testit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leeloo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Leeloo84

Oman äänensä löytänyt
Moiks. Kysyisin kokemuksia ovulaatiotesteistä, olemme pari kuukautta sitten alkaneet yrittämään ja viime kuussa ovulaatiotesti näytti plussaa. Tässä kuussa viivoja ei ole näkynyt; näyttää siis siltä että ovulaatio jäi tässä kuussa tulematta/testit piruilevat. Lueskelin että näin voi käydä esim. stressin muun takia. Epäselvää on se, että menkkojenko siis pitäisi tulla siitäkin huolimatta? Entä seuraava ovulaatio, miten sen ajankohtaa pystyy laskeskelemaan? [8|]  Itselläni on pitkähkö 34 päivän kierto joka ei tee asiaa helpommaksi.. [&o]

Käytössä on kotitesti.netin testit. Kaikki kokemukset otetaan vastaan!

Moi, musta ovulaatiotestit on hankalia, kun ne on niin epämääräisiä.
Mun käsityksen mukaan ovulaatio ei välttämättä tule joka kierrolla, vaikka menkat tulisikin normaalisti. Eikä se ole kai mitenkään epätavallista, just stressin takia tai jonkun muun. Mä olen itse mitannut aamulämpöä juuri sen takia että turhauduin (taas) noihin testeihin: mulla ne näyttää aina vaan haaleaa viivaa eli negatiivista. En viimeksikään saanut yhtään positiivista testiä, vaikka lapsen kylläkin... Mutta siis lämpötila kertoo ainakin mulla ihan selvästi onko ovis ollut vai ei. Mun kierto on näemmä nykyään n. 6 viikkoa, ja oviksen ajankohta vaihtelee 2-4 viikkoa menkoista...

Moro, Minusta nuo liuskaovulaatiotestit on kans aika hankalia. Mulla itellä ne näyttää jos jonkinlaista viivaa millon sattuu - ja se positiivinen tuloshan pitäisi olla vain jos viivat on yhtä vahvoja tai testiviiva jopa tummempi kuin kontrolliviiva. Digitestit on tässäkin se helpoin tapa... [;)] Toki pirun kalliita... Se, ettei saa positiivista tulosta liuskatestillä ei minun mielestä vielä välttämättä tarkoita ettei ovista tulis ollenkaan, jos kierrot kuitenkin pysyy säännöllisinä. Kannattaa tosiaan seurata asiaa lämmöistä tai jos raskii kokeilla parissa kierrossa digitesteillä.

Ovista ei tosiaan tule edes välttämättä joka kierrossa, menkkojen pitäis tulla silti 'joskus' vaikkei ovista oliskaan: Ne voi olla pari päivää myöhässä tai puuttua 3kk, mutta joskus se tyhjennysvuoto tulee kuitenkin. Jos se venyy kuukausikaupalla, teroluteilla (gyneltä) ne saa tulemaan. Toisaalta ovis saattaa olla eri aikaan kiertoa: toisilla alkukierrosta, toisilla loppukierrosta, ja toisilla paikka muuttuu. Varsinkin stressi ja muutokset elämässä saattaa siirtää ovista sen normaalilta paikalta jopa viikkoja.

Mää kyllä mainostaisin vähän sylkiovulaatiotestejä. Kertahinta on vähän suolainen, noin 30-40 euroa, mutta kun sitä oppii käyttämään ja tulkitsemaan, on se mun mielestä tosi kätevä ja tuleehan se nyt hurjana halvemmaksi kuin nuo pissatestit joita joutuu ostamaan hurjat määrät. Sylkitestiä pystyi myös seuraamaan vaikka heti menkkojen loputtua päivittäin kun lisää hintaa ei päivistä tietenkään tule. Mun mielestä syljen annostelu oli helppoa ja tulkintakin, ovulaation myötä rakenne oli aivan erilainen kuin normaalisti. Meillä tärppäsi viidennestä kierrosta, tokasta kierrosta jossa testailin ovista :)

Kiitos kaikille vastauksista! [:)]

Totta kyllä tuo että nuo tikkutestit HYVIN hankalia; tuntuu siltä kuin koko päivä pyörisi sen pirun testin ympärillä kun sitä ei saa aamupissasta testata.. [:@]

Yksi kysymys vielä ovulaatiotesteistä tuli mieleeni; pakkauksissa sanotaan että tulos vääristyy jos on raskaana; mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Tuleeko silloin automaattista plussaa vai negatiivista? [8|]

Tuota sylkitestiä myös katsoin netistä; kiitos Bandida vinkistä!

Ajattelin vielä seuraavan oviksen kokeilla noilla tikkutesteillä (osaksi koska niitä on niin paljon jäljellä), sitten siirtyä esim. tuohon sylkitestiin. Minulla nuo lämmöt tuntuu heittelevän muutenkin; en osaa oikein luottaa aamulämpöihinkään..

Nyt vain odottelemaan jälleen tulevatko nuo menkat ja jos tulevat niin milloin..

