Onko Pohjois-Karjalan Joensuun seudulta....

K

Keijuli

Vieras
Hei...Pyöriiköhän täällä keskustelu linjoilla paljon Joensuulaisia odottavia äitejä?? Esim jotka on saaneet vauvan lähikuukausien aikana tai ovat esim Elokuun odottajia? Itsellä on nyt Elokuussa laskettu aika ja olis ihan kiva jutella täällä tuntemuksista ynm ynm.... :dance008
 
Heij,.Kiva että ainaskin yksi immeinen löytyy :D....ja onhan tuo laskettu aika siullakin jo lähellä.. Itellä se on 26.8. Uhkaavasti koko ajan vain lähestyy tuo..ja vastahan raskaus oli niin alussa ja niin pienen pieni ihmis alku :D...Hurjaa vauhtia siis mennään
 
mites tää ny näin meni..kirjauduin ekaa kertaa ja ny en vissi Keijulina näy täälä vaikka lisäsin kuvanki tänne eli ton :)..
 
tuolla vau.fi on eri omat sivut ja sitten täällä foorumin puolella on toiset... Oman nimen kohdalta täällä foorumilla klikkaat kohtaa "yhteystiedot" niin pääsee vaihtamaan nimimerkin :)
 
Täällä joensuulainen äiti kans, tosin sain esikoisen viime joulukuussa, joten pikkutirppana on kohta jo 8 kk. :) Mut kuiteskin, kyllä raskauden aikaiset jutut ja synnytyskin vielä aika tuoreessa muistissa on. :)
 
elmiina..kiitti tiedosta :) tää tekniikan nero ei honaa kaikkea.Mut kyl tää tästä hissussiin lutviutuu :D :laughing002
 
Mun tsirpu täytti just 7 kuukautta, Joensuussa mäkin. Raskaus ja synnytys erittäin hyvin muistissa ;-)
 
Hyvähyvä. .Ootteko te jotka vauvan ootte jo saaneet ni millä puudutuksilla menneet synnytyksen läpi..? Tai joilla on edespäin synnytys ni mitä puudutuksia ootte meinanneet ottaa...??
Ite olen meinannu jos selviäis aqua rakkuloilla ja Ilokaasulla...mut sitähän ei tiedä kuin kovat on "kivut" sitten
 
Keijuli Mulla oli vaan ilokaasu käytössä :) Olin kyllä valmis ottamaan kovempiakin puudutuksia tarvittaessa mut ei tuo niin kipeetä sit kuitenkaan tehny.. :)
 
Itse oon ajatellut mennä tilanteen mukaan, mitään ei puudutuksia ja muita lääkityksiä vastaan ole. Luotan synnärin henkilökuntaan ja esitän väliin omia mielipiteitäni :) ennakko-odotuksia ja toiveita ei siis suoranaisesti ole.

Suhwi, mitä tykkäsit tuosta meidän sairaalasta synnytyksen ja jälkihoidon suhteen? Taitaa olla sinulla kuitenkin tuoreessa muistissa :)
 
emmu_ma Kätilöt oli aivan loistavia! :) Meidän tyttö joutui suoraan salista lasten osastolle 3E kun oli vetänyt likaista lapsivettä henkeen ja sielläkin osastolla hoitajat olivat tosi mukavia, paitsi yks yökkö mut en sitä nähny ku kerran :) Synnytysosastolla oli mukavia hoitsuja kans ja tulivat kyllä kyselemään kuulumisia vähintään kerran päivässä, muuten sit soittokellolla kutsuin paikalle jos oli jottain asiaa :) Imetykseen olisin kaivannu enemmän ohjausta/opastusta joten muista sitä pyytää (vaikkei välttämättä tuntuis tarvetta olevankaan) :) Se on positiivista kans, että sinne synnytysosastolle voi soittaa vieläkin jos/kun tulee tenkkapoo tytön kans, nii neuvovat sieltä mielellään :)
 
Suhwi.. joo miulla omasta mielestä kipukynnys on aika korkea et luulen selviäväni isommitta puudutuksitta. Ja omasta mielestä pitää tuntea itse synnytys et ei ihan pökkelö vartalo ole :). Meillä oli synnytysvalmennuksessa mukava kätilö..osastolla sanoi et aina vaan soittakaa kelloa jos on pientäkin asiaa et he kyllä neuvovat et ei pidä väheksyä pienintäkään kysymystä...Synnytys saliin tutustuttaessa myöntänen et kädet hikos aikas hyvin kun kuvitteli ihtensä siihe kohtapuoliin ponnistelemassa :D. :binkybaby
 
