Ostatteko raketteja?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Ostatteko? Me ostetaan kylän yhteiseen ilotulitukseen muutamalla kympillä, varsinaisesti omia ei paukutella.

Juu ei, koiran kanssa muutaman uudenvuoden aaton vessassa viettäneenä vihaan raketteja. Jotain kaupungin järjestämää ilotulitusta voisin kyllä mennä joskus katsomaan.

Täytyy varmaan ostaa jemmaan raketteja parinkymmenen vuoden tarpeiksi, kun nyt puuhataan kaikenmaailman hölmöjä kansalaisaloitteita jotta sääntö-Suomi saadaan entistäkin typerämmäksi. Suomen juhlat ovat yleisesti ottaen ankeita ja tylsiä, olisi hauskempaa, jos edes uusivuosi voisi pysyä pirteämpänä, ja siihen tietysti kuuluu se, että itse saadaan jännätä, minkälainen valo seuraavasta omasta raketista tulee.

En ole ostanut enkä ampunut yhtään rakettia pariinkymmeneen vuoteen, koska ympärillä on joka puolella niin hyvin muiden ampumia raketteja. Nyt kuitenkin täytyy, jos ei muiden ampumia raketteja jatkossa enää ole.

Mihinkään väkijoukkoihin en takuuvarmasti lähde katsomaan julkisia ilotulituksia, koska ne ovat sellaisia tilaisuuksia, joihin kaikki väkivaltaiset rettelöitsijät iskevät, koska niissä saa eniten julkisuutta.

Tällä hetkellä ei ole koiraa, mutta silloin kun oli, ei se lotkauttanut korvaansa paukuttelulle. Säikkyrotujen jalostus sitä vastoin tulisi kieltää.

Muokattu viimeksi:
Ei osteta! Koiraperheenä kannustaisin yksityspaukuttamisen lopettamista ja esim kunnan järjestämiseen tulitukseen siirtymistä... ei ole mitään ärsyttävämpää kuin koko pirun illan kestävä tulitus ja koira on aivan hysteerinen! Johan tulis terveydenhuoltokustanuksiin säästöäkin kun silmävaurioilta/palovammoilta säästytään kun juopot ei pääse tulittamaan;)

Ps koko aikuisikäni olen yleisissä ilotulituksissa käynyt eikä kertaakaan ole tarvinnut pelätä väkivaltaa tai mitään muutakaan ;)

Täytyy varmaan ostaa jemmaan raketteja parinkymmenen vuoden tarpeiksi, kun nyt puuhataan kaikenmaailman hölmöjä kansalaisaloitteita jotta sääntö-Suomi saadaan entistäkin typerämmäksi.

En ole ostanut enkä ampunut yhtään rakettia pariinkymmeneen vuoteen, koska ympärillä on joka puolella niin hyvin muiden ampumia raketteja. Nyt kuitenkin täytyy, jos ei muiden ampumia raketteja jatkossa enää ole.

Mihinkään väkijoukkoihin en takuuvarmasti lähde katsomaan julkisia ilotulituksia, koska ne ovat sellaisia tilaisuuksia, joihin kaikki väkivaltaiset rettelöitsijät iskevät, koska niissä saa eniten julkisuutta.

Tällä hetkellä ei ole koiraa, mutta silloin kun oli, ei se lotkauttanut korvaansa paukuttelulle. Säikkyrotujen jalostus sitä vastoin tulisi kieltää.

Mulla ei ollut jalostettua koiraa, ihan tavallinen sekarotuinen. Oltaisiin kestetty se hetkellinen paukuttelu, mutta idiootit ympärillä aloitti sen jo hyvissä ajoin päivällä ja lopetti aamuyöllä, niin että pissalle päästiin vasta joskus kolmen aikaan. Useamman kerran joku on heittänyt raketin mun jalkoihin. Jos räjäyttäväisitkin vain omat silmänsä, mutta siinä on vaarassa muutkin. Että kyllä mäkin kannatan sitä kansalaisaloitetta. Kieltoja syntyy, koska niin monet käyttätyy vähä-älyisesti. Valitettavasti.

