outoa vatsakipua...

äiti93

Silmät suurina ihmettelijä
Haluan vähän kysellä onkos kellään muulla aamulla herätessä navanseudulla kiristävää tunnetta? Olen viikolla 26 raskaana, ja ensimmäinen tulossa.. Enkä oikeen tiedä onko toi vakavaa vai ei.... ollut nyt pitemmän aikaa kipu ja aina ku herään unilta ja samassa kohdin joka kerta.. mietin että johtuisko kipu istukasta, mut en ole sitten varma onko se tuossa kohdin. Alkaa jo tymppimään tää kipu.. :/ ja se että on vaikea nousta pystyyn kivun kanssa ja ei tiedä oikeen miten päin olisi.. toivottavasti joku voisi auttaa minua.. tai antaa neuvoa mitä tehdä, ku ei neuvolassa osattu auttaa..

Tuntuuko kipu pinnalliselta ja voi pakottaa kävelemäänki vähän etukumarassa? Mulla vastaava oli noihin aikoihin vatsanahan venymistä ja voi toki napakin paukahdella ja iho vaikka ''repeillä''. Tietty jos tunnet että se on selkeesti sisäpuolella eikä iholla niin voisi olla kohdun kasvukipua, mulla se tuntui aika repivänä välillä. Jos tosiaan epäilet esim. istukasta johtuvaksi tai muuten oot huolissasi niin kerro ihmeessä huolestasi neuvolassa,jos siellä voisi rauhoittaa sua, tai lähettää äitiyspoliklinikalle varmuuden vuoksi (sinne voi itekin kysyä aikaa). Tsemppiä!

Aluksi pakottaa kävelämään vähän etukumarassa. Mut sit ku pääsee kunnolla liikenteeseen niin kipu häviää ihan itsestään. Niin voi toki ollakkin kasvukipuja. Ku nyt varsinkin on yhtäkkiä kasvanut maha tosiaan tosi paljon. Pitää koittaa taas jutella siellä tuosta kivusta, vaikka välillä tuntuu että ne tekee samoja testejä joka kerta vaikka valittais mitä kipu...

Takaisin