Ovulaation merkit-haaveena ensimmäinen raskaus

Muruska

Kommentoinnin ninja
Toukokuunmammat 2014
Minulla on vihlovia kipuja alavatsassa ja näille main on laskettu ovulaatio. Näitä vihlovia kipuja on ollut alavatsassa ennenkin, mutta voisiko olla, että kivut on aina sattunut kierron puoleen väliin ja kyse onkin aina ollut ovulaatiosta?

Tämä on se aika kuukaudesta kun toiveet ovat katossa ja seuraan merkkejä kuin hai laivaa. Päälle seitsemän vuotta oltu miehen kanssa yhdessä ja koko ajan vauvakuumetta potenut. Nyt olemme elämäntilanteessa, jossa perheenlisäys on niin toivottu, niin harkittu ja niin odotettu, etten malta millään odottaa.

Rakkaudella :Heartred
 
Onhan se mahdollista. Voisit käyttää ovulaatiotestejä, niillä selviäisi, onko kuvailemasi oireet ovulaation aiheuttamia.
 
Mulla ovis oireisiin kuuluu; lisääntynyt limaisuus alakerrassa, 2 pvää ennen munasolun irtoamista vatsa hellänä ja heti oviksen jälkee alkaa armoton nännikipu. MUtta joka kierrossa olen tikuttanut ovulaatiotesteillä!
 
Omaa kehoa seuraamalla ne omat merkit tulee selväksi. Miulla joskus tuntuu ovulaatiokipuja, joskus ei. Nännit on yleensä hellät heti ovulaation jälkeen ja itelläni turpoaa maha myös ihan silmiinnähtävästi ovulaation jälkeen, se oli tärppikierrostakin ainoa merkki siitä, että olin ovuloinut. Yks aamu heräsin vatsa turvonneena ja kun oli 14 vrk mennyt eikä se turvotus ollut laskenut kuten yleensä viikon päästä niin raskaustesti näytti plussaa.

Onnea yritykseen :)
 
:) Itse olen aina laskenut ovulaation ja todennut niihin aikoihin olevan toisella puolella munasarjaa pientä vihlovaa kipua ja myöhemmin olen tajunnut myös valkovuodon olevan runsaampaa silloin.. En ole ikinä niitä liuskoja käyttänyt, koska olen oppinut kroppaa seuraamalla tuntemaan sen tarkkaan :) Kannattaa aloittaa sillä että lasket sen ovulaation ajankohdan vaik tolla arviolaskurilla :) täälä ainakin kolme päivää ennen ja pari päivää jälkeen ovulaation on peittoa aina heiluteltu :D
 
Pienet alavatsakivut, valkovuodon lisääntyminen ja jopa klimppiintyminen, armoton syömishimo ja yllättäen seksin himon kasvaminen :P melkein siitä parhaiten tiedän, että ovuloi, koska koko ajan tekee mieli :D
 
Parhaiten oviksen bongaa täälläkin just tosta seksinhimosta. Valkovuoto on kirkasta ja venyvää.
 
Takaisin
Top