Onko työpaikkasi miesvaltainen vai naisvaltainen?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletko töissä alalla, joka on selkeästi miesvaltainen tai naisvaltainen? Tai haluaisitko olla? Miksi tai miksi et?

Naisvaltaisella alalla, toivoisin kyllä useasti että saisin työkaverikseni välillä myös miehiä mutta harva mies haluaa töihin päiväkotiin..

Molemmat työpaikkani ovat olleet naisvaltaisia. Tosin kaupan työssä on vuosien saatossa lisääntyneet miestyökaverit. Joskus jossakin työpisteessä oli miespuolisia työntekijöitä vain kaksi, nykyään saattaa olla jopa puolet.:)
En näe itseäni ainakaan raksalla tai korjaajana töissä, ei ole kiinnostusta tai osaamista.

Työpaikalla (rakennusala) enimmäkseen miehiä, mutta työskentelemässäni yrityksessä nykyään puolet suunnilleen naisia ja ammattikoulu jossa alaa opiskelin oli selkeästi naisia enemmän.

Naisvaltaisella alalla olen töissä, mutta kyllä sieltä miehiäkin löytyy. Voisin kyllä vaihtaa alaa. :grin

Olen työskennellyt sekä naisvaltaisella että miesvaltaisella alalla. Kieltämättä miesvaltaisella työpaikalla oli parempi ilmapiiri. Naisvaltaisella alallakin kummasti ilmapiiri paranee kun on edes yksi mies joukossa. :grin Paikoissa toki eroja, olen myös työskennellyt ryhmässä missä pelkkiä naisia ja oli aivan ihana henki ryhmällä! Paljon on henkilöistä, ei niinkään sukupuolesta kiinni. Yleisesti ottaen kuitenkin viihdyn miesporukassa paremmin, kun on kavereissakin enemmän miehiä.

Takaisin