Oudoin tekemäsi asia lapsen syntymän jälkeen

Yumna Mikä toi viiminen lorunen on,se on joku biisi mutta en muista mikä? [:D]

Meillä oli semmonen laulu,tai keksin kun Iisa oli muutaman viikon vanha ja oli tosi rauhaton ja itki,niin mä pitelin sylissä ja lauloin ..

"Ei tarvi skitsoa,ei tääl oo discoa,jotta sä pääsisit tanssimaan. Sun täytyy mennä untenmaille nyt,niin äitikin pääsee kanssa,niin äiti pääsee sun kanssa" [:D]

Luultavasti olin itse siihen aikoihin hirveen väsynyt ja olisin tahtonut päikkäreille,mutta Iisa ei. ÄLkääkä ymmärtäkö tota "skitsoa" sanaa väärin,mä lauloin mitä sylki suuhun toi.
 
Mä en pysty muistamaan kaikkia lorutuksia, koska kuhan lallattelen mitä sattuu suusta tulemaan siihen senhetkiseen tekemiseen liittyen.

Tällaset vakiot kuitenki on:

-Osaan Sinisestä yöstä vaan ekan säkeistön mutta laulua voi silti jatkaa loputtomiin toistamalla vaan sanaa sininen.
-"Pierua pyllyyn!" ja sit päristetään pojan mahaa. (Tää on omasta lapsuudesta muistunu)
 
Mä kun en todellakaan tiedä mitään lastenlauluja niin oon sitten alussa hoilannut Nellille Veskun Tyyneä:
"Pimpeli pompeli pimpeli pom. tiiditti tiiditti tiiditti tii..." (muistatte varmaan sävelen)
Että joo. No Nelliähän se kovasti hymyilytti. Kerran sit kehtasin sen esittää miehen poikien kuullen ja ne nauroi mulle [:D] vaan ei mennyt kauaa kun vanhempi pojista ajeli pikkuautolla meidän sohvalla ja suusta kuului Tyynen laulu; pimpeli pompeli...

oliskohan ollut ekassa vauvajumpassa joku loru joka alkoi jotenkin näin (jos joku tietää kertokoon):
isovarpaat, kantapäät
sit en enää muistanut miten jatku joten mä keksin sitten siihen että
koko jalkapohja
ja samalla tietty siis kosketan kyseisistä paikoista. Se saa Nellille hymyn melkein 100%
 
"isovarpaat ja kantapäät ne aina yhdessä tanssii!" [:D]

Juu Babaytoy, tuo on joku tämän hetken readiorenkutus, josta on tehty sitten oma versio. Se alkaa aina tuolla Aaluetolla ja sitten loppu voi olla milloin mitäkin tilanteen mukaan [:)]
 
Mäkään en mitään lastenlauluja muistanut kokonaan ulkoa raskausaikana kun jonkun kappaleen halusin mikä olis sit tuttu syntymän jälkeenkin. Ainoo minkä muistin kokonaan oli pieni tytön tylleröinen [:D] sitä oon sit lauleskellu kun herra on rauhaton tms. Mutta olen toki vaihtanut tuon tytön tylleröisen pojan palleroiseen [:D] Mut täytyy sanoa et ollu alusta asti ihan pomminvarma rauhoituskeino...

Isot itkut ja kiukut hiljenee samantien kun alan sitä laulaa. Autossakin nyt kun herra on takapenkillä eikä se tutti pysy suussa 2minuuttia kauempaa siitä kun liikkeelle lähdetään niin ei mun tarvii kun kerran laulaa toi kyseinen kipale niin herra on untenmailla.
 
ALKUPERÄINEN: Yumna

"isovarpaat ja kantapäät ne aina yhdessä tanssii!" [:D]



Ihanaa Kiitos!!!
Vaik luulen et jatkamme tuolla oma keksimällä lopulla kylläkin [;)]
 
Meillä neiti tykästyi vauvauinnissa kalalauluun.
Sitä kun alkaa laulamaan, niin hymy on taattu! [:)] "Pikkuiset kultakalat lammessa ui.. pikkuinen kalaäiti huolestui..."
Mut niitä "perus" lastenlauluja en muista kuollaksenikaan.. vaikka niitäkin oon lukenu ja kuullu, mut ne ei vaan jostain syystä jää mieleen..
 
ALKUPERÄINEN: Riinu
Mut niitä "perus" lastenlauluja en muista kuollaksenikaan.. vaikka niitäkin oon lukenu ja kuullu, mut ne ei vaan jostain syystä jää mieleen..


Minä oon taas ollut yllättynyt, että tytön syntymän jälkeen yhtäkkiä on kaiken maailman lastenlaulut putkahdelleet mieleen eri tilanteissa. Ja sanatkin löytyy jostain piilomuistista aina kummallisesti [:D]
 
Kun vaihdan vaippaa iisalle ja otan sukat pois niin otan varpaat kämmeniin,suukotan niitä ja lallattelen "Iisan varpaat,Iisan pienet varpaat" [:D] Ja se tykkää! Ja pieni ankanpoikanen on kova suosikki,silloin se alkaa nauramaankin! [:)]
 
Takaisin
Top