Mä ostin jotain halpoja liuskoja (raskauskeiju.fi). Kerran oon vaan kokeillut, mutta ainakin mulla toimivat ihan kuin pitikin. Kahteen testiin tuli kaksi selkeää viivaa, vaikka testiviiva vähän olikin kontrolliviivaa vaaleampi. Muissa testeissä oli vaan yksi viiva tai ihan haalea haamu testiviivan paikalla, mikä ei kai ovistestissä tarkoita mitään. Ja nää kaksi viivaa tuli juuri niinä päivinä, jolloin kalenterin mukaankin olisi pitänyt olla ovis. Vielä en osaa sanoa, onko testailusta ollut mitään hyötyä, kun tässä kierrossa vasta ne tein, mutta siis ainakin tän kokemuksen perusteella toimivat juuri niin kuin pitääkin ja olivat melko helppokäyttöisiä myös. Seittämän testin hinta oli 8,50 postikuluineen ja kaupan päälle sai vielä raskaustestin. Jatkossa en niitä silti aio käyttää, luulen, että ne saattaa lisätä stressaamista, kun pitäs aina samaan aikaankin tehdä. Mulle riittää tällä erää tieto, että ainakin ovuloin ja oviksen ajankohtakin on suunnilleen se, mitä osaa odottaa. Mutta toki petipuuhat oli helpompi ajoitta oikeaan aikaan, kun tiesi, milloin on tärppipäivät kyseessä. Omien oireiden perusteella en olisi osannut sanoa.
Eli yhteenvetona, suosittelen kokeilemaan, että saa varmistuksen siitä, että asia on kunnossa, mutta säännölliseen käyttöön ottaisin ite vaan, jos menkat olisi kovin epäsäännölliset ja siksi olisi vaikea arvioida oviksen aika. :) Tsemppiä joka tapauksessa testailuun, odottamiseen ja tärppäämiseen!