Ovulaatio

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

IK

Silmät suurina ihmettelijä
Voiko ovulaatio tapahtua jo kierron 10pv? Tuntuu tosi aikaiselta, mutta tälläin tunsin päivän ajan välillä kovaa vihlaisua kohdun ja oik munasarjan seudulla. En ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota sellaiseen. Sitä jatkui koko yön yli 11pv saakka ja sitten loppui. Kierron 15-18 tullut kirkasta vuotoa, sykkimistä kohdun seudulla ja unettomuus. Erilaiset oireet tuntuu nyt todella vahvoilta. Liekö johtuu raskautumistahdosta enemmän kuin ravitsemusmuutoksista :D Aloitin syömään tälle kierrolle maca jauhekapseleita, rautaa, greippiä, fooliohappoo ja royal geleetä raskautumismahdollisuuden parantamiseen. Raskaustestin ajattelin tehdä vasta vk päästä, tuskin maltan odottaa :)
 
Voi ovis tapahtua jo kp10, mutta yleensä oviksen aikoihin valkovuoto muuttuu kirkkaammaksi, melkein läpinäkyväksi ja se taas viittaisi siihen että sinulla ovis olisi tapahtunut vasta kp18-19.
Jos sinulla on todella lyhyt kierto, niin voi hyvin kyllä olla ollutkin ovis silloin kp10. Silloin nuo sykkimiset voisivat hyvin olla keltarauhasen tekosia.
Plussaonnea toivotan jokatapauksessa! :)
 
Moiikka!

Olemme yrittäneet jo jonkun aikaa lasta eikä ole tärpännyt. Tänään aamulla tuli ihan selvä ovulaatio, mutta emme harrastaneet aamulla seksiä vaan vasta illalla kerkeä, sitä mietinkin että onnistuuko enää hedelmöittyminen. Olemme kyllä harrastaneet seksiä toissapäivänä. Osaisitteko vastata minkälaiset mahikset meillä vois olla tässä kuussa?
Lapsi olisi toiveena.
 
Hyvihä tuo tärppäs ko oletetun ovulaation aikaa päivää ennen ja jälkeen oltu sekä muutenkin ympäri kuukauden :joyful: Eli siittiöt elää n. pari päivää. Toki meilläkin tärppäs vasta puolen vuoden jälkeen keskenmenosta.. Tähänki tais auttaa kesäloma sijaisuudessa ollessani hyvä monipuolinen ja tasainen ruokailu rytmi jota ei ole koskaan ennen ollut :grin
 
Siittiöt voi elää jopa 5 päivää, joten 2 päivää hyvinkin ja muniksen irtoamisestakin 24 h pystyy hedelmöittyminen tapahtumaan. Mahdollisuuksia siis varmasti on, mutta eihän se tietty vielä mitään takaa. Toivotaan parasta!
 
Mä oon raskaana 39+1, kortsu hajosi vikana vuoropäivinä (to), mulla oli selvä ovis vasta ma, silloin ei peitto heilunut. En käyny hakemassa jälkiehkäisyä, koska ei tajuttu noin käyneen. Tässä sitten lopputulos :)
 
Minä olen kuvitellut monta kuukautta että ovuloin joskus kp 13-15. Tässä kierrossa testasin ovulaation digitaalisella testillä ja selvisi, että ovuloin vasta kp 20 :-D olen ollut siis viikolla ihan hakoteillä... Ovulaatiopäivänä olikin sitten nännit super arat ja kova väsymys. Epäilen, ettei joka kuukausi ole ovulaatiota tapahtunutkaan, kun ei ole selkeitä oireita ollut. Suosittelen ovtestejä :-)
 
Juuri mietin myös että voiko ovis olla heti menkkojen jälkeen ?? Mulla nyt oksettava oloa ja kylmä ruokakaan ei maistu kävelyki ahistaa mahas.ja pääki kipeä.näistä ovis oireista googletin päivällä ja noita siinä oli ^^ :o
 
Takaisin
Top