Sähköiset kantis jutut työhön liittyen, kuitenkin omalla nimellä + omalla käyttäjätunnuksella pari lentoyhtiötä ja laivayhtiö Hki-Tallinna välille, samoin kuin myös luotollinen Puuilon + Tokmannin + Vehon+ K-Raudan ja Starkin sekä Wurthin asiakkuudet. Osaan noista myös fyysiset kortit.
Polttoaineet, öljyt ja tarvikkeet Teboil ja Neste D-kortit, joilla saan tankattua myös raskaankaluston pisteistä koko ja kuitattua jotain hotelliyöpymisiä Euroopan alueella. Hotelliluottokortit pariin ketjuun, Elephant ja ? .
Gigantti, Suomalainen kirjakauppa ja Verkkokauppa tunnukset taitaa olla jotkut kortitkin?
Latvialainen apteekkikortti, alennusta kaikista siellä myytävistä käsikauppalääkkeistä ja muista tuotteista. Latvialaisen ja Eestiläisen rautakaupan suurasiakkaan alennuskortit, myös ne omalla hetulla luotilliset ostolaskut firmalle.
Musti ja mirri kanttis-ohjelma, niin
saat synttärionnittelut ja ostoista kertyy jotakin pikkuporkkanoita. Finnkino, Hese, Yliopiston apteekki, Synsam ja Kapp-alh etuasiakkuudet.
S-ja K-kortit. Motonet asiakkuus. Oma kansainvälinen, luotollinen sairaanhoitokortti joltain Suomi-vakuutusyhtiöltä. Veronmaksajain keskusliiton jäsenyys + kortti , eli alennuksia mistä? Vakuutusyhtiön ja parin pankin bonusjärjestelmä, johon heijastuu myös firman kautta työssäni tekemäni sopimukset. Kahden työpaikka/ lounasruokalan bonusjutut, nippualennus kun ostaa ja maksaa väh10 lounasta ennalta, antaa edun myös mukaan tapahtuvista kertaostoista ja ennakko tilausruuista.
Eli valtaosa mun etu/ kortti/ asiakkuus jutuista liittyy tavalla tai toisella työhön, helpottaen asiointi/ palveluun tunnistautumista ja jopa mahdollistaen niistä tehdyt hankinnat siihen yritykselle menevään ostolaskuun saakka. Käytössäni on myös DNA, Elisa, parin sähköyhtiön, lukkoliikkeen, vartiointiyrityksen, kansainvälisen virtuaalipankin käyttikset, luotu firmalle, ovat kuitenkin aina omat.
Joskus olen kyllä miettinyt että jos esim liikenneonnettomuudessa jotain mulle kävisi niin kauankohan nuo voimassa pysyvät. Niin ja kaikkiin on omat yksilöidyt 9-12 merkkiset salasanat, jotka ainakin toistaiseksi tallessa vain ulkomuistissa, toki Hyppösen kaavan avulla avausmuistisäännöstä tarvittaessa johdateltuina. Se avauskaava on paperille kirjoitettuna ainoastaan firman = työnantajan paloturvakassakaapissa erikseen hieman kevyemmin lukitussa osastossa, johon avain löytyy mun kotoa keittokirjan välistä vai oliko se sittenkin eteisen kynnysmaton alta
.
Jotain varmaan unohtui, mutta se kertoo siitä miten paljon kaikenmoista oletetaan/ edellytetään ihmisen tai edustamansa yrityksen tarvitsevan saadakseen säännöllisen toimintansa mukaiset asioinnin perusasiat "helposti" toimimaan.