Suhwi, kiva kuulla! Avoimin mielin siis sitten sairaalaan kun lähtö koittaa :)
 
Itelläni ei ollu synnytykseen mennessä silleen mitään varsinaisia ennakko-odotuksia, tietty jännitti, mutta en oikein osannu pelätä mitään ku ei tienny että mitä on edessä. Olin haaveillut että saisin olla ammeessa avautumisvaiheessa ja mielessä oli, että ei tartteis hirveesti puudutuksia laittaa (toki olin valmis ottamaan jos on niin kovat kivut), mutta tilanne olikin sitte ihan toinen ku synnytyssaliin päästiin.

Mulla käynnistettiin kalvojenpuhkaisulla synnytys joten ammeeseen ei ollut asiaa (ei sitä ois kyllä mun salissa ees ollu) ja sitten jo parin tunnin kärvistelyjen jälkeen laitettiin epiduraali, sitä ennen mentiin ilokaasulla jota en vissiin oikein kunnolla osannu käyttää ja menin ihan huppeliin. :D Lämpöpusseja kans kokeilin. Mut itellä ne kivut oli niin kovat ja intensiiviset että epiduraali oli kyllä ihan paras kivunlievittäjä siinä kohtaa! Ja niin pian sen sain, kun ei synnytys ollut kuin 5 ja puol tuntia kestoltaan. Mut olin kyllä tyytyväinen PKKS:n toimintaan ja henkilökuntaan, tyttö joutu teholle sokereiden ja keltasuuden takia ja oltiin sairaalassa yhteensä 11 päivää ku ite olin niin heikossa hapessa, menetin synnytyksessä kilon verta ja hb oli alhasimmillaan 78.
 
Onko teillä ollu mitä "heikkouksia" raskauden aikana?? :D miulla on ollu jäätelö ja tänään ainakin vadelmat..Erehdyin sit ostamaan tänään torilta vadelmia ja litra meni että miltei hujahti...:P Ja voisko nyt sanoa että olen aika kyllästetty vadelmilla :D.
Ainiin ja yks mihin olen hurahtanut on Valion A+luonnon jugurtti jossa on mukana mysli.. :D :dance018
 
Oivoi...tänään kävin sitten ultrassa vkoja 37..Ja siellähän se meitin pienokainen oli >3 . Paino arvioksi lääkäri antoi 2600g. Ensiviikolla uudelleen kun lääkäri sanoi et pieni notkahdus kasvukäyrässä tai sitten hän ei saanut kunnon mittoja,koska voi olla että vauva oli sen verran huonossa asennossa siellä masussa.. Ja taitaahan nuo paino arvioiden antamiset joskus heittääkkin että voi olla vaikka jo kolme kiloinen..Mutta en murehdi tuosta kasvukäyrä notkahduksesta kun muuten kaikki oli pienokaisella hyvin. :angel13
 
Iiiiiiiiiiik...nyt se sitten se jännitys/paniikki iski kuin "puskista"..Tänään olin toisen kerran ultrassa. Sydänkäyrä mittauksen ja ultran ja muiden tutkimusten jälkeen otettiin sit vielä verenpainemittaus...Muut siis oli ihan hyvin ja vauvalla kaikki hyvin mutta verenpaineissa yläpaine oli koholla joten lääkäripä sitten haluaa aloittaa miulle verenpainelääkityksen ja seurata auttaako se levossa...kun pieni riski on kai raskausmyrkytykselle :/..eli joudun menemään osastolle tänään seurantaan :sad001. Ja ultrassa muuten lääkäri katsoi istukan olevan "kypsä" että ensi viikolla taas ultraan että jos paikat aukeaa enempi ja vauvan paino ei enää hirveästi nouse voivat aloitella käynnistämään synnytystä...Eli jos en ole tähän asti osannut jännittää tulevaa tapahtumaa niin nyt voin sanoa että olen "paniikissa"..viimeinkin rupeaa aivoissa raksuttamaan että tämä masussa potkiutuja pitää synnyttääkkin :) :eek:
 
Takaisin
Top