Onko vauvakuumettasi vähätelty?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mulla on semmoinen tilanne, että aivan järkyttävä vauvakuume, mutta vielä ei vaan ole aika raskauden yrittämiselle. Tietysti tulee avoimesti puhuttua tästä kuumeesta ja unelmoitua. Aika usein kuitenkin kuulen, että miten sulla voi olla taas vauvakuume ja mikset ole kiitollinen lapsista joita sinulla on. Koen aika ikävänä, en ole kuitenkaan valinnut että noniin, nytpä halkean uuden raskauden ja vauvan kaipuusta. Tuskin kukaan mitään pahaa tarkoittaa, ei vaan ymmärretä/osata samaistua. Onko muilla kokemuksia, että vauvakuumettanne on vähätelty?

Kyllä niitä "sullahan on jo yksi lapsi" lauseita toista lasta kuumeillessa tuli. Ei lohduttanut, kun vauvakuume oli kova ja toisen yritystä joutui odottamaan pitkään.

Silloin kun ainokaista "kuumeilin" eikä yrityksistä huolimatta ketään kuulunut, puhuin asiasta ikäiseni naislääkärin kanssa. Kyseinen henkilö Kirjaimellisesti nauroi päin naamaani kun yritin purkaa ahdistustani! Jäi kyllä niin paskan maku suuhun etten enää koskaan ko.puoskarin pakeille mene!

Pidän täysin mahdollisena, että nämä vähättelijät eivät ole koskaan itse kokeneet vauvakuumetta. Eihän siinä tunteessa ole järjenhiventä, mutta harvoinpa tunteet järkeä kuuntelevat. Jos ei jotain tunnetta ole koskaan kokenut, on aika vaikea ymmärtää toisen kokemusta.

Minulle on sanottu "älä hanki lapsia", ikään kuin se olisi hyvä neuvo lasta haluavalle. Tarkempi keskustelu osoitti, että sanoja itse ei ollut koskaan halunnut lapsia, vaan hän päätti miehensä kanssa kuitenkin lapsia tehdä, koska pelkäsi missaavansa jotain jos olisi jättäytynyt vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Jälkikäteen hän katui päätöstään haluta lapsia. Sitä sisuskaluja jäytävää tarvetta saada lapsi hän ei ole koskaan kokenut, eikä voi sitä ymmärtää. Ei kyllä käynyt kateeksi häntäkään.

Takaisin