Onko sinun mielestäsi paikkaa, jossa ei ole soveliasta imettää?

Itselleni ei tule mieleen paikkaa, jossa ei olisi soveliasta imettää. Kun vauvalla on nälkä, ei se katso aikaa tai paikkaa.

Ei - tai no ehkä vessa, jos paine imettää siellä tulee ulkoapäin, eli jos äidin odotetaan ruokkivan vauvansa esim. ravintolan vessassa, jottei imetys "häiritsisi" muita asiakkaita.

Ei tule äkkiseltään mieleen. Yleensäkään imetyksen sääntely ei minusta ole ok. Olen myös vessassa (lastenhoitohuoneessa) imettänyt mutta se on johtunut siitä että oltiin jo valmiiksi siellä ja vauvalle tuli nälkä. Yleensäkään en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi siirtyä muualle imettämään - ellei äiti tai vauva sitä itse tahdo.

Kaikki "tissit tiskissä" -kommentit jättäisin omaan arvoonsa. En ole ikinä nähnyt että joku olisi koko varustus erinomaisen esillä missään, saati jossain ravintolassa. Voi kamala jos jossain jotain vilahtaa vaikka imetyshetken päätyttyä. Voi että en edes jaksa tätä keskustelua. :)

Kaikki "tissit tiskissä" -kommentit jättäisin omaan arvoonsa. En ole ikinä nähnyt että joku olisi koko varustus erinomaisen esillä missään, saati jossain ravintolassa. Voi kamala jos jossain jotain vilahtaa vaikka imetyshetken päätyttyä. Voi että en edes jaksa tätä keskustelua. :)

Joo, tämä. En mäkään ole koskaan nähnyt mitään tarkoituksellista paljastelua imetyksen yhteydessä. En edes muista nähneeni nänniä, kun yleensähän se lapsen suu on siinä. Enkä nyt muutenkaan tuijottele toisten imetyshetkiä sillä mielellä että vilahtaako sieltä jotain vai ei. Hyvin monesti erinäisistä avonaisista asuista näkyy enemmän kuin imettävän äidin rinnasta. :grin Siksi onkin niin tekopyhää taivastella julki-imettämistä.

Ei ole paikkaa, jossa ei sovi imettää. Helpoitenhan imetys käykin, kun vauva ruokailee samalla muiden kanssa esim. kahvilassa tai ravintolassa. Miksi vauva ei saisi syödä siellä missä muutkin. Eihän sitä pysty lähtemään kotoa minnekkään, jos ei voi alkaa imettää siellä missä sattuu olemaan, kun vauvalle tulee nälkä. Ainakin meidän lapsi söi vähän väliä, ei ole ikinä syönyt kolmen tunnin välein että sen mukaan voisi mitään toimintaa ajoittaa.

Minun imetyspaidoissa nostettiin luukku ylös rinnan päältä, eli koko rinta oli näkyvissä kun vauva söi. Varmaan riippuu rintojen muodosta ja koosta, pystyykö paitaa jättämään osittain suojaksi halutessaan. Minä en pystynyt eikä rintojen piilottelu ole käynyt mielessäkään, vaan se että vauva saa ruokaa. En koe, että minua olisi kukaan tuijottanut siinä mielessä, ettei imetys ole soveliasta. En tosin välitä muiden mielipiteistä, niin voi olla etten edes olisi huomannut paheksuvia katseita.

Myös se on naurettavaa, että jotkut haluavat itse imettää komerossa, ettei vaan kukaan katso heidän rintojaan. Tai laittavat huiveja ja verhoja vauvan naaman eteen, kun toinen yrittää syödä ja hengittää! Söisivät itse pimeässä huivi naaman päällä.

Jotkut lapset syövät paremmin, kun heille antaa ruokarauhan esim huivilla tai harsolla,eivätkä keskity maailman seuraamiseen. Harso hengittää läpi niin hyvin, ettei vauvalta happi loppu. En ehkä lähtisi sanomaan ketään naurettavaksi, jos haluaa jonkun ruumiinosansa verhota muiden katseilta. Se on jokaisen äidin ja kaikkien muidenkin ihmisten oma asia, mitä osia itsestään haluaa paljastaa tai olla paljastamatta.

Minusta äiti voi imettää kaikissa niissä paikoissa, joissa hän itse kokee sen olevan soveliasta. Ehkä hautajaiset tai muut vastaavat tilaisuudet ovat sellaisia, missä jokainen voi käyttää omaa harkintaa, onko tilanne tahdikkain imetykselle. Se ei kuitenkaan voi olla este koskaan, mutta itse siirtyisin ehkä hieman syrjempään surevien omaisten keskeltä. Joku muu äiti voi kokea tilanteen toisella tavalla ja se on ihan ok.

Ei kyllä tule mieleen mitään paikkaa, missä ei olisi soveliasta imettää. Se on kyllä ikävää, jos vauva joutuu syömään vessassa ettei muut järkyty imetyksestä. :\ En minäkään haluaisi syödä vessassa. :yuck:

Itse omasta mukavuuden halustani hakeuduin vähän sivummalle tai toiseen huoneeseen imettämään. Mutta en katso pahalla, jos joku imettää julkisesti.

Juuri eilen aiheesta ystävän kanssa keskusteltiin, eikä kyllä keksitty mitään paikkoja joissa homma ei toimisi. Hänen toinen ystävä oli imettänyt taaperoaan ulkomailla ollessaan uima-altaassa. laughing7 Tosin näimme myös sellaisen vähän hazardimman imettäjän keskellä kauppakeskusta, kun tyyliin valtaisat rinnat vaan roikkuivat esillä äidin juorutessa toisen äidin kanssa ja vauvakaan edes ollut enää rinnassa kiinni. Mielestäni käytöstavat voisivat silti olla olemassa.:wtf

En imettäisi vessassa enkä kirkkosalissa. Ulkona en ole imettänyt, koska sain herkästi rintatulehduksen.

Sain olla muuten rauhassa mutta pari mummoa tuli tsemppaamaan että "hyvä kun imetät julkisesti" just silleen tsemppihenkisesti :bag:

Ihanaa että välillä asiasta tulee positiivista palautetta. :) Useammin kuulee paheksuvista katseista ja joskus ihan valittajistakin. Omalle kohdalle ei ole osunut (tai en ole ainakaan huomannut) minkäänlaista kommentoijaa tai katsojaa.

Takaisin