Kieltoja syntyy, koska niin monet käyttätyy vähä-älyisesti. Valitettavasti.
Tuolla logiikalla myös tupakka ja alkoholi pitäisi kieltää kokonaan, samoin kuin kaikki terävät veitset. Koska vähä-älyisiä riittää, ja siksi ei kukaan muukaan saa noita käyttää. Ai niin koirien omistus tulee kieltää myös, koska eivät kaikki koiranomistajatkaan osaa huolehtia koiristaan ja kasvattavat niistä hyökkäileviä koiria. Tokihan koirat voi kaikilta kieltää ihan vain siksi, että joukossa on muutama vähä-älyinen. Vai miten se menikään?

Meillä ei osteta. Minusta saisi olla muutenkin vain ammattilaisten käytössä nuo. Roskaavat älyttömästi ja vähemmistö tuntuu roskia käyvän keräämässä kuitenkaan. Ainakin pääteltynä siitä, paljonko on itse tullut kerättyä joka vuosi sitä muiden ampumaa roskaa pois luonnosta.. Lisäksi useat silmävauriot ja muut vammat, joita ammattikäyttö selvästi vähentää.

Ei taideta ostaa mekään. On lapsi vielä sen verran pieni että hän tuskin niitä kaipaa, tähtisadetikut riittänee ja meille aikuisille riittää se että voi katsella muiden se mitä katsellaan. Jos niitä nyt ei kielletä saatetaan jotain hankkia kun lapsi on vähän isompi.

Me ostetaan varmaan muutama raketti. Taapero rakastaa katella niitä! Me asutaan niin korvessa, ettei meille näy yhtään rakettia. Meiltä on myös lähimmälle ammattilaisten järjestämälle ilotulituspaikalle 40km matkaa, joten toivon ettei raketteja kielletä kokonaan, ett taapero vois niistä nauttia.
Sen sijaan niitä voitais myydä vaikka lyhyemmän aikaa tai jotain, ettei se paukuttelu ala heti joulunpyhien jälkeen.
Ois niin mukavaa, kun ihmiset vaan pitäis kiinni sovituista rajoista, eikä paukuttelu ala liian aikasin/jatku liian myöhään ett eläimet pääsee ulos, eikä lapset paukuttele, ja suojalaseja käytettäis.
Mut eihän se nyt vaan voi toimia niin, ja sitten kielletään kaikki :(

En tiedä aikooko mies jonkun rakettipaketin ostaa. Itse en niistä tykkää. Ei oo kovin kummoisiakaan ne kuluttajille myytävät raketit vs. ammattilaisten järjestämät ilotulitukset. Mieluummin katselen kaupunkien tai muiden julkisten tapahtumien järjestämiä ilotulituksia kun niitä turhanpäiväisiä tussauksia taivaalla.

Ei olla varmaan ikinä ostettu. Lapsena kierrettiin aina seuraavana päivänä keräämässä raketin raatoja kun ilta oltiin ensin varottu lenteleviä amppareita vai mitä jotkut paukut olikaan. Kotiin myytävät perusraketit on muutenkin aika laimeita. Tänä vuonna mies olisi halunnut ostaa esikoisen iloksi muutaman mutta en innostunut. Naapurissa asuu koiria ja hevosia, turha kiusata niitä. Rahaa säästyy ja ympäristö kiittää. Huvinsa kullakin, ei paljon haittaa jos kielletään.

Ei osteta. Turhia mielestäni. Kotieläimet, tuotantoeläimet ja metsäneläimet turhaan häiriintyvät. Lisäksi roskaavat luontoa ja ovat vaaraksi terveydelle, lähinnä silmille. Olisi hyvä jos raketit kiellettäisiin kokonaan yksityiskäytöstä.

Itse kun maalla olen ikäni asunut niin ei ole muitten ampumat raketit itseäni haitanneet.

Ollaan nyt useampana vuotena käyty katsomassa kaupungissa lasten ilotulitus joka on ollu kyllä tosi kiva :wink

Tänään minulla oli tosin kolmen lapsen kanssa n.250km ajoa lievässä vatsataudissa.. aamulla näin mainoksen ilotulite myynnistä ja hetken mielijohteesta kävin ostamassa n 13e:lla meidän perheen illan ilotulitteet. Ajattelin jo siis valmiiksi et en viitsi lähteä heti kotiin tultuani lasten kans semmoselle 60km ajelulle vaan katsoakseni kaupungin ilotulitusta.

Ja näille meidän 5 ja 3v oli tosi ilosia nuistakin raketeista :happy: riitti loppuillaks ilotulite lauluja :joyful:

Takaisin