Onko puolisollasi lapsia aikaisemmasta suhteesta?

neilikoita

Silmät suurina ihmettelijä
Helou!

Täällä kirjottelee ensimmäisestä raskaudesta haaveileva! 🥰 Ollaan yritetty 4/23 alkaen.

Etukäteen jo mietiskelen tulevaa. Puolisollani on entisestä suhteesta lapsia, molemmat alle esikouluikäisiä. Onko täällä samanlaisessa tilanteessa eläviä? Millaiset välit teillä on puolisosi lasten toiseen vanhempaan? Milloin ajattelitte kertoa raskaudesta hänelle vai kerrotteko ollenkaan?

Tästä olis kiva vaihtaa ajatuksia muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa! ☺️

Meillä ya 4/22, 4/23 km, yritys jatkuu. Tulin kuvioon kun lapsi meni tokalle. Meillä ollut kamalaa lapsen äidin kanssa. Lapsi asuu meillä kokonaan. Nyt menee kuudennelle. Jos nyt onnistutaan tässä, niin mahdollisemman vähän infoa bonuksen äidille. Kamala ihminen. En tiennyt, että noin ilkeitä ihmisiä on. Ei ole yhteyttä, mies hoitaa viesteillä tärkeimmät. Siihen jää.
Mun mielestä vauva-asiat ei kuulu sille bonuksen toiselle vanhemmalle, muuta kun pakolliset, jos johonkin tapaamisiin vaikuttaa.🫶🏻 En ole siis ihan samassa tilanteessa, mutta omat rajat kannattaa vetää aika tiukasti. Oma perhe on tärkeä. 🫶🏻

Meillä toisin päin eli minulla oli aiemmasta suhteesta lapsia, toki jo kouluikäisiä. Meillä exän kanssa ihan hyvät, mutta aika etäiset välit, ollaan yhteydessä lähinnä lapsiin liittyvissä asioissa. Lapset ovat meillä vuoroviikoin. Tieto minun raskaudesta kulki lapsien kautta isälleen, ja ohimennen tuli siitä puhuttua muutenkin, kun kerroin jääväni äitiyslomalle ja voivani hoitaa äitiyslomani ajan lapsiin liittyvät tarvittavat lääkärikäynnit tmv. (normaalisti yleensä se hoitaa, jolla lapset kulloinkin on, jos ei muuta sovita). Itse ainakin haluaisin myös tietää, jos lasten isälle tulisi tämän kaltaisia elämänmuutoksia, joilla voi olla vaikutusta myös lapsiin. Hyvä aika varmaan kertoa samoihin aikoihin, kun lapsillekin puhuu, kun lapset saattaa niistä sitten muutenkin puhua. Mutta toki voi olla kertomattakin, jos kokee sen paremmaksi.

Meillä miehellä entuudestaan oli yksi, menee nyt jo kolmannelle. Lapsi kertoi äidilleen kun annettiin lupa kertoa asiasta kodin ulkopuolella. Ei olla tekemissä tän äidin kanssa ja mies hoitaa vain pakolliset asiat hänen kanssaan. Lapsi viikko-viikko systeemillä.

Moi ja kiitos kivasta aiheen avauksesta! :folded:

Minä muutin kesän alussa nykyisen miehen luo, jolla 1,5-, 3,5- ja 5,5 -vuotiaat lapset. Lasten äiti asuu lähistöllä, ja häneen kaiken kaikkiaan ok, vaikkakin luonnollisesti hieman etäiset välit.

Tulen lasten kanssa toimeen hyvin, ja olen aktiivisesti arjessa mukana.

Miehen kanssa meillä on aktiivista raskautumisyritystä takana puoli vuotta. Hänen entinen kumppani tuntuu tämän kyllä tietävän, koska on jonkin sortin "näkijä". Tämä mieheni ex-kumppani on jopa jo tarjonnut meille lastenvaatteita ja lastenhoitotarvikkeita. Myös kumppanin äiti tietää, ja on hyvin lämmin ja mukava tyyppi. llä usko, että kellään on tätä meidän uusioperheenperustamis-asiaa koskien mitään pahaa verta.

Mulla on käynyt siis varmaan aika hyvä tuuri!

Mikä sun tilanne on @neilikoita ? Onko teillä hyvät välit miehen aiempaan kumppaniin?

Mun puolisollani on nyt 9-vuotias lapsi edellisestä liitostaan. On meillä lähes puolet ajasta. Ollaan puolisoni kanssa oltu yhdessä jo 7 vuotta, eli elämä on hyvin vakiintunutta.

Bonuksen vanhemmat kykenevät onneksi sujuvasti hoitamaan lapsensa asiat keskenään, itse en juuri yhteydessä lapsen toiseen kotiin ole ollut. Meidän kodissa eletään toki normaalia yhteistä perhearkea ja koen että meillä on lapsen kanssa hyvät välit.

