Onko teillä esikoinen fiksumpi ja kuopus sosiaalinen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Artikkelimme kertoo tutkimuksista, joiden mukaan esikoiset on mm. kuopuksia älykkäämpiä, päämäärätietoisia, dominoivia, tunnollisia ja kuopukset taas mm sosiaalisia, lämpimiä ja vitsiniekkoja. Lue koko artikkeli täältä.

Päteekö nämä teidän lapsiin? Entä sinuun ja omiin sisaruksiisi?

Meillä esikoinen on kyllä älykäs ja kai itsepäisyys sopii myös esikoisiin. Kuopus on vielä niin pieni että hankala sanoa. Sosiaalinen ei ainakaan tällä hetkellä ole. Mutta arkuuteen vaikuttaa todennäköisesti korona. Älykkyydestä hankala myöskään sanoa. Korkeintaan se ettei hän ole ollut yhtä kiinnostunut kirjoista tai yhtä lahjakas esim. laittamaan palikoita palikkalaatikkoon kuin esikoinen hänen iässä, mutta se tuskin kertoo vielä hirveästi älykkyydestä myöhemmin.

Mitä minuun ja omiin sisaruksiini tulee niin ei hirveästi löydy yhteneväisyyttä. Ehkä se että olen kuopus ja koen olevani lämmin.

Mietin omia lapsiani, sekä itseäni ja isoveljeäni. Ehkä joo esikoiset tunnollisempia, mutta siihen se sitten jääkin. Muuten tuntuu että lähes kaikki on päinvastoin:Grinning Face:

Ei pidä kyllä yhtään paikkaansa omilla lapsillani eikä omilla sisaruksilla. Esikoiseni on sarjan sosiaalisin, kaikki ovat älykkäitä. Yhtään vitsiniekkaa ei joukosta löydy. Veikkaan, että nuorin on sarjan älykkäin, ainakin on ohittanut minut monella tieteenalalla jo alle kouluikäisenä, vaikka testien mukaan omakaan älykkyyteni ei huonolla tolalla ole.

Oma sisareni on sosiaalinen, minä en ole. Koulussa minä olin se, joka oli aina luokan paras ja sain parhaat todistukset. Siskoni on myös älykäs, mutta ehkä aavistuksen heikommat tieteelliset saavutukset.

Takaisin