Onko teillä kesälomaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulla, kumppanillasi tai lapsellasi kesälomaa?

Lapsen päiväkoti on heinäkuun kiinni, joten hän on heinäkuun lomalla. Itse olen täällä koko kesän ja mies on vielä ainakin heinäkuun sairaseläkkeellä. Terapeutin loman ehkä voinee laskea jonkinlaiseksi lomaksi itsellenikin. Lomaa asioiden käsittelystä. Se taas alkaa juhannuksesta ja loppuu siinä heinäkuun puolivälin jälkeen.

Minulla ei freelancerina varsinaista lomaa ole, mutta heinäkuussa tulen tekemään jonkin verran normaalia vähemmän töitä. Tämä siksi, että lapset ovat lomalla juhannuksesta heinäkuun loppuun, ja se taas tarkoittaa, että työrauhaa ei päivisin juuri ole. :D

Esikoisen loma kestää elokuun puoliväliin, jolloin koulu alkaa. Hänellä olisi tulevana ekaluokkalaisena oikeus varhaiskasvatukseen vielä koulun alkuun asti, mutta koska hänen isänsä voi pitää lasta jonkin verran elokuussa, ei hän mene hoitoon enää siinä välissä. Keskimmäinen palaa päiväkotiin elokuun alussa (tarkka ajankohta on vielä kysymysmerkki), ja kuopus jatkaa puistotoiminnassa myös elokuussa.

Miehellä ei ole lomaa, koska hän aloitti vastikään uudessa työpaikassa. Juhannuksen jälkeen hän pitää kuitenkin muutaman vapaapäivän, jotta päästään suunnitellulle Viron-reissulle. Mahdollisesti hän pitää pari päivää vapaata myös heinäkuussa.

Olen vielä hoitovapaalla, joten ei ole lomaa. Mies pitää kuukauden palkatonta lomaa, joten heinäkuusta tulee taloudellisesti tiukka, mutta saadaan viettää aikaa yhdessä ennen kuin meillä molemmilla alkaa työt ja pojalla päivähoito.

Virallisesti loma alkaisi juhannuksena, mutta olen ollut jo reilu kuukauden sairaslomalla ja lääkärin mukaan en ole palaamassa töihin enää ennen äitiysloman alkua, joten kun ensi viikolla uuden sairaslomatodistuksen taas saan niin haen loman siirtoa. Taitaa jäädä sit odottelemaan kun joskus on aika työelämään palata.

Miehellä on pari viikkoa lomaa myös juhannuksesta. Esikoinen koulun lomalla, on tosin kerhossa nyt tämän ja tulevan viikon. Taapero ei ole vielä päivähoidossa ollutkaan.

Itse olen äitiyslomalla, isot lapset ovat lomalla koulun alkuun asti ja pienet pienet siitä vielä viikon-pari kunnes kerho ja yhden päiväkoti alkaa. Miehellä om neljä viikkoa kesälomaa jonka työnantaja määräsi pidettäväksi syyskuussa :mad: onneksi om tiedossa myös 3 viikkoa isyyslomaa kunhan vauva syntyy, saa edes vähän aikaa olla lasten kanssa samaan aikaan.

Takaisin