Outoja asioita...

Jonanna83

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin kysyä täällä minkälaisia outoja asioita olette nyt raskausaikana huomanneet, tunteneet tai esim. haistaneet. Tai jos olette jo synnyttäneet niin onko tämän jälkeen teille tapahtunut jotain outoa?

Itse muistan ensimmäisestä raskaudesta että vatsani poksahteli aika-ajoin, eikä neuvolasta osattu kertoa tälle syytä. Käytännössä ääni oli kuin ilmapallon kannasta(?) olisi vedetty ja sitten päästetty irti. Katsotaan josko tätä tapahtuisi myös toisen raskauden aikana.

Tämän lisäksi synnytyksen jälkeen rupesin näkemään enneunia. Siskoni sanoi että näin on meidän suvussa naisille aina käynyt synnytyksen jälkeen. Olen nähnyt monta unta ystävieni raskauksista, heidän uusista miesystävistä ja mm siitä että siskoni miehen sydän leikataan. Kaikki unet ovat olleet tähän asti positiivisia, mutta omasta elämästä en ole unta nähnyt. Ehkä sen näkeminen kuuluukin jollekin toiselle. :)

Näillä nyt ainakin alkuun, mutta kertokaahan omista oudoista asioista, tapahtumista tai sattumuksista raskauden aikana tai sen jälkeen.
 
Mulla kans napsuu masussa, ja neuvolan täti esikon aikana sanoi sen johtuvan ihan siitä, että vauva siellä leikkii kalvoilla :)
 
Mun neuvolatäti taisi pitää ekassa raskaudessa mua hulluna siihen asti kun mieskin sanoi kuulleensa napsahdukset ihan selvästi. :)
 
Mullakin välillä poksui ja napsui mahassa! Se oli loppuraskaudessa vähän jopa pelottavaa, kun säikähdin aina joko vedet meni :D Mä näin noita enneunia muuten kesällä muutaman, silloin kun olin vielä raskaana. Synnytyksen jälkeen en ole nähnyt enää, tosin unet on muuten vaan ihan kummallisia.
 
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen aloin nähdä myös enne unia! Ajattelin, että muille ei käy niin! :) Mutta näköjään muutkin! Ikävämpi juttu on sellainen minkä "perin" omalta mummultani. Hän "ennusti" pahan (esim. jonkun tutun vakavan sairauden tai jopa kuoleman... :sad001) linnuista. Siis en nyt tarkoita mitään normi lintuja lintulaudalla vaan sellaista, että joku yksittäinen lintu tulee kummallisella tavalla esille (mummuni sanoi, että joskus on tullut ikkunan taakse koputtamaan, joskus lennähtänyt polvelle yks kaks tms) siitä mummu aina tiesi jonkun olevan vialla. Itselläni synnytysten jälkeen ollut tämä sama, harvoinhan (luojan kiitos) niitä on, mutta aina tietävät jotain huonoja uutisia. Mielenkiintoisinta oli nyt se, että tässä muutama viikko sitten meidän pihaan tuli kyyhky (eli pulu), oleili siinä parisen päivää. Meillä ei ole IKINÄ vielä näiden 15 vuoden aikana ollut kyyhkyä pihassa!!! No seuraavalla viikolla sain kuulla että sikiöni olikin kuolleena mahassani... Karmivaa tässä on se, että koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja kenelle kun näen linnun erityisesti, mutta aina se on selvinnyt päivän parin sisällä... Mutta jokseenkin ikävä "perintö"... :dontknow
 
Voi kamala, pahoittelut sinne! On tässä maailmassa kyllä niin paljon kaikkea mitä me ei vaan tiedetä, että välillä uhan hirvittää... Jaksamista sinne! :Heartred
 
En nyt tiedä lasketaanko tätä oudoksi, mutta mä aloin varhaisessa vaiheessa raskauttani tuntemaan syvää inhoa/kammoa kissojani kohtaan. Nämä kissani ovat siis olleet aina todella rakkaita, tärkeitä ja läheisiä minulle. Muutama päivä plussatestistä aloin haistamaan joka puolella kissankakan ja -pissan, vaikka siistiä meillä oli kiitos minun hirveän siivousvimmani. Näin kissat jotenkin kammottavina bakteeripesinä ja meinasin oksentaa, kun näin niiden puhdistavan peräreikäänsä ym. :laughing001 Myös kissojeni tassuttelu, leipominen, miksi sitä kutsutaankaan, aiheutti mulle ahdistusta, sillä joko tassuteltiin mun mahaa (nousi jonkinlainen raivo, suojeluvaisto, irti mun mahasta? :D) tai rintoja tai niiden lähistöä eli au au auuu. Oksetti se että ne nukkuivat samassa sängyssä, yrittivät nuolla (hoitaa) ja kiipeilivät jopa joskus pöydillä, kun silmä vältti. Desinfioin pöytää joka välissä, vaihdoin lakanoita ja moppasin lattioita... oli se hullua aikaa :laughing021

Ja yhdessä yössä km:n jälkeen toksoplasmapalloista tuli taas söpöjä pieniä ystäviäni.:love7
 
Hehe, hassuja asioita sitä raskaana ollessa tuleekin koettua. Muista kirjottaa tuo myös lapsen vauvakirjaan ylös. :)
 
Takaisin
Top