Oululaisia odottajia!

miuma

Oman äänensä löytänyt
Moi! :)
Olisiko täälllä maaliskuun mammoissa yhtään oululaista odottajaa? Olisi kiva jutustella samalla paikkakunnalla asuvien kanssa, ja ehkäpä joskus kahvitellakkin :) Laitan tän viestin noihin muidenkin kuukausien kohtaan jos sattuisi löytymään lisää juttuseuraa :)
 
Elokuisista  yksi Oululainen täällä tervehtii! Olen 22v ja asun keskustassa. Odotan ensimmäistä lasta.
 
Moi Nia ja Meltsukka!

En ole vähään aikaan käynytkään täällä joten oli teidän viestit jäänyt huomaamatta.
Miten teidän raskaus on sujunut? :)

Oletteko olleet tuolla tammikuisten oululaisten odottajien ryhmässä mukana?
Itse en ole ollut vielä. mutta ois kiva kyllä nähdä muitakin odottajia ja vaihtaa vähän kokemuksia :)
 
heippa miuma ! :)

Joo ei täällä vissiin kovin paljoa ihmisiä käykkää muutenkaan :D

No miten tässä, raskaus on sujunut oikein mukavasti, tällä hetkellä on viimeisten tavaroiden etsiskelyä. tietty pitää viel leluja ja tommosta pientä hankkia ;D mutta ollaan pian hakemassa yhdistelmät ja pinnasänkyä tästä lähiseudulta, ku halvemmalla saa :) ei viitti ihan uusina ostella näillä tuloilla :D
Raskaus muuten on mennyt kivasti, ukkeli on kova puskemaan ja maha muljahtelee kauheesti useasti päivässä, välillä ihan kipeää tekee :D nyt on siis menoss rv 32+0, että ei enää kauaa, mutta silti voisi aika mennä hiukan nopeammin, ei malttaisi odottaa pikkuisen tuloa :)

miten miuma sulla on sujunut ? :)

en ole minä ainakaan ollut tammikuisten odottajien ryhmässä. muistaakseni :D oon aika moneen foorumiin mennyt keskustelemaan, mutta en oululaisten omaan :)
 
meltsukka: Täälläkin aletaan jo käydä hieman kärsimättömäksi kun ois nii ihana jo saada vauva syliin :) Meillä alkaa myös olemaan kaikki melkeen valmiina vauvaa varten.. Kaikki isot ostokset, vaunut, pinnasängyt, hoitopöydät yms. on tehty ja vielä pitäisi tietenki jotakin pientä ostella :) Ei malttais odottaa.. Meillä nyt siis
rv 31+3.

Joko teillä on muuten alkanut perhevalmennus? Meillä ei oo, eikä neuvolassa oo koko valmennuksesta edes mainittukkaan. Pitää varmaan itse huomisessa neuvolassa vähän kysellä että millonhan se on.

Asutko muuten missäpäin Oulua? :)
 
meltsukka: Täälläkin aletaan jo käydä hieman kärsimättömäksi kun ois nii ihana jo saada vauva syliin :) Meillä alkaa myös olemaan kaikki melkeen valmiina vauvaa varten.. Kaikki isot ostokset, vaunut, pinnasängyt, hoitopöydät yms. on tehty ja vielä pitäisi tietenki jotakin pientä ostella :) Ei malttais odottaa.. Meillä nyt siis
rv 31+3.

Joko teillä on muuten alkanut perhevalmennus? Meillä ei oo, eikä neuvolassa oo koko valmennuksesta edes mainittukkaan. Pitää varmaan itse huomisessa neuvolassa vähän kysellä että millonhan se on.

Asutko muuten missäpäin Oulua? :)
 
No teillähän on sit hyvällä mallilla hankinnat :) 

Ei ole vielä alkanut, mutta torstaina alkaisi ensimmäinen valmennus. Hirveesti nyt tässä miettinyt että mimmostahan siellä on, ku mä en erityisemmin tahtoisi sellaista että pitäis olla suu auki koko aika puhumassa :D et vois olla sellasta kuuntelua vaan niin sit vois mennä ;D

Hiirosessa me ainakin asustellaan :) entäpä te ?

Hui että kylläpä tuo pikkunen on jaksanut tänään kovasti liikkua tuolla masussa.. maha väääntyy laidasta toiseen.. ja ei puhettakaan et kauaa voi ihan paikoillaan istua.. kun pitää taaas vaihtaa asentoa.. :/ vaavi kyl ilmoittaa heti kun paikat käy ahtaaks ;D

meltsukka rv 32+1 
 
Missä teillä pidetään se perhevalmennus?

Me asutaan keskustassa :)

Meidänkin vauva on ihan älyttömän kova liikkumaan.. maha heiluu aina ihan hirveesti vauvan liikkeitten tahdissa. Melko huvittavan näköstä :D Kovasti se ainakin illalla ja yöllä haluaa liikkua, juuri silloin kun itse haluaa jo levätä ja nukkua :D

Ei oo meillä kyllä kovin paljoo eroa noissa lasketuissa ajoissa.. Tiiä vaikka oltais saman aikaan synnärilläkin :D Joko te tiiätte kumpi teille tulee?
 
meillä pidetään tuolla tuiran neuvolassa. en halunnut vaihtaa tässä meidän muuton jälkeen neuvolaa lähemmäs :D joten käyn tuirassa neuvolassa tämän raskauden ajan :) 

On se kyllä kieltämättä hauskan tuntusta, ku vaavi potkii ja esikoinen viel :) hih ihanaahan se on mutta välillä tekee ihan kipeää :D

Juu eihän sitä tiedä tosiaan vaikka satuttais samaan aikaan osastolle :) onko sulle merkattu neuvolakorttiin mihin osastolle sä sit meeet? mulle täti kirjoitti ekalla kerralla b2:lle. POikaa on sanottu tulevan :) entä teille?
 