Koska puolisoni vastaa kommunikaatiosta lapsen toisen vanhemman suuntaan, en oikeastaan edes tiedä kertoiko hän raskaudesta tälle erikseen vai juteltiinko asiasta vain lapsen kanssa. Koen, että tuo kertominen on ollut ihan puolisoni päätettävissä oleva asia. Minua se ei oikeastaan liikauta suuntaan eikä toiseen, koska puolisoni edellisen liiton päättymisestä on jo pitkä aika, ja en ole itse yhteydenpitoa toisen kodin kanssa hoitanut.

Kesällä vuonna 2018 muutettiin yhteen miehen kanssa, hänen lapset tuli mukaan kuvioihin noin puoli vuotta myöhemmin (mies siis tapasi lapsia siinä välissä mutta minä en). Pelkäsin että välit miehen eksään ja kaikki lapsiin liittyen olisi ollut hankalaa (meillä oli sellainen alku että olin mukana kuvioissa jo ennen kuin he erosivat..). Alussa mentiin aika paljon eksän piipun mukaan ihan vaan sen takia että vältyttäisiin ongelmilta, mutta ajan myötä kaikki on mennyt paremmaksi, meillä kolmella aikuisella on whatsapp ryhmä jonka kautta suurin osa lasten asioista hoidetaan, olen tavannut eksän muutaman kerran ja pystytään ihan asiallisesti kommunikoimaam. Nyt kesällä käytiin jopa koko perhe eksän mökillä viettämässä vanhemman lapsen synttäreitä, siellä oli eksän sisko ja vanhemmatkin mukana ja oli ihan kiva päivä.

Me saatiin yhteinen lapsi keväällä 2021, eksä otti sen ihan hyvin ja saatin jopa lahja häneltä ja lapsilta, tai siis vauva sai. Olemme myös saaneet muuta tavaraa häneltä yhteiselle lapselle. Nyt meille on tulossa vielä toinen yhteinen lapsi, mutta emme ole puhuneet eksän kanssa sen jälkeen kun asia tuli julki, mutta uskon että suhtautuu tähän myös ihan hyvin. Olemme myös menossa naimisiin syyskussa, ja kaikki tuntuu hyvältä tällä hetkellä.

Bonukset on alusta asti mahdollisuuksien mukaan olleet meillä noin puolet ajasta, useimmiten kaikki mennyt hyvin, ja välit bonusten kanssa on hyvät. He odottavat myös todella paljon tulevaa pikkusisarusta, ja rakastavat pikkusiskoaan todella paljon ❤️

Muok. Eksä haluaa lastensa parasta, kuten myös me, joten varmaan siksi kaikki on mennyt niin hyvin, vaikka minulla ja eksällä oli hyvin huono alku. Olen onnellinen siitä että asiat on niin hyvin, ja että eksä todellakin välittää lapsistaan.

Muokattu viimeksi:
Moi ja kiitos kivasta aiheen avauksesta! :folded:

Minä muutin kesän alussa nykyisen miehen luo, jolla 1,5-, 3,5- ja 5,5 -vuotiaat lapset. Lasten äiti asuu lähistöllä, ja häneen kaiken kaikkiaan ok, vaikkakin luonnollisesti hieman etäiset välit.

Tulen lasten kanssa toimeen hyvin, ja olen aktiivisesti arjessa mukana.

Miehen kanssa meillä on aktiivista raskautumisyritystä takana puoli vuotta. Hänen entinen kumppani tuntuu tämän kyllä tietävän, koska on jonkin sortin "näkijä". Tämä mieheni ex-kumppani on jopa jo tarjonnut meille lastenvaatteita ja lastenhoitotarvikkeita. Myös kumppanin äiti tietää, ja on hyvin lämmin ja mukava tyyppi. llä usko, että kellään on tätä meidän uusioperheenperustamis-asiaa koskien mitään pahaa verta.

Mulla on käynyt siis varmaan aika hyvä tuuri!

Mikä sun tilanne on @neilikoita ? Onko teillä hyvät välit miehen aiempaan kumppaniin?
Moi! Kiitos vastauksesta ja pahoittelen omani viivästymistä.. 🫣

Hienoa kuulla, että vaikka lapset ovat vielä noin pieniä, niin välit lasten äitiin on silti ihan ok! Helpottaa varmasti elämää kun ei tarvitse jokaisesta asiasta taistella. Ja ihanaa myös, että sieltä suunnalta ollaan noin ymmärtäväisiä ja anteliaita! 😄 Varmasti harvinaista, todellakin olet onnekas!

Onko tilanne pysynyt edelleen samanlaisena? Onko raskautumisyritykset tuottaneet tulosta? 🥰

Oma tilanne on huomattavasti heikompi. Olen äärimmäisen hyvissä ja lämpimissä väleissä puolisoni lapsiin, mutta välit hänen exäänsä on todella kylmät. Suhteemme alussa mietin, miten paljon puolisoni exä puhuu meistä ikävään sävyyn lapsille tai utelee asioita. Hänen luonteensa tietäen ja keskusteluita sivusta seuranneena voin sanoa, että en ollenkaan ihmettelisi, jos näin olisi. 😕

Toisaalta ollaan kyllä onnistuttu mieheni kanssa siinä, että emme vaivaa päätämme enää asioilla, jotka liittyvät jollain tapaa exään. Puhumme pääasiassa pelkästään asioista, jotka koskevat myös lapsia. Parisuhteemme voi siis hyvin ja itseasiassa tänään tein positiivisen raskaustestin. ❤️ Olemme niin onnellisia!

