Otatko influenssarokotuksen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Influenssarokotusta ei ole vielä jaossa, mutta aiotko ottaa sen kun se tulee?

Artikkelissamme kerrotaan että raju influenssa odottajalla voi johtaa jopa keskenmenoon. :nailbiting: Niinpä jos joskus olen influenssa-aikana raskaana aion ottaa rokotteen. Esikoista odotin tammi-syyskuun, joten rokotetta ei tarjottu. Silloin kun poika oli ihan pieni ja sen jälkeen miehen syöpähoitojen aikaan otin sen, heitä suojatakseni. Mutta jos tänä vuonna ei tule sille mitään erityistä syytä en ole aikeissa ottaa. Poika kuitenkin jo 5-vuotta ja syöpä jäänyt menneisyyteen, enkä ole raskaanakaan.

Raskaana nyt otan. Myös lapselle ja miehelle, mutta mies hankaa vastaan:angry4 Kun viimeksi otti ja tuli hirmu kipeeksi. Yhdistää nyt siihen..

Otetaan! Ei mitään varsinaista syytä miks... ei vaan huvita sairastaa kun on lapsia näin monta! Tänään neuvolassa varattiin ajat joulukk alkuun...rokotteet tulee muuten tänä vuonna myöhemmin markkinoille eli joulukk! Aikasemmin tullut jo marraskk;)

Otetaan! Ei mitään varsinaista syytä miks... ei vaan huvita sairastaa kun on lapsia näin monta! Tänään neuvolassa varattiin ajat joulukk alkuun...rokotteet tulee muuten tänä vuonna myöhemmin markkinoille eli joulukk! Aikasemmin tullut jo marraskk:wink
No voihan rähmä! Meillä on lapsen synttärit marraskuussa ja on aina saatu siinä samalla. Ehkä myöhästymme vuosikäynnistä, jotta rokotus tulee samalla vaivalla.

Ei olla aiempinakaan vuosina otettu eikä varmaan tulla
nytkään ottamaan.

Meillä otetaan koko perhe ja myös läheiset, joiden kanssa ollaan tekemisissä. Yhdellä lapsista on perussairaus, joka jo itsessään laskee vastustuskykyä, sekä lisäksi lääkitys, joka tekee samaa, joten todella toivotaan, että kaikki mahdolliset ihmiset rokottautuisivat. Meillä influenssa kun pahimmillaan voi viedä lapsen tehohoitoon. :sorry:

Lapsille varmaan otetaan ainakin. Ja kyllä me miehenkin kanssa varmaan otamme. Olen ainakin kerran (todistettavasti) sairastanut influenssan, ja silloin olin juuri raskaana, tosin alkuraskauden yli jo. Silloin minulla myös oli rokote, mutta sain taudin kuitenkin. Kukaan muu perheestämme ei kuitenkaan saanut (heillä oli rokote myös), ja omakin tautini lieventyi jo parin päivän jälkeen. Voi olla, että se johtui rokotteen olemassaolosta.

Otan, niinkuin joka vuosi. Mies varmaankin ottaa jälleen myös, sillä saa sen aina ilmaiseksi mun kuuluessa riskiryhmään perussairauden takia. Minimoidaan ne riskit jotka pystytään.:happy:

Otan kyllä. Työt ovat aiemmin velvoittaneet ja nyt ei pikkuisen kanssah huvita sairastua. :yuck:

Otetaan! Oltiin koko porukka alkuvuodesta influenssassa, kaikki tietysti yhtä aikaa ja ei kiitos sitä enää koskaan. Se oli aivan kamalaa.

Meillä on ihan pieni vauva, joten otetaan koko perhe rokote, kun vain tulee tarjolle. Aiemmin ei ole otettu.

Aion ottaa rokotteen, viime vuonna otin ensimmäistä kertaa. Ystävän lapsi sairastui kerran influenssaan ja oli sairaalahoidossa, sen jälkeen itsekin havahtui rokotteen tärkeyteen.

Kyllä otetaan rokotus kaikille kolmelle, kuten viime vuonnakin, ja sitä edellisenä vuonna myös. Tämä on nyt sitten minulle neljäs vuosi putkeen, kun otan influenssarokotuksen, on ollut sen verran vakavia tapauksia influenssan suhteen lähipiirissä, että hieman alkoi itseäkin hirvittää, varsinkin ne jälkitaudit. Olen itse tainnut sairastaa lievän influenssan jokunen vuosi sitten, eikä sekään ollut lainkaan miellyttävää, joten en halua kyllä sitä rajumpaakaan versiota. Lisäksi nyt altistun aivan toisella tavalla näille pöpöille, kun poika on päiväkodissa.

Yleensä en oo ottanut, mut nyt otetaan. Mieskin saa siis luvan ottaa rokotuksen kun meille syntyy helmikuussa vauva niin haluan, että molemmat on rokotettu.

Saakohan tuleva isä rokotusta neuvolasta? Meillä on marraskuun lopussa isyydentunnustusneuvola ja silloin itse saan luultavasti rokotuksen niin mietin, että saakohan mieskin silloin vai pitääkö sen mennä johonkin muualle ottamaan se?

Rokotteen saavat pääsääntöisesti riskiryhmään kuuluvat ja heidän lähipiirinsä eli pikkulapsiperheessä vanhemmat ja muut lasten kanssa säännöllisesti tekemisissä olevat läheiset ovat lähipiiriä.

Takaisin