Hei!

Vähän myöhässä vastaillaan mutta itekki oon Oulusta, tai tarkemmin sanottuna Haukiputaalta ja esikoinen syntyi 18.03.11, poika :)

miten teillä on lähtenyt arki pienokaisen kanssa liikkeelle?
onko mitään ongelmia ollut?
 
Meidän esikoinen syntyi 19.03.11 ja poika hänkin :) Ollaan sitten samaan aikaan oltu osastolla :D

Hyvin on lähtenyt arki sujumaan.. Meidän pikkunen vaan kovasti tahtoo olla hereillä (varsinkin öisin), ei siis nuku enää niin paljoo kun ensimmäisinä päivinä.. Poika on kova syömään ja painoakin on tullut jo kivasti lisää :)

Ei oo ongelmia ollut.. Mitä nyt välillä pieniä huolia kun kerta esikoinen kyseessä, mutta muuten on mennyt hyvin.. Entäpä sinulla? Ja miten on sinun vauva-arki lähtenyt sujumaan? :)
 
niinhän sitä ollaan oltuna samaan aikaan :) olitkos sinä sillo osasto 11 vai 13?

Hyvin on lähtenyt arki sujumaan. Poika herää korkeintaan yöllä sen 2 kertaa syömään, mutta sitä saapi joskus olla sen pari tuntiaki yöllä hereillä ku poitsu päättää ettei hän haluakkaan nukkua :D
pari yötä poitsu valvotti iha kunnolla ku meni masu kipiäksi rintamaidosta mutta vaihdettiin korvikkeeseen niin ei mitään ongelmia.rintamaidossa ei riittäny energia.mutta hyvin poika kasvanu korvikkeellaki :)
kyllähä sitä itekki käy monta kertaa kattomassa poikaa kun se nukkuu että hengittäähä se iha varmasti :D

kestikö muuten kauan synnytys ja oliko minkälainen kokemus?
 
Oltiin osasto 13:lla.. Entäpä te? :)

Ootko siirtynyt nyt korvikkeeseen kokonaan? :) Me kokeiltiin eilen ensimmäistä kertaa tuttipullosta syöntiä.. Pumpattiin maitoa pulloon ja isi sai syöttää.. Tarkotuksena ois että isi
valvois joku yö vauvan kanssa että äitikin sais välillä nukuttua kunnon yöunet :D Meinaa vähän univelkaa olla jo :D

Me mentiin 18.päivä eli perjantaina synnärille  noin klo 23 ja poika synty vasta lauantaina 19.päivä klo 23 :D Että tuli ainakin synnärillä oltua sen 24 tuntia.. Supistuksia tuli kyllä perjantaina jo päivästä asti.. Synnytyksen kestoksi oli kuitenkin merkitty vaan jotain 15 tuntia.. En tiiä sitten mistä ne kätilöt on katsonut sen synnytyksen sitten alkaneeksi, kun ei ne oo laittanut synnytyksen kestoksi edes koko sitä aikaa kun oltiin synnärillä, vaikka kyllä koko ajan supisteli ja jotain tapahtu :D

Ponnistusvaihe kesti vaan 11 minuuttia.. En itse edes kerennyt tajuamaan että ponnistusvaihe oli alkanut kun se jo päättyi :D että se meni onneksi ihan nappiin.. Synnytyksestä jäi kyllä hyvä mieli ja mukavat muistot vaikka kipeetä kävi ja oli raskasta. Mutta oli se sen kaiken arvoista <3

Miten sinun synnytys sujui?
 
minä olin osasto 11 ku 13 ei mahtunut :)

kokonaan ollaan oltu jo yli viikon verran korvikkeella ja hyvin poika kasvaapi. syöhä tuo kyllä siihen malliin että olis jo ihme ettei kasvais :D
itellä ei hirveenä tuota univelkaa ole kerinny tulla ku tullee nukuttua aina päivällä poitsun kanssa päikkärit.ja aamulla isi hoitaa poikaa aina siihen asti ennen ku sillä pittee lähtee.

ite menin eka kerran synnytysvastaanotolla käymään 17pv joskus 23.00 maissa ku oli supistellu ilta 4 asti.mutta kohdunkaula ei viel sillo ollu lähteny kokonaan pois niin antoivat rauhoittavan ja särkylääkettä ja pääsin viel kottiin.
eihä ne lääkkeet mittään auttanu. 12-2 mä kotona kuuntelin kipuja ennen ku lähin takas synnärille.
synnytyksen kestoksi oli merkitty 9.50 mutta kätilö sanoi että 2h kesti synnytys.ponnistusvaihe kesti vaan sen 20 minsaa.että se oli nopeaa ja helpoin osa koko hommassa :D

synnytyspoltot oli iha kauheita ja tuliha tuota mietittyä siinä vaiheessa moneen otteeseen että mihin sitä on ryhtynyt.mutta ku epiduraali rupes vaikuttaan niin sitte elämä rupes jo voittaan :D
muuten hyvät muistot kyllä synnytyksestä jäi.ja kivut kyllä unohtu siinä vaiheessa ku sai pojan ekan kerran syliin <3

 
Takaisin
Top