Onko sinut käännytetty synnytyssairaalasta?

Kaksosilla meni vedet kotona, joten ei olisi päästetty enää pois sairaalasta, vaikka olisin pyytänyt. Kolmannesta kun soitin, eivät meinanneet ottaa vastaan, mutta kun sairaalaan pääsin, kiikutettiin suoraan saliin eli ei ole käännytetty.
 
Ensimmäisestä kun soitin sairaalaan, toivotettiin heti tervetulleeksi synnyttämään. Toisesta kun soitin, niin siellä ynseä kätilö tokaisi, että sullahan voi hyvin olla harkkasuppareita, ei tarvitse tulla. Olin siis kertonut olevani 40+1 ja ennenkin synnyttänyt, että selvästi synnytys oli ollut käynnissä tuolloin jo muutaman tunnin ajan. Tuli sanottua ehkä turhankin topakasti, että mä olen nyt kuitenkin tulossa. :rolleyes: Ottivat vastaan kuitenkin ja vauva oli noin neljän tunnin kuluttua tuosta maailmassa.
 
Ekasta sanottiin että voisin mennä vielä kotiin kun synnytys ei ole kunnolla käynnissä, eikä 4h aikana tarkkailussa tapahtunut mitään edistystä. Kävin kotona ja lähdin sairaalaan heti takaisin kun kivut yltyi ja sinne jäin.
Tokasta myös kävin näytillä, sanottiin että käy tunnin kävelyllä ja sitten takaisin. Todettiin ettei synnytys ole vielä käynnissä ja mene kotiin ota panadolia, en halunnut lähteä ja hyvä niin kun meni 30min ja vauva olikin jo sylissä..

Kolmosesta ja nelosesta ei ehdotettu kotiin lähtöä, vaikka ei synnytys ollut kummastakaan käynnissä sairaalaan mennessä. Lähti kyllä parissa tunnissa käyntiin kun sai kipupiikin ja torkuttua.
 
Toisessa synnytyksessä kävin sairaalassa, kun supistukset olivat kipeitä ja tulivat noin 5 minuutin välein. Esikoisen synnytys oli niin vauhdikas eikä supistuskipua ollut missään vaiheessa niin paljon, etten olisi kotonakin kestänyt (onneksi se synnytys alkoikin vesien menolla), niin otettiin varman päälle. Kätilön kanssa yhdessä pohdittiin, hän sanoi että synnytys on kyllä käynnissä, mutta eteneekö se nopeasti vai hiipuuko vielä välillä, sitä on mahdotonta sanoa. Olisin saanut jäädä, mutta koska asumme alle puolen tunnin matkan päässä sairaalasta, päätin itse lähteä kotiin. Koin pärjääväni supistusten kanssa, ne vähän harvenivatkin siellä käyrillä maatessa.

Aika tarkkaan vuorokauden päästä palasimme asiaan, ja silloin suoraan synnytyssaliin :)
 
Tiistai 39+6 oli koko päivän soutaamista ja huopaamista ja illalla käytiin supituskäyrillä mut suutariksi jäi. Ja eilen tuli ja meni laskettu aika. Päätin sit et nyt loppuu laistaminen kotitöistä ni kiskasin sit ruohonleikkurin käyntii ja leikkasin 2,5h vähä sen jälkeen oli nivuset kipeinä, mut ei muuta ja tänään oon imuroinu ja sun muuta tehny. Mut hiljasta on. Jos sit 16.8 ois jo täällä.
 
Takaisin
Top