Hehe, ei ollu kyllä Bandida :D Mutta hei tuolla on ollu aika pitkään ilmoitus lahjoitettavasta sylkitestistä, kannattaa varmaan kysellä perään?
http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=93833

Jotkut tykkää kuulemma käyttää hetken aikaa samaan aikaan pissa ja sylkitestejä että on helpompi tulkita, mutta minä en ole pissatestejä ostanutkaan ja hyvin oppi kyllä tuota käyttämään kun ahkerasti harjoitteli.

Oho, hupsista Simppu, katsoin ihan väärin! [:D]

Kiitti vinkistä, voisin asiaa kysäistä! [:)]

Liuskaovistestit on kyllä hankalia. Itsellä viivat olivat lähes samanvahvuisia suuren osan kiertoa, siinä sit koitti tarkoin katsella et onko se toinen nyt vähän vaaleampi vai ei. Sit kun päätin et "tää oli nyt ovis" niin täti yllättikin vain viikko sen jälkeen.
Sylkiovistesteistä ei kokemusta, mutta varmasti kokeilla kannattaa!

Viimeisimmässä kierrossa päätin hylätä ovistestit ja mittailla aamulämpöä. Kävikin niin ettei lämmöt nousseet yhtikäs mihinkään missään vaiheessa kiertoa. Ei ollut mitenkään kiva fiilis, kun ajattelin et ovis jäi väliin ja tätiä odottelin. Mun kohdalla onneksi tää aamulämpömenetelmä ei mitenkään luotettava oviksen bongaus -keino ollut, koska tässä nyt rv 5+3 meneillään [:D]

Meillä kokeiltiin yhdellä kierrolla pissitestejä eikä varmasti tuhlata rahoja niihin enää toiste. Laskin oikeaoppisesti testailun aloitusajankohdan, en käyttänyt aamuvirtsaa jne. Koko testausajan testiin ilmestyi kaksi viivaa: tummempi kontrolliviiva ja vaaleampi testiviiva. Tuolla kierroksella kierto kesti oppikirjamaisesti tasan 28 päivää, mutta testi oli koko ajan nega.
Sen jälkeen olen luottanut enemmän itsetutkiskeluun, ovulaatio antaa itsestään selviä merkkejä. Vatsaa nipistelee parisen viikkoa ennen kuukautisia, rinnat aristavat, haluttaa enemmän[:D]

Kuinka tiuhaan te testailette? Mulla menkat aika niukat, joten ei voi olla varma onko ne aina edes menkat... Ennen juhlimaan lähtemistä joskus testailen varalta ettei varmasti ole raskautunut. Tuntuu että mielummin niin, kuin että jois ja oliskin raskaana. Harvoin käyn edes ulkona, mutta nyt ollu sillon tällöin juhlia...

En oikein tiedä onko tässäkään järkeä, miten muut teette?

Mä yritän olla testaamatta liikaa, koska negat masentaa aina vaikka niitä odottaisikin, ja kyllähän se raskaaksitulo sitten pian kuitenkin selviää. MUTTA kyllä mäkin teen testin silloin harvoin kun olen lähdössä ulos, ettei tarvitse lasillisten välillä sitten miettiä koko asiaa. Ihan vaan oman mielenrauhan takia! [:)]

No nyt tulin tänne takaisin koska ilmeisesti se ovis tosiaan jäi väliin! Kierto on n. 34 päivää, nyt menkat ovat siis 8 päivää myöhässä. Kotitestin testejä tehnyt, negaa ovat kaikki näyttäneet ja vahvasti [&o]

Välillä tuntuu kipuilua alavatsassa, sitten se taas häipyy kokonaan. Jotain ruskeahkoa vuotoa havaitsin jossain välissä, mikä kummastutti hieman. Odotan pari päivää ja sitten haen tuon ClearBlue-testin että nyt VARMASTI tietää ettei ole sittenkin raskaana. En viitsi aikaisemmin hakea kun noita testejä kuitenkin tehnyt. Nyt vain systeemit ihan sekaisin kun mites ja milloin seuraava ovulaatio, voiko olla että sittenkin voisin olla raskaana?

Kun vaikka pitkä kierto onkin niin kyllä se yleensä aika säännöllinen on.. Kokemuksia?

Mä olen nyt kans ovistestei (liuskoja) kokeillut, noin parina kuukaute, enkä ole koskaa saanut toista viivaa kahden kuun ajalta.. Tosin en jaksanut tai muistanut ihan jokapäivä testatakaan. No nyt mä sitten olen saanut kaksi viivaa näkyviin. Haamun pari päivää sitte ja eilen ja tänään siinä on vahvempi viiva. En ihan osaa sanoa onko se vahvempi ku kontrolliviiva, mutta kuitenkin on. Ja mä nyt sitte jäin miettiin, että montako päivää se viiva siinä näkyy? Ja jos raskautuu, ni näkyykö se toinen viiva siinä sitte koko ajan siihen asti ku menkkojen pitäis alkaa ja etsii käsiinsä raskaustestin? Tuli vaan mieleen, ku jotkut ovat kertoneet testanneensa raskautensa ensin ovistestillä. Jänskättää. Tänää kyl nivuksessa pistelee, ett jospa se oikea päivä on sitte tänään. Vaik eilen pupuiltiin, tekis mieli tänää uudestaa. No väitetää, että ne siittiöt elää parikin päivää, mutt jos niit on tuoreitaki siel, ni ei kai se haittaa ;)

Takaisin