Kesällä vuonna 2018 muutettiin yhteen miehen kanssa, hänen lapset tuli mukaan kuvioihin noin puoli vuotta myöhemmin (mies siis tapasi lapsia siinä välissä mutta minä en). Pelkäsin että välit miehen eksään ja kaikki lapsiin liittyen olisi ollut hankalaa (meillä oli sellainen alku että olin mukana kuvioissa jo ennen kuin he erosivat..). Alussa mentiin aika paljon eksän piipun mukaan ihan vaan sen takia että vältyttäisiin ongelmilta, mutta ajan myötä kaikki on mennyt paremmaksi, meillä kolmella aikuisella on whatsapp ryhmä jonka kautta suurin osa lasten asioista hoidetaan, olen tavannut eksän muutaman kerran ja pystytään ihan asiallisesti kommunikoimaam. Nyt kesällä käytiin jopa koko perhe eksän mökillä viettämässä vanhemman lapsen synttäreitä, siellä oli eksän sisko ja vanhemmatkin mukana ja oli ihan kiva päivä.

Me saatiin yhteinen lapsi keväällä 2021, eksä otti sen ihan hyvin ja saatin jopa lahja häneltä ja lapsilta, tai siis vauva sai. Olemme myös saaneet muuta tavaraa häneltä yhteiselle lapselle. Nyt meille on tulossa vielä toinen yhteinen lapsi, mutta emme ole puhuneet eksän kanssa sen jälkeen kun asia tuli julki, mutta uskon että suhtautuu tähän myös ihan hyvin. Olemme myös menossa naimisiin syyskussa, ja kaikki tuntuu hyvältä tällä hetkellä.

Bonukset on alusta asti mahdollisuuksien mukaan olleet meillä noin puolet ajasta, useimmiten kaikki mennyt hyvin, ja välit bonusten kanssa on hyvät. He odottavat myös todella paljon tulevaa pikkusisarusta, ja rakastavat pikkusiskoaan todella paljon ❤️

Muok. Eksä haluaa lastensa parasta, kuten myös me, joten varmaan siksi kaikki on mennyt niin hyvin, vaikka minulla ja eksällä oli hyvin huono alku. Olen onnellinen siitä että asiat on niin hyvin, ja että eksä todellakin välittää lapsistaan.
Moi!

Kuulostaa siis kaikinpuolin ihanalta (jos alkusuhteen tilanteita ei lasketa)!! ❤️ On oikeasti niin hienoa lukea, että maailmassa on aikuisia kypsiä ihmisiä, jotka pystyvät tilanteesta riippumatta käyttäytymään asiallisesti. Olen onnellinen sun puolesta. 🥰

Miten teidän häät sujui? Onko toinen yhteinen lapsi jo syntynyt? Onnea tulevaan! ❤️

Meillä miehellä entuudestaan oli yksi, menee nyt jo kolmannelle. Lapsi kertoi äidilleen kun annettiin lupa kertoa asiasta kodin ulkopuolella. Ei olla tekemissä tän äidin kanssa ja mies hoitaa vain pakolliset asiat hänen kanssaan. Lapsi viikko-viikko systeemillä.
Moi!

Kuulostaa toimivalta systeemiltä, hienoa jos kaikki sujuu ongelmitta. ❤️

Rehellinen mielipide on, että yksikään uusperhekuvio tuskin on täysin mutkaton. Mutta, jos aikuiset suvaitsee olla aikuisia eikä alennu lapsentasoseen kiukutteluun keskenään niin homma voi toimia.
Onhan niissä tietysti aina omat haasteensa! Mutta nimenomaan, aikuisten käytöksellä suurin vaikutus.

Moi!

Kuulostaa siis kaikinpuolin ihanalta (jos alkusuhteen tilanteita ei lasketa)!! ❤️ On oikeasti niin hienoa lukea, että maailmassa on aikuisia kypsiä ihmisiä, jotka pystyvät tilanteesta riippumatta käyttäytymään asiallisesti. Olen onnellinen sun puolesta. 🥰

Miten teidän häät sujui? Onko toinen yhteinen lapsi jo syntynyt? Onnea tulevaan! ❤️
Häät oli todella onnistuneet ja häämatkakin ihana, käytiin siis Krakovassa kahdestaan missä vietettiin 4 yötä, oli aika mukavaa saada vähän kahdenkeskistä aikaa 😄❤️ Krakova on muuten tosi hieno kaupunki, suosittelen käymään jos yhtään kiinnostaa 😁

Odotellaan vielä toista lasta, tänään 39+2, joten ihan lähellä ollaan 😍 En malttaisi nyt enää odottaa ❤️

